Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Institutionalisering --- Muziekcultuur --- Europa --- 15e eeuw --- 16e eeuw
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Het zwaartepunt van de economie verschuift van West naar Oost, we staan voor ecologische uitdagingen, de vergrijzing en ontgroening doen de welvaartsstaat kraken, jongens én meisjes volgen massaal hoger onderwijs, de kerken lopen leeg en 'wellnesscentra' vol, het huwelijk maakt plaats voor een verscheidenheid aan samenleefvormen, depressie lijkt alomtegenwoordig, maar we leven langer dan ooit tevoren... Het is niet eenvoudig om de betekenis, de oorzaken en de gevolgen van deze fenomenen te begrijpen. Misschien kan de sociologie, als wetenschap die de samenleving bestudeert, hier een handje helpen. Sociologie, een hedendaagse inleiding is een eerste kennismaking met de studie van de samenleving. Het boek streeft naar het combineren van theoretisch inzicht én praktische toepassing. Aan de hand van illustraties en actuele voorbeelden tonen de auteurs hoe de sociologie kan bijdragen tot een beter begrip van de samenleving, en haar impact op ons leven. Piet Bracke verricht onderzoek naar onderwerpen uit de gezins- en gezondheidssociologie, meer bepaald mentale gezondheid, gender en nieuwe leefvormen en internationaal vergelijkend onderzoek in de sociale epidemiologie. Bart Van de Putte specialiseert zich in sociale demografie, sociale stratificatie en historische sociologie. Mieke Van Houtte is werkzaam in de onderwijssociologie, en onderzoekt onder andere schooleffecten, schoolculturen en sociale ongelijkheid. Hans Vermeersch specialiseert zich in gender, risicogedrag en de nature-nurture problematiek. De auteurs zijn allen verbonden aan de Vakgroep Sociologie van de Universiteit Gent.
Sociology --- sociologie --- 303.4 --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Sociologie --- Sociale stratificatie --- Godsdienst --- Sociale controle --- Theorieën --- Sociologische theorieën --- Sociale wetenschappen --- Cultuur --- Institutionalisering --- Sociologie. --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Het zwaartepunt van de economie verschuift van West naar Oost, we staan voor ecologische uitdagingen, de vergrijzing en ontgroening doen de welvaartsstaat kraken, jongens én meisjes volgen massaal hoger onderwijs, de kerken lopen leeg en ‘wellnesscentra' vol, het huwelijk maakt plaats voor een verscheidenheid aan samenleefvormen, depressie lijkt alomtegenwoordig, maar we leven langer dan ooit tevoren… Het is niet eenvoudig om de betekenis, de oorzaken en de gevolgen van deze fenomenen te begrijpen. Misschien kan de sociologie, als wetenschap die de samenleving bestudeert, hier een handje helpen. Sociologie, een hedendaagse inleiding is een eerste kennismaking met de studie van de samenleving. Het boek streeft naar het combineren van theoretisch inzicht én praktische toepassing. Aan de hand van illustraties en actuele voorbeelden tonen de auteurs hoe de sociologie kan bijdragen tot een beter begrip van de samenleving, en haar impact op ons leven.
Sociology --- sociologie --- Sociologie --- Sociale wetenschappen --- Cultuur --- Sociale controle --- Institutionalisering --- Godsdienst --- Samenleving --- Sociale wetenschap --- Toerisme --- Filosofie --- Psychologie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Political systems --- Mass communications --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- democratie --- politiek --- media --- wetenschap --- Kennis --- Democratie --- Politiek --- Media --- Wetenschappelijk onderzoek --- Institutionalisering --- Informatiemaatschappij --- Kennismanagement --- 213 Democratie --- 691 Informatiemaatschappij --- Natuurwetenschappen --- Maatschappij --- Film --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Sociology --- institutionalisering --- sekten --- macht --- godsdienstsociologie --- gezinssociologie --- #SBIB:316.331H510 --- #SBIB:316.331H542 --- #GBIB:SMM --- 316.354 --- 316:2 --- 301.17 --- 2 --- 392.5 --- Sociale relaties tussen leden van een confessie (gezag, sociale controle, conflicten…) --- Godsdienstige actors: religieuze experts --- Organisatiesociologie --- Godsdienstsociologie --- sociologie --- 316:2 Godsdienstsociologie --- 316.354 Organisatiesociologie
Choose an application
331.5 --- arbeidsmarkt --- institutionalisering --- tewerkstellingspolitiek --- 331.5 Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- 331.6 --- 301.17 --- Labor supply. --- Labor supply --- Labor force --- Labor force participation --- Labor pool --- Work force --- Workforce --- Labor market --- Human capital --- Labor mobility --- Manpower --- Manpower policy --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Economie 330 --- Labour market --- Netherlands.
