Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Hoogbegaafde kinderen --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Hoogbegaafdheid --- Periodicals --- Developmental psychology --- Educational psychology
Choose an application
Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Enfants --- Intelligentietests --- Kinderen --- Tests d'intelligence --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Hoogbegaafheid
Choose an application
Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- 462.1 --- IQ --- hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- intelligentie --- intelligentietests --- leeromgeving --- onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Developmental psychology
Choose an application
Dit boek geeft antwoorden op vragen over hoogbegaafdheid. En vooral over hoe dat nu voor jou voelt, zeker als je de uitzondering in de klas of je omgeving bent