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Implementation science --- Policy sciences --- Implementation science. --- Implementation Science
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This toolkit, developed by the World Health Organization and the Special Programme for Research and Training in Tropical Diseases, provides a comprehensive guide for evaluating and scaling up digital innovations in tuberculosis care. Aimed primarily at TB program implementers and decision-makers, the toolkit offers six modules covering key steps in the implementation research (IR) process, including budgeting, preparing for studies, and evaluating digital technologies' effectiveness. It addresses challenges in prevention, detection, treatment, and management of TB using digital tools, while also highlighting the limited evidence supporting their application. The toolkit is designed to assist in creating IR proposals to support fundraising for future research efforts.
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Contexte : La profession infirmière a toujours eu le souci d'offrir aux patients des soins de qualité, notamment à travers leur amélioration continue. La pénurie du personnel infirmier étant un des grands défis en santé publique. De nombreuses études ont montré les rôles clés de l'infirmier chef dans ces enjeux, qui existent depuis des années. Celui-ci assure le lien entre la direction et les employés. Il a une influence sur la rétention et la satisfaction de son équipe et veille à l'atteinte des objectifs de l’institution. L'infirmier chef joue donc un rôle important pour assurer une qualité et une sécurité des soins aux patients. Notre étude porte sur les attentes du personnel infirmier (infirmiers et responsables hiérarchiques) vis-à-vis de leur infirmier chef, selon leur vécu professionnel. Objectifs : Ce travail a pour objectif d'identifier les compétences clés des infirmiers chefs au sein des Cliniques universitaires Saint-Luc.Cet outil va servir de support pour l'institution, afin d'évaluer et de développer les compétences de leurs infirmiers chefs. Méthodologie : Pour cette étude, la méthode quantitative a été privilégiée vu que nous voulions interroger les différents postes infirmiers et atteindre une taille d'échantillon représentative.Un questionnaire a été distribué à 156 participants (personnel infirmier) répartis sur les différents postes et services au sein des Cliniques universitaires Saint-Luc.118 participants de notre échantillon ont répondu à ce questionnaire. Des analyses ont été réalisées pour chaque catégorie de notre échantillon afin d'identifier et de comparer leurs attentes concernant les compétences les plus importantes chez leurs infirmiers chefs. Résultats : A travers les informations récoltées, nous avons fait plusieurs tableaux. Un par catégorie de notre échantillon. Chaque tableau montre les compétences très importantes dans l'ordre décroissant, avec leur pourcentage. A la fin de l'analyse, nous avons regroupé toutes les compétences jugées très importantes par les différentes catégories de notre échantillon. Elles sont réparties dans un tableau final divisé par domaine selon le modèle américain Healthcare Leadership Alliance (HLA), qui représente les compétences clés de l’infirmier chef au sein des Cliniques universitaires Saint-Luc.Conclusion : Cette étude nous indique que les différentes catégories de notre échantillon concordent sur des compétences essentielles de l'infirmier chef. Cependant chacun a des attentes prioritaires par rapport à d'autres. Le staff infirmier attend de leur chef qu'il soit présent pour eux, gère bien l'équipe et les conflits et maîtrise les tâches administratives.Tandis que la direction valorise les compétences qui concernent les objectifs et la mission de l'organisation. Les infirmiers chefs privilégient plutôt les compétences de collaboration entre l'équipe et les autres services. La communication et le leadership occupent les deux premiers domaines de compétences chez les infirmiers chefs suite à leur importance dans la réussite de leur fonction au sein de l'institution. Ce travail constitue une première étape dans la gestion des compétences. Il nécessite des évaluations des infirmiers chefs, basées sur des compétences décrivant clairement les besoins sur le terrain. Nous proposons de continuer le travail et de poursuivre les perspectives d'évaluation des infirmiers chefs, à base de ces compétences clés, pour assurer au mieux leur développement.
Confidentiality --- Perception --- Health Plan Implementation --- Hospitals, Psychiatric
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Deze masterproef handelt over het implementatieproces van het beleidsinstrument subsidie. Dit blijkt voor de overheid een complexe materie te zijn. Het gehele implementatieproces wordt omschreven met als speerpunten de elf kritische succes – en faalfactoren. Hiermee dien je als overheid zeker rekening mee te houden. Dit literair kader wordt dan getoetst aan de concrete case van het Pendelfonds. Hieruit kunnen we besluiten dat het Pendelfonds al een evolutie doormaakte in de omgang met de kritische succes – en faalfactoren. Het leverde al veel inspanningen maar er is nog extra aandacht nodig rond het bureaucratisch proces en de nazorg rond subsidies.
Beleidsinstrument. --- Implementatie. --- Implementation. --- Policy instrument. --- Subsidie. --- Subsidy.
