Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cette édition numérique a été réalisée à partir d'un support physique, parfois ancien, conservé au sein du dépôt légal de la Bibliothèque nationale de France, conformément à la loi n° 2012-287 du 1er mars 2012 relative à l'exploitation des Livres indisponibles du XXe siècle.
Choose an application
Imagery (Psychology) in children. --- Imagerie (psychologie) --- Représentation (philosophie) --- Enfants --- Cognition --- Psychologie. --- Chez l'enfant.
Choose an application
Cette édition numérique a été réalisée à partir d'un support physique, parfois ancien, conservé au sein du dépôt légal de la Bibliothèque nationale de France, conformément à la loi n° 2012-287 du 1er mars 2012 relative à l'exploitation des Livres indisponibles du XXe siècle.
Creative thinking --- Imagery (Psychology) in children. --- Imagination. --- Teacher-student relationships. --- Study and teaching.
Choose an application
Choose an application
Imagining Animals explores the making of animal images in art therapy and child psychotherapy. It examines two contrasting primitive states of mind: the investing of the world about us with life through animism and participation mystique, and the lifeless world of autistic states of mind encountered in children who are hard to reach.Caroline Case examines how the emergence of animal imagery in therapy can act as a powerful catalyst for children in autistic states of mind, or with a background of trauma, abuse or depression. She also looks at animal / human relationships,
Art therapy for children. --- Imagery (Psychology) in children. --- Animals --- Autistic children --- Psychological aspects. --- Therapeutic use. --- Rehabilitation.
Choose an application
Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Drawing ability in children --- Imagery (Psychology) in children --- Cognition in children --- Congresses --- Earth --- Religious aspects --- Drawing ability in children - Congresses --- Imagery (Psychology) in children - Congresses --- Cognition in children - Congresses --- Earth - Religious aspects - Congresses
Choose an application
Choose an application
This volume offers concrete answers to the question of how we can use imagery to enrich the teaching of reading and writing. The chapters are organized according to two guiding principles. First, each addresses specific aspects of the inextricable integration of imagery and language in the teaching of reading and writing. Imagery is not privileged over language; the fusion of the two is emphasized. Second, each focuses on a particular kind of imagery--mental, graphic, or verbal--describing teaching/learning strategies based on the deployment of that kind of imagery in the classroom. There is currently a renewed acknowledgment of the importance of imagery in meaning. The rapid spread of the World Wide Web, computer interfacing, and virtual reality further highlights the need to attend to the influence of imagery in a networked world. In response to these shifts in scholarly and cultural perspectives, NCTE has established a committee on visual literacy, and an emphasis on visual literacy has been incorporated into the IRA/NCTE Standards for the English Language Arts. This book contributes significantly toward filling the need for explicit and specific theory-based methods teachers can use to integrate imagery into their pedagogy. Accessible and lively chapters include classroom activities and student-generated examples. Language and Image in the Reading-Writing Classroom is an excellent text for preservice and in-service pedagogy courses and an important resource for practicing teachers, researchers, and professionals in the field.
Language arts. --- Imagery (Psychology) in children. --- Child psychology --- Cognition in children --- Communication arts --- Language arts --- Communication --- Study and teaching
Choose an application
Grandir est un sport extrême ! Les enfants ont besoin d'enseignement et de renforcement pour accomplir leur parcours du combattant et sortir victorieux de leurs écueils émotionnels et relationnels. Pour grandir solidement, bien droits et forts, les enfants et les adultes qu'ils deviendront doivent acquérir diverses habiletés pour affronter les défis qui se présenteront à eux ; ils ont aussi besoin d'apprendre à savoir quoi faire avec ces vagues de sentiments qui parfois les kidnappent ! Bref, ils doivent développer ce qu'on appelle des compétences émotionnelles. Les illustrations qui vous sont suggérées dans ces pages présentent l'avantage d'aborder tous ces sujets délicats de façon objective : ce que l'enfant comprend, reconnaît et admet à l'égard de l'image, il ne peut alors que le comprendre, le reconnaître et l'admettre de sa propre attitude. De même, les solutions qu'il propose pour résoudre les problèmes des personnages, des animaux ou des objets illustrés pourront être plus avantageusement appliquées à lui-même : elles lui correspondront aussi plus fidèlement que des leçons apprises par cœur ou de grands principes dont il ne comprend pas l'utilité immédiate. En employant un symbole concret pour intervenir auprès de l'enfant, non seulement vous facilitez sa concentration sur le sujet à l'étude, mais vous vous donnez également accès à un monde beaucoup plus riche, plus vrai et plus direct que celui que vous pourriez toucher par la seule parole. Donnez-vous dès maintenant les moyens d'aider votre enfant à grandir dans tout son potentiel!
Emotions in children --- Emotional intelligence --- Imagery (Psychology) in children --- Child psychology. --- Emotions chez l'enfant --- Intelligence émotionnelle --- Imagerie chez l'enfant --- Enfants --- Psychologie
Choose an application
Strangers in the Bible. --- Imagery (Psychology) in children. --- Imagination --- Religious aspects. --- Bible --- Bible --- Bible --- Criticism, Narrative. --- Language, style. --- Criticism, interpretation, etc.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|