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2019 (1)

1994 (1)

1980 (1)

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Article
Combustion control technologies for direct injection SI engine
Authors: --- ---

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Article
Study on exhaust control valves and direct air-fuel injection for improving scavenging process in two-stroke gasoline engines

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Book
XVIII Internationaler Congress, 5-8 Mai, 1980, Hamburg. : On the characteristics of fuel injection equipment of direct-injection Diesel engine influencing vehicle driveability
Authors: ---
Year: 1980 Publisher: Hamburg : V.D.I. Verlag,

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Abstract


Article
Numerical analysis of the performances of a small two-stroke engine with direct injection
Authors: --- ---

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Diesel fuel injection.
Author:
ISBN: 1560915420 Year: 1994 Publisher: Stuttgart : Robert Bosch,

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Abstract


Dissertation
E-commerce deliveries: impact of cut-off times over lead time to consumer
Authors: --- --- ---
Year: 2019 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

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Abstract

Over the last decade, the growth of e-commerce has continued to increase and this phenomenon is not about to stop. Today, providing an exceptional online shopping experience requires improving the entire process (i.e. pre-purchase, purchase and post-purchase). In addition, delivery times seem to be a key factor in satisfying customers who are becoming more and more demanding.
Faced with this situation, PFS realized that collaborating with the UPS carrier could reduce delivery times to France and Spain by sending a truck earlier in the day to the UPS distribution centre in Paris. This project-thesis focuses on this new service and in particular for Asics and Clarins clients. The objective is to assess the impacts of a new promise allowing any customer who places an order before noon to benefit from shorter delivery times.
First, a review of the scientific literature and other sources of information is carried out in order to understand trends in e-commerce, customers' requirements in terms of delivery times and the improvement of some order fulfilment processes. It appears that fast delivery times increase customers’ satisfaction and loyalty.
Then, analyses are performed on the impacts that this new promise has on warehouse operations but also on truck loading capacity. This is achieved through the development of a specific methodology to simulate scenarios associated to peak and off-peak periods.
Finally, recommendations are proposed. In general, flexibility is needed in terms of the type(s) of truck(s) to be used. Regarding operations in the warehouse, all orders can be processed with some changes in the start time of outbound operations and the number of workers required. Nevertheless, for a better management of this new service, specific daily forecasts on the number of orders to be shipped should be established. Durant la dernière décennie, la croissance de l’e-commerce n’a cessé d’augmenter et ce phénomène n’est pas près de s’arrêter. Aujourd’hui, fournir une expérience d’achat en ligne exceptionnelle passe par l’amélioration de l’ensemble du processus (c.-à-d. pré-achat, achat et post-achat). De plus, les délais de livraison semblent être un facteur clé de satisfaction chez les consommateurs devenus de plus en plus exigeants. Face à ce constat, PFS s’est rendu compte qu’une collaboration avec le transporteur UPS pouvait permettre de bénéficier d’une diminution des délais de livraison sur la France et l’Espagne en faisant partir un camion plus tôt dans la journée à destination du centre de distribution UPS à Paris. Ce mémoire-projet se concentre sur ce nouveau service et en particulier pour les clients Asics et Clarins. L’objectif est d’évaluer les impacts d’une nouvelle promesse permettant à tout consommateur qui place une commande avant midi de bénéficier de délais de livraison plus courts.
Tout d’abord, une revue de la littérature scientifique ainsi que d’autres sources d’informations ont permis de comprendre les tendances dans l’e-commerce, les exigences des consommateurs en termes de délais de livraison et l’amélioration de certains processus d’exécution des commandes. Il ressort que les délais de livraison rapides et à moindres coûts permettraient d’augmenter la satisfaction des consommateurs.
Ensuite, des analyses sont effectuées sur l’impact que peut avoir cette nouvelle promesse au point de vue des opérations dans l’entrepôt mais également sur la capacité de chargement des camions. Ceci est rendu possible grâce à l’élaboration d’une méthodologie permettant de simuler des scénarios associés à des périodes spécifiques.
Finalement, des recommandations sont proposées. De manière générale, une flexibilité quant aux types de camions à utiliser est nécessaire. En ce qui concerne les opérations, le traitement de toutes les commandes est possible moyennant quelques changements au niveau des heures de début des opérations ainsi que sur le nombre de travailleurs requis. Néanmoins, pour une meilleure gestion de ce nouveau service, des prévisions journalières spécifiques sur le nombre de commandes à expédier doivent être réalisées.

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