Listing 1 - 10 of 879 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Inclusion is an important component of quality of life. It is linked to issues such as participation in society, relationships, social networks and civil society. Viewed from this perspective, the social position of people with an intellectual disability in Europe in general and in the Netherlands in particular, still leaves much to be desired. Often segregation and marginalization still exist. Social Inclusion focuses on the factors for success and failure that come into play when designing inclusion processes. The book examines the role of health care organizations and their contributions to inclusion. From the perspective of the health care organization, the following issues are explored: To what extent has the history of health care been obstructive for inclusion? Which roles do government, advocates and stakeholders play? Which roles are played by organizational features, the employees and those with an intellectual disability who are supported by a health care organization? Which implementation strategy would be the most appropriate when designing changes? The book shows that important lessons can be learned from Dutch health care. It provides valuable insights resulting from the research that lies at the basis of this publication.
Choose an application
Onze samenleving telt meer en meer ouderwordende personen met een verstandelijke beperking. Tegelijk met de relatief onbekende zorgvraag van ouderen met beperkingen en de handelingsverlegenheid die hieruit voortvloeit, wordt van iedereen die verantwoordelijk is of instaat voor de dagelijkse ondersteuning, verwacht op grond van volwaardig burgerschap en kwaliteit van bestaan een inclusief beleid te voeren.Het boek brengt Europese, Amerikaanse en Vlaamse bijdragen samen, die vanuit verschillende perspectieven (overheid, voorzieningen uit de gehandicaptenzorg en reguliere diensten, gebruiker, academische wereld) inzoomen op kwaliteit van bestaan, beleidsopties, samenwerkingsverbanden, knelpunten en uitdagingen.Het bevat voorbeelden van goede praktijken, uitdagingen en aanzetten tot antwoorden op tal van vragen.Wat betekent inclusie voor elke stakeholder?Welke visies leven in de betrokken sectoren?Voldoet het huidige aanbod aan voorzieningen en diensten om mensen met een beperking ouder te laten worden op de plaats die ze zelf kiezen?Welke competenties zijn nodig om de zorgvraag van ouderen met beperkingen te beantwoorden?Moet de gehandicaptenzorg deze competenties verwerven, inzetten en aparte eenheden opzetten?Of brengt deze sector de noodzakelijke competenties binnen in de reguliere sector (woon- en zorgcentra, gezinshulp, thuisverplegingsdiensten,&)?
Choose an application
Inclusie --- Sociale psychologie --- Inclusie. --- Sociale psychologie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Inclusie --- Hulpverlening --- Armoede --- Empowerment
Choose an application
Het thema 'sociale inclusie en respect voor diversiteit' voor kinderen in de leeftijd van nul tot zeven jaar is een urgent thema. In onze maatschappij zijn de effecten voelbaar van de onmacht in het omgaan met inclusie en diversiteit. Het is tijd het tij te keren.ChildCare International bracht daarom, in opdracht van de Bernard van Leer Foundation, een groep mensen bij elkaar die activiteiten verrichten op het gebied van sociale inclusie en respect voor diversiteit.In ''OpStap naar de samenleving'' staat een serie diepte-interviews met dertien wetenschappers met vragen als: wat is volgens u de urgentie van dit thema en waarom? Wat weet u over de oorzaken en gevolgen van (het gebrek aan) sociale inclusie en respect voor diversiteit? Welke aanbevelingen zou u ? op basis van de door u ontwikkelde inzichten ? willen doen aan beleid en politiek?In hun antwoorden verhelderen de wetenschappers het begrippenkader omtrent dit thema. Zij leggen duidelijke verbanden met sociaal-maatschappelijke omstandigheden waarin kinderen verzorgd en opgevoed worden.Op basis van dit materiaal heeft ChildCare International een policypaper opgesteld. Dit policypaper is een oproep aan iedereen die betrokken is bij de zorg voor en opvoeding en vorming van jonge kinderen. Het is een oproep tot debat over gelijke kansen voor kinderen, een debat over respect voor diversiteit en sociale inclusie en over de balans tussen gelijkheid en verschil. Onmisbare denkstof voor managers en beleidsmakers in de voor- en vroegschoolse educatie en de kinderopvang.Bron: https://www.bol.com/be/nl/p/opstap-naar-de-samenleving/9200000000032376/
Kind --- Inclusie --- Diversiteit --- Kinderopvang
Listing 1 - 10 of 879 | << page >> |
Sort by
|