Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Imitatie. --- Imitation. --- Imitation. --- Leren. --- Sociology. --- Sociology. --- Waarneming.
Choose an application
Help de dieren de weg naar huis te vinden door te doen alsof je hun mummie bent. 4 dierenkaarten worden open in het midden van de tafel gelegd. Deze dieren zijn verloren! Om ze te helpen de weg naar huis te vinden, moeten spelers zich voordoen als hun mummies. De eerste speler begint door in het geheim een ??dier van de tafel te kiezen en de geluiden die ze maken, de manier waarop ze bewegen of beide te imiteren. De andere spelers moeten samenwerken om erachter te komen welk dier ze doen alsof ze zijn. Als ze het goed doen, kan het dier naar huis. Een andere speler kiest een ander dier om te imiteren, en zo verder tot alle 4 de dieren hun weg naar huis hebben gevonden!https://www.djeco.com/little/en/little-mime
Dier --- Imitatie --- Imitatiespel --- Dierengeluid --- Coöperatief leren --- Simulatie
Choose an application
Choose an application
Antique, the --- Art --- keramiek --- imitatie --- invloed --- oudheid --- klassieke oudheid --- receptiegeschiedenis
Choose an application
Pop (speelgoed) --- Imitatie --- Communicatie --- Rollenspel --- Kleuter --- Peuter --- Baby --- Aankleden
Choose an application
Imitatie in de kunst --- Imitation dans l'art --- Imitation in art
Choose an application
De vrolijk gekleurde kinderyogakaarten van Helen Purperhart, de bekendste kinderyogadocente van Nederland, maken yoga voor kinderen (2-12 jaar) tot een waar feestje. Dieren nadoen vinden alle kinderen leuk! Kinderyoga is niet alleen goed voor het soepel en sterker maken van het lichaam, maar vooral superleuk om te doen. De oefeningen zijn niet prestatiegericht en kunnen thuis, op school of in de kinderopvang worden ingezet. De kaarten zijn mooi en vrolijk geïllustreerd met een 'hoe-doe-ik-dit-beest' en een bijpassende vraag: 'Ik ben een gorilla en ik ben stoer. Wanneer ben jij bang?'https://kinderyogashop.nl/checkout/kinderyogakaarten
Yoga --- Dier --- Beweging --- Imitatie --- Nabootsing --- Welbevinden --- Gezondheidsopvoeding --- Verbindend werken --- Ontspanningsoefening --- Relaxatie --- Zelfbewustzijn --- Concentratie --- Coördinatie
Choose an application
Imitatie en gedeelde aandacht zijn cruciale vaardigheden in de vroege kindertijd. Imitatie, in zijn meest eenvoudige definitie 'doen wat iemand anders doet', is een zeer krachtig mechanisme om te leren over de wereld. Kinderen leren het meeste door anderen iets te zien doen en het vervolgens na te doen. Daarnaast wordt imitatie gebruikt als een preverbale vorm van communicatie: jonge kinderen die nog niet met elkaar spreken, gaan elkaar vaak expliciet nadoed tijdens spel. Imitatie is dan ook voospellend voor de latere taal- en sociale ontwikkeling. Gedeelde aandacht (ook joint attention genoemd) is een tweede sociaal-communicatieve vaardigheid die al tijdens het eerste levensjaar een belangrijke rol speelt. Gedeelde aandacht betekent dat het kind de aandacht rond iets kan delen met iemand, bijvoorbeeld wijzen naar iets wat het leuk vindt of meevolgen als een volwassene iets toont en benoemt. Ook gedeelde aandacht is heel belangrijk voor de sociale ontwikkeling van een kind. Het delen van ervaringen en gebeurtenissen met anderen vormt de kern van ons sociaal gedrag. Jonge kinderen met autismespectrumstoornissen (ASS) hebben ernstige beperkingen op het gebied van imitatie en gedeelde aandacht. Dit zorgt voor bijkomende problemen tijdens hun taal- en sociale ontwikkeling. Deze methodiek is een kortdurend trainingsprogramma met als bedoeling de spontane imitatie en gedeelde aandacht van deze kinderen te stimuleren. Het programma bestaat uit 24 sessies van ieder ongeveer 30 min.
Autisme --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Gedrag --- Concentratie --- Ontwikkelingsproblemen --- Taalverwerving --- Training --- Orthopedagogics --- kinderen --- autisme --- kleuters --- Concentratie ; kinderen --- logopedie --- therapiemateriaal --- ASS --- autismespectrumstoornissen --- Games --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Ontwikkelingsprobleem --- Autismespectrumstoornis --- Imitatie --- Therapie --- Training (sport) --- Gelaatsuitdrukking --- Communicatieve vaardigheden --- Non-verbale communicatie --- Verbale communicatie
Choose an application
A topic that has become increasingly central to the study of art, performance and literature, the term mimesis has long been used to refer to the relationship between an image and its 'real' original. However, recent theorists have extended the concept, highlighting new perspectives on key concerns, such as the nature of identity. Matt Potolsky presents a clear introduction to this potentially daunting concept, examining: * the foundations of mimetic theory in ancient philosophy, from Plato to Aristotle * three key versions of mimesis: imitatio or rhetorical imitation, theatre and theatricality, and artistic realism * the position of mimesis in modern theories of identity and culture, through theorists such as Freud, Lacan, Girard and Baudrillard * the possible future of mimetic theory in the concept of 'memes', which connects evolutionary biology and theories of cultural reproduction. A multidisciplinary study of a term rapidly returning to the forefront of contemporary theory, Mimesis is a welcome guide for readers in such fields as literature, performance and cultural studies.
82:003 --- #KVHA:Retoriek --- #KVHA:Imitatie --- Semiotiek in de literatuur --- Mimesis in literature. --- 82:003 Semiotiek in de literatuur --- Mimesis in literature --- Representation (Literature) --- Imitation in literature --- Realism in literature --- Literary semiotics --- Literary rhetorics --- Représentation (littérature)
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|