Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Kind --- Media --- Internet --- Computerspel --- Mobiele telefoon --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Sociaal netwerk --- Hyves --- Secundair onderwijs --- Jongere
Choose an application
Dit boek gaat over het gebruik van nieuwe media - internet, games en mobiele telefonie - bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bij kinderen draaien nieuwe media in eerste instantie om contact. Ze spelen samen met vrienden games, op spelcomputers, op spelletjeswebsites en in virtuele werelden als Stardoll.nl en Habbo. Ze bekijken filmpjes op YouTube en soms maken ze die zelf om ze vervolgens met anderen te delen. Ze hebben contact met elkaar via de mobiele telefoon en MSN. Ze 'krabbelen' elkaar op Hyves en presenteren zichzelf daar aan elkaar. Vriendschap, liefde, ruzie en pesten; alles uit het echte leven heeft ook een plaats in hun digitale leefwereld. Op steeds jongere leeftijd zijn kinderen actief met nieuwe media. Sommige ouders en leerkrachten worstelen met het mediagebruik van (jonge) kinderen. Ze vragen zich af hoe de nieuwe mogelijkheden het best benut kunnen worden en hoe gevaren vermeden kunnen worden. Wat moeten kinderen leren om veilig en efficiënt met nieuwe media om te gaan? Welke vaardigheden zijn er nodig om mediawijze burgers van hen te maken? En wat zijn hierbij taken van opvoeders? (Bron: covertekst)
Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- games --- reclamepsychologie --- kinderen --- nieuwe media --- media-educatie --- informatievaardigheden --- mediakunde --- mobiele communicatie --- 433.5 --- Reclame --- Informatievaardigheden --- mediaopvoeding --- basisonderwijs --- communicatie --- internet --- reclame --- 379.828 --- Communicatie --- Games --- Internet --- 101535.jpg --- Kinderen en media --- Audiovisuele opvoeding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijstechnologie. --- Kinderen --- Media --- Computerspelen --- Gsm's --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Hyves --- Kinderen en jeugd --- Mobilofonie --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Computerspel --- Gsm --- Sociaal netwerk --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Mobiele telefoon --- Jongere
Choose an application
Increasingly, young people live online, with the vast majority of their social and cultural interactions conducted through means other than face-to-face conversation. How does this transition impact the ways in which young migrants understand, negotiate, and perform identity? That's the question taken up by Digital Passages: Migrant Youth 2.0, a groundbreaking analysis of the ways that youth culture online interacts with issues of diaspora, gender, and belonging. Drawing on surveys, in-depth interviews, and ethnography, Koen Leurs builds an interdisciplinary portrait of online youth culture and the spaces it opens up for migrant youth to negotiate power relations and to promote intercultural understanding.
Mass media -- Social aspects. --- Youth -- Social life and customs. --- Social Change --- Sociology & Social History --- Social Sciences --- Mass media --- Youth --- Social aspects. --- Social life and customs. --- Moroccans --- Minorities in mass media. --- Internet --- Social aspects --- DARPA Internet --- Internet (Computer network) --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Ethnic mass media. --- Digital media --- Electronic media --- New media (Digital media) --- Digital communications --- Online journalism --- Minority mass media --- Multicultural mass media --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- youth culture --- transnationalism --- internet --- diaspora --- gender --- Dutch language --- Facebook --- Hyves --- Islam --- Moroccan-Dutch --- Morocco --- MSN --- Netherlands --- YouTube
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|