Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
"This text draws together a wide-ranging selection of articles on inclusion to bring clarity and lucidity to a complex subject. While the majority of texts deal with inclusive education within narrow parameters, this book aims to extend our understanding of inclusion by connecting issues of race, social disadvantage, gender and other factors. It successfully integrates rigorous theorising and sound empirical research with clear, accessible and practical guidance for professionals." "Each chapter ends with questions and issues for reflection. The book also includes an annotated list of further reading. It is designed to encourage readers to conduct their own research. This is a useful text for practitioner, postgraduate students, researchers, academics and policy-makers in education."--Jacket.
Orthopedagogics --- Teaching --- onderwijs --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Démocratisation de l'enseignement. --- Educational equalization. --- Inclusief onderwijs. --- Inclusive education --- Integrativer Unterricht. --- Intégration scolaire --- Multicultural education. --- Éducation interculturelle. --- Social aspects. --- Aspect social. --- Gro�britannien. --- inclusief onderwijs
Choose an application
Het Landelijk Expertisecentrum Onderwijs en Zorg (LEOZ) is een samenwerkingsproject van drie Nederlandse hogescholen die een opleiding Speciale Onderwijszorg aanbieden. LEOZ wil door het bundelen van kennis, ervaring en mensen een antwoord geven op de toenemende druk op zowel het reguliere als speciale onderwijs. Die druk is het gevolg van de stijging van het aantal leerlingen dat extra zorg nodig heeft en de maatschappelijke wens om leerlingen zoveel mogelijk in een reguliere omgeving op te vangen (inclusief onderwijs). De belangrijkste taak voor LEOZ is het ondersteunen van de hogescholen en de docenten in het educatieve domein. Onderzoek naar de benodigde competenties van docenten in het voortgezet onderwijs die zogeheten inclusief onderwijs geven.
Aufsatzsammlung. --- Competentie (psychologie). --- Inclusief onderwijs. --- Integrativer Unterricht. --- Leerkrachten. --- Lehrerfortbildung. --- Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsverzorging. --- School management --- buitengewoon onderwijs --- orthodidactiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Educational innovations --- Teacher training --- Methodology --- Education --- Development --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- Inclusief onderwijs --- Competenties --- Leraren --- Gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgcoördinatie --- inclusief onderwijs --- Competentie --- Leraar --- Kind met een handicap --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Directie
Choose an application
"The inclusion of disabled children and those with difficult behaviour is increasingly being seen as an impossible challenge and, not surprisingly, concerns are being expressed by teachers unions and researchers about teachers' capacities, and willingness, to manage these demands. With Warnock, the so-called 'architect' of inclusion now pronouncing this her 'big mistake' and calling for a return to special schooling, inclusion appears to be under threat as never before. This book takes key ideas of the philosophers of difference - Deleuze, Foucault and Derrida - and puts them to work on inclusion. These ideas allow the task of including children to be reframed and offer, not solutions, but different ways of working which involve altering adult-child relationships - subverting, subtracting, and inventing and restructuring teacher education - recognition, rupture and repair. The propositions also include making use of the arts to challenge exclusion and to establish more inclusive practices. This is a must for teacher educators, researchers, student teachers and practising teachers concerned about the future of inclusion. It offers fresh insights and a steer towards possibilities for a more productive, and political, engagement with inclusion."--BOOK JACKET.
Children with disabilities --- Enfants handicapés --- Inclusive education --- Inclusive education. --- Integrativer Unterricht. --- Intégration scolaire --- Intégration scolaire. --- Mainstreaming in education --- Mainstreaming in education. --- Reflexion (Philosophie). --- Education --- Government policy --- Government policy. --- Education. --- Éducation --- Politique gouvernementale --- Great Britain. --- Educational sciences --- orthopedagogiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- inclusief onderwijs
Choose an application
Inclusie of 'met z'n allen samen leven en leren' is een belangrijke uitdaging voor onze samenleving en voor ons onderwijs. Dit boek belicht het proces naar meer inclusie vanuit de maatschappelijke evolutie, vanuit wetenschappelijk oogpunt en vanuit de ervaringen van de betrokken leerlingen enhun ouders.
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- Teaching --- inclusief beleid --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- 450.9 --- 454.2 --- 454.23 --- 454.8 --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Europa --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Inclusief onderwijs --- Inclusieve samenleving --- Klas --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingen --- Leerlingenbegeleiding --- Ouders --- School --- Vlaanderen --- geïntegreerd onderwijs --- inclusie --- leerlingenbegeleiding --- onderwijsvernieuwing --- Downsyndroom --- Gehandicapten --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Kinderen --- Rechten van het kind --- 454.9 --- inclusief onderwijs --- 37.014 --- Inclusie --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- 460.6 --- pedagogie: inclusie --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwerpen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Roldoorbrekend onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Lager onderwijs --- PMS --- CLB --- Basisonderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hoger onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Buurt --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Aufsatzsammlung. --- Gehandicapte kinderen. --- Inclusive education --- Inclusive education. --- Integratie. --- Integrativer Unterricht. --- Onderwijs. --- Special education --- Special education. --- Netherlands. --- Niederlande. --- Sociale integratie --- Onderwijsvernieuwing
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|