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Hensikten: med denne studien er å få kunnskap om lærernes og ledelsens oppfatninger av, og erfaringer med, tverrprofesjonelt samarbeid. Deres oppfatning av behovet for, og muligheter for, å implementere tverrprofesjonelt samarbeid i arbeidet med skolens psykososiale miljø, søkes også belyst. I tillegg undersøkes om motivasjon for et strukturert samarbeid påvirkes av tidligere erfaringer. Metode:Fenomenografi ble brukt som tilnærmingsmetode og fokusgruppeintervju som datainnsamlingsmetode. 15 ansatte i en ungdomsskole, fordelt på tre fokusgrupper, deltok i studien. Resultat:Det ble identifisert tre beskrivelseskategorier og seks delkategorier. Begrepet tverrprofesjonelt samarbeid oppfattes som lite kjent. Samarbeid med andre profesjoner beskrives som lite, til dels besværlig og preget av tilfeldigheter. Skolens rolle i forpliktende samarbeid oppfattes å forvanskes ved at det i utgangspunktet stilles mange krav til skolen. Det er vanskelig å prioritere mellom fagopplæring og tema som sorterer under sosial kompetanse og trivselsgivende tiltak. Motivasjon for samarbeid begrunnes i behov for økt kunnskap om faktorer som påvirker elevenes individuelle og totale opplevelse av skolen. De fokusgruppene som har hatt befatning med et strukturert tverrprofesjonelt samarbeid tilkjennegir en mer positiv holdning til samarbeid med andre profesjoner. Formelle rammer oppfattes som en begrensende faktor for samarbeid. Konklusjoner: Funn i studien indikerer et behov for å avklare meningsinnhold i begrep som beskriver samarbeid mellom ulike profesjoner og sektorer. Metoder og formelt grunnlag for å utvikle et godt psykososialt miljø i et tverrprofesjonelt perspektiv etterlyses. Det å ha en positiv erfaring fra et strukturert tverrprofesjonelt samarbeid, øker motivasjonen for ytterligere samarbeid.
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This eBook is a collection of articles from a Frontiers Research Topic. Frontiers Research Topics are very popular trademarks of the Frontiers Journals Series: they are collections of at least ten articles, all centered on a particular subject. With their unique mix of varied contributions from Original Research to Review Articles, Frontiers Research Topics unify the most influential researchers, the latest key findings and historical advances in a hot research area! Find out more on how to host your own Frontiers Research Topic or contribute to one as an author by contacting the Frontiers Editorial Office: frontiersin.org/about/contact
PrEP --- adherence --- modeling --- translational pharmacology --- implementation
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This paper analyzes four years of qualitative data observing a large participatory anti-poverty project in India as it scales up from its first phase (covering 400,000 households) to its second (covering 800,000 households). Focusing on the frontlines of change-at the village level, the analysis finds that the key difference between implementation in the two phases of the project was that facilitators in the first phase deployed a discourse that was carefully "co-produced" with its beneficiaries. Through careful groundwork and creative improvisation, facilitators incorporated the interests of multiple stakeholders on the ground while bringing beneficiaries into the project. However, as the project scaled up, participants were mobilized quickly with a homogenous and fixed script that lacked the kind of improvisation that characterized the first phase, and which failed to include diverse stakeholder interests, objectives, and voices. These differences significantly reduced the intensity of participation and its concomitant social impacts. The study finds that the work of facilitators was embedded in a larger shift in organizational priorities within the project, which in turn was responding to a shift in the political climate.
Adaptation --- Community Development --- Implementation --- Scaling-Up
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The International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination was adopted thirty-five years ago, on 21 December 1965, by the General Assembly of the United Nations, and entered into force on 4 January 1969. It was the first of the universal human rights treaties with a treaty-monitoring body to be adopted and enter into force. At present, 156 States have ratified or acceded to this Convention. Under article 9 of the Convention, each State party has to submit a report within one year after the entry into force of the Convention for that State and thereafter every two years and whenever so requested. The Committee on the Elimination of Racial Discrimination has been formed to monitor the implementation of the Convention. At its fortieth session, in 1991, the Committee initiated the practice of adopting concluding observations by the Committee as a whole on each report it considered, and at its forty-third session, in 1993, the Committee started to use a standard format for the presentation of its concluding observations. The Committee makes a general evaluation of the report and of the dialogue with the delegation, and it makes note of positive developments that may have occurred during the period under review, of factors and difficulties impeding the implementation of the Convention, and of principal subjects of concern. It also makes suggestions and recommendations to the State party concerned. The present volume contains concluding observations adopted by the Committee on the Elimination of Racial Discrimination at its forty-third to fifty-seventh sessions (1993-2000). Foreword by Mrs. Mary Robinson, United Nations High Commissioner for Human Rights.
Implementation (legislation) --- Race discrimination --- Racism --- Lutte contre
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Public health --- Implementation science. --- Study and teaching.
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