Narrow your search
Listing 1 - 10 of 385 << page
of 39
>>
Sort by

Book
De ontwikkeling en evaluatie van het onderwijsleerpakket 'Interaktie-analyse' : een samenvatting
Authors: --- ---
ISBN: 9012026784 Year: 1979 Publisher: 's-Gravenhage : Staatsuitgeverij,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Dialogische Erziehung.
Author:
Year: 1968 Publisher: (Einsiedeln ; Zürich ; Köln,) : Benziger,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le Bébé et les interactions précoces
Authors: ---
ISBN: 2130681255 2130718752 Year: 1998 Publisher: Paris (6, avenue Reille 75685) : P.U.F.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cette édition numérique a été réalisée à partir d'un support physique, parfois ancien, conservé au sein du dépôt légal de la Bibliothèque nationale de France, conformément à la loi n° 2012-287 du 1er mars 2012 relative à l'exploitation des Livres indisponibles du XXe siècle.


Book
Der Lehrer als Kollege : zur Struktur der Interaktion
Author:
ISBN: 340750067X Year: 1978 Publisher: Weinheim Beltz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pädagogische Diagnostik : zum Problem der Schülerbeurteilung
Author:
ISBN: 3445015783 Year: 1979 Publisher: Königstein im Taunus Forum academicum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pédagogie et psychologie des groupes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Investigating classroom interaction : methodologies in action
Authors: --- ---
ISBN: 9087907621 9087907613 Year: 2009 Publisher: Rotterdam, The Netherlands ; Taipei : Sense Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book adds a new perspective to existing research methodology literature on analyzing social interactions in the classroom. Not only does this book introduce multiple research methodologies for analyzing classroom interactions but it also demonstrates these methodologies at work in different empirical research studies. The authors of this book are all internationally well recognized for their research work on the social life of classrooms, and now, for the first time, they provide concrete accounts of the ways in which the theories and methodologies they have chosen to guide their research work function in action. These 'black boxes’ or 'tacit knowledge' of conducting different types of analyses on classroom interaction have seldom been opened up in such a concrete way in the existing research literature. This book is an edited collection of papers introducing strands of research on classroom interaction whose logic of inquiry illuminate different approaches, analyses, and interpretations of social interactions and discourses in contemporary classroom settings. The methodological approaches discussed draw on studies of language and discourse, ethnography, as well as on sociological, psychological, and domain-specific analyses. In recognizing the complexity and challenges in mapping out the complex research territory focusing on classroom interactions, the prime goal of the book is to build a complimentary context for discussion of the ways in which different approaches to classroom interaction are realized and how they produce different analyses because of their purpose, conceptual framework, and methodological choice. The illumination of diverse approaches to classroom interaction and discourse is believed to demonstrate the potential and challenges each strand of research is likely to bring towards understanding the psychological, social and cultural life of the classroom and how these mediate the situated practice of teaching and learning in today’s schooling. This book is targeted towards researchers and graduate students working within the field of social sciences, education and psychology. It also makes an excellent text for courses in research methodology, education, and related fields.


Book
Strukturanalytische Untersuchungen der Schulklasse : eine Analyse mit Hilfe multidimensionaler Skalierungsmodelle.
Author:
ISBN: 3820464603 Year: 1979 Publisher: Frankfurt am Main Lang

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Processus interactionnels et situations éducatives
Authors: ---
ISBN: 9782804159436 2804159434 Year: 2008 Volume: *21 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Qu’il apprenne, qu’il se forme, ou qu’il se développe, l’enfant, l’élève ou l’adulte ne constitue jamais une entité solitaire et décontextualisée : il agit sur-, réagit à-, se pose contre-, se met en lien avec-, etc. Bref, il interagit dans un environnement à la fois matériellement situé et historiquement déterminé. Mais en quoi les interactions sont-elles nécessaires aux apprentissages et au développement des individus ? Comment les savoirs sont-ils mobilisés et transmis dans les interactions ? Quelle est la part des interactions dans l’activité des professionnels de l’éducation ? Quelles transformations sont à l’œuvre dans ce champ et en quoi les dynamiques de l’interaction y contribuent-elles ? Ces questions se retrouvent au centre des démarches de recherche rassemblées dans cet ouvrage. Elles sont abordées à partir d’un large éventail de domaines empiriques : la scolarité élémentaire, primaire et secondaire, la formation professionnelle initiale et continue, la formation supérieure. Elles visent à exploiter sous différentes facettes les ressources méthodologiques que constitue l’étude des processus interactionnels dans la recherche en éducation. Cet ouvrage permet au lecteur de mieux comprendre comment les sciences de l’éducation s’articulent au courant de l’interactionnisme, et ce à partir de l’apport de différents domaines disciplinaires : les didactiques scolaires et professionnelles, la psychologie sociale, la sociologie compréhensive ou encore la linguistique appliquée.


Book
De la classe coopérative à la pédagogie institutionnelle
Authors: ---
ISBN: 2707112690 2707112704 9782707112705 9782707112699 Year: 1981 Publisher: Paris Maspero

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 385 << page
of 39
>>
Sort by