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Het zwaartepunt van de economie verschuift van West naar Oost, we staan voor ecologische uitdagingen, de vergrijzing en ontgroening doen de welvaartsstaat kraken, jongens én meisjes volgen massaal hoger onderwijs, de kerken lopen leeg en 'wellnesscentra' vol, het huwelijk maakt plaats voor een verscheidenheid aan samenleefvormen, depressie lijkt alomtegenwoordig, maar we leven langer dan ooit tevoren... Het is niet eenvoudig om de betekenis, de oorzaken en de gevolgen van deze fenomenen te begrijpen. Misschien kan de sociologie, als wetenschap die de samenleving bestudeert, hier een handje helpen. Het werk is een eerste kennismaking met de studie van de samenleving. Het streeft naar het combineren van theoretisch inzicht én praktische toepassing. Aan de hand van illustraties en actuele voorbeelden tonen de auteurs hoe de sociologie kan bijdragen tot een beter begrip van de samenleving, en haar impact op ons leven.Bron : http://www.academiapress.be
Sociologie. --- Sociology --- sociologie --- samenleving --- 301 --- 316 <035> --- 316 <493> --- 316 <493> Sociologie --(algemeen)--België --- Sociologie --(algemeen)--België --- 316 <035> Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Sociologie --- Sociale wetenschappen --- Cultuur --- Sociale controle --- Institutionalisering --- Godsdienst --- Sociale stratificatie --- Sociale verandering --- Sociologie --(algemeen)--België --- Sociale wetenschap --- Toerisme --- Filosofie --- Psychologie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- cultuursociologie --- socialisatie --- godsdienstsociologie --- sociale stratificatie
Choose an application
Referentiewerk voor pedagogen en iedereen met interesse in het pedagogisch denken.. anthologie van meer dan 40 sleutelteksten uit verschillende pedagogische domeinen. basiswerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken. geschikt voor zowel academische als professionele master- en bacheloropleidingen die te maken hebben met pedagogische vraagstellingen. inspiratiebron voor leerkrachten, opvoeders, ouders en iedereen die werkzaam is in de pedagogische of sociale hulpverleningscontextPedagogische praktijken en instellingen zoals de school, het gezin, de universiteit, de zorg, en het jeugd- en volwassenenwerk ondergaan grondige veranderingen. Ze stellen de pedagogiek voor de uitdaging om met deze veranderingen zowel theoretisch als praktisch om te gaan. In Dat is pedagogiek vindt de lezer hiertoe de nodige inspiratie. In het boek worden de belangrijke teksten uit de westerse pedagogische traditie van de 20ste eeuw samengebracht, in Nederlandse vertaling en voorzien van een korte introductie en situering. Het zijn stuk voor stuk sleutelteksten die tot op vandaag betekenisvol en actueel zijn. Ze stimuleren en voeden discussies binnen de pedagogiek. Tegelijk vormen de verzamelde en vertaalde tekstfragmenten ook een handig referentiewerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken van de 20ste eeuw.bron: https://lup.be/products/108224
Pedagogie --- 431 --- pedagogie --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Pedagogische psychologie --- anno 1900-1999 --- pedagogie. --- 614 --- 37 --- naslagwerk --- kunstonderwijs --- onderwijs --- Historische muziekpedagogiek --- History of education and educational sciences --- Educational psychology --- pedagogiek --- Historische pedagogie --- Emancipatie --- Gelijkwaardigheid --- Curriculum --- Rechten van het kind --- Opvoeding --- Institutionalisering --- Straf --- Professionalisering --- Maatschappelijk welzijn --- Montessorionderwijs --- Freinetonderwijs --- Korczak, Janusz --- Sociale pedagogiek --- Orthopedagogiek --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 37.01 --- Lerarenopleiding; Educatieve Master --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- MAD-faculty 20 --- onderwijs en opvoeding --- #gsdbP --- Historische pedagogiek --- Kinderrechten --- Onderwijs --- Straffen (sanctioneren) --- 454 --- overzicht --- onderwijskunde --- didactiek
Choose an application
Manu Ruys beschrijft de voortschrijdende verzwakking van de staat, de monarchie, de kerkelijke overheid, de schrijvende pers en andere 'instituten'. Hij geeft aan waar de Belgische staat op afstevent met zijn gehavende en uitgeholde structuren, zijn verschillende en botsende volksgemeenschappen, zijn economische verhoudingen. (Bron: covertekst)
Political systems --- Internal politics --- Political sociology --- Belgium --- Flanders --- Belgique ; politique --- België ; politiek --- Maatschappij --- Société --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #SBIB:323H520 --- #SBIB:AANKOOP --- #gsdb8 --- België [land - BE] --- C8 --- machtsstructuren --- #A9902A --- belgie --- binnenlandse politiek algemeen --- gemeenschappen en gewesten --- monarchie --- politieke geschiedenis --- staatshervorming --- staatsorganisatie --- vlaanderen --- 932 --- België --- Institutionalisering --- Staatsinrichting --- België: politiek --- Politieke processen in het Belgisch bestel --- Ideologie en politiek --- belgique --- politique interieure generalite --- communautes et regions --- histoire politique --- reforme de l'etat --- organisation de l'etat --- flandre --- Economische en sociale geschiedenis; algemeen --- Flanders (Belgium) --- Vlaanderen (Belgium) --- Région flamande (Belgium) --- Flemish Region (Belgium) --- Vlaams Gewest (Belgium) --- Flandre (Belgium) --- Politics and government. --- Economic conditions. --- Social life and customs. --- Socioculturele geschiedenis na 1830 (kennisdomein) --- Geestelijke lezing(rood)
Choose an application
La société de réseau actuelle offre de nombreuses possibilités d'information, de communication, de mobilité et de flexibilité. Cependant, cela a un effet secondaire caché: cela rend le monde "plat", en d'autres termes: superficiel. Les hiérarchies, les traditions, les élites et les canons fiables et éprouvés par le temps sont sujets à l'érosion. Dans un monde aussi lissé et «horizontal», les institutions artistiques peinent à définir leur rôle. Après tout, les institutions existent dans une tradition de «verticalité»: profondeur historique, traditions, valeurs, dignité et certitude. Institutional Attitudes étudie l'identité que les institutions artistiques pourraient avoir à l'avenir. Pourront-ils retrouver de la profondeur et de la hauteur? Et est-ce souhaitable? Et si oui, à quoi ressemblera cette nouvelle verticalité? Ou sont-ils meilleurs pour développer des stratégies horizontales pour mieux répondre au monde «plat»? «Lorsque la planéité règne, nous ressentons tous le besoin de nous lever pour prendre l'air. C'est exactement cet espace de respiration que Institutional Attitudes espère créer. "
kunstfilosofie --- philosophy of art --- Philosophy and psychology of culture --- kunstbeleid --- kunstopvoeding --- art appreciation --- Art --- PBIB --- 7.01 --- 373.67.01 --- Kunsttheorie ; positie van de kunstinstituten in de digitale wereld --- Cultuurfilosofie ; de toekomst van culturele instellingen in het informaticatijdperk --- cultuurfilosofie --- sociologie --- communicatie --- informatietechnologie --- informatietheorie --- kunst --- kunstinstellingen --- 130.2 --- Institutionalisering --- Horizontale organisatie --- Kunsteducatie --- Kunstinstituten --- Sociale pedagogiek --- Culturele pedagogiek --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- MAD-faculty 13 --- kunst en maatschappij --- Arts and society --- Arts --- Arts and revolutions --- Politics and culture --- Philosophie et art --- Politique et art --- Réseau --- Artiste, rôle --- Communication --- Sociologie de la communication --- Philosophy --- Arts - Philosophy
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|