Narrow your search

Library

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

KDG (3)

KBR (2)

VIVES (2)

DB (1)

DocAtlas (1)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2021 (1)

2018 (2)

2009 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Thuisonderwijs in Nederland en Vlaanderen
Author:
ISBN: 9080763837 Year: 2009 Publisher: Z.p. HBboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inleiding in de pedagogiek
Author:
ISBN: 9789023257981 Year: 2021 Publisher: Assen Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inleiding in de pedagogiek legt kort en kernachtig in begrijpelijke taal de basisprincipes en -begrippen van de pedagogiek uit.In het eerste deel van het boek komt de praktijk van het opvoeden aan bod, rijkelijk geïllustreerd met casusmateriaal. Hierdoor krijg je als student meteen een beeld bij de aangeboden stof. De voorbeeldsituaties komen uit allerlei culturen in de Nederlandse samenleving.Het tweede deel gaat dieper in op de theorie: het beschrijft de ontstaansgeschiedenis van de pedagogiek en de relatie met andere sociale wetenschappen. Deze hoofdstukken behandelen theorieën en inzichten uit de psychologie en sociologie die de pedagogiek hebben beïnvloed. De auteur legt steeds het verband tussen de theorie en de praktijk uit het eerste deel.In het boek is ook aandacht voor de gevolgen van covid-19 door meer thuisonderwijs en de risicofactor van geweldstoename.https://www.vangorcum.nl/zoeken/100-395_Inleiding-in-de-pedagogiek


Book
Aan de slag met online en blended leren in het volwassenenonderwijs : Van onderzoek naar praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789492944276 Year: 2018 Publisher: Gent Skribis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Blended leren, of gecombineerd onderwijs, houdt in dat lesgevers contactmomenten combineren met online leeractiviteiten. Deze manier van lesgeven maakt de laatste jaren sterke opgang in Vlaanderen, met name in het volwassenenonderwijs. Dit boek stelt de belangrijkste bevindingen van het ALO!-project voor: een project met als doel de kwaliteit van online en blended leren in het volwassenenonderwijs te verbeteren én de onderzoeksresultaten te valoriseren naar de praktijk. Het maakt de koppeling tussen wetenschappelijk onderzoek (rond vier thema’s: kwaliteitszorg; ontwerp van blended modules en opleidingen; de individuele en sociale achtergrond van volwassen lerenden; en de professionalisering van lesgevers) en het online competentiecentrum (https://alo-obl.academy) dat alle valorisatieproducten ter beschikking stelt.Aan de slag met online en blended leren in het volwassenonderwijs is opgebouwd uit drie delen: cursist, lesgever en instelling. Doorheen de hoofdstukken worden voorbeelden uit en aanbevelingen voor de praktijk verweven met de onderzoeksresultaten, teneinde de lezer van dit boek te inspireren en handvaten aan te reiken om zelf aan de slag te gaan met blended leren.


Book
Leermeesters met een gevangen stem : essays over autisme
Author:
ISBN: 9789463710206 Year: 2018 Publisher: Oud-Turnhout/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een sneeuwbal begint met één kristal. De facetten die hij toont en de reflecties van het licht erop nodigen uit om te kijken naar autisme als een urgent appel aan de samenleving. School- en arbeidsuitval zijn de laatste harde spiegels voor een werkelijkheid die misschien toch wel anders is dan men vermoedt. Mensen met autisme zijn drager van de symptomen van een niet-heel systeem waarbinnen ze zich gevangen voelen. De rimpelingen die zij tonen, bieden bijzondere kansen en inspiraties voor een samenleving in transitie. Ze vragen om een onvoorwaardelijke en een onbevooroordeelde blik op hun meerwaarde. Sociaal onrecht kan omgebogen worden naar sociale inclusie. De kiemen daarvoor dragen alle mensen met autisme in zich. Naar hen luisteren is hun stem weer een onbevangenheid geven, is hen opnieuw een rechtmatige positie geven als participant in het grotere narratief.(bron: https://gompel-svacina.eu/product/leermeesters-gevangen-stem-essays-autisme/)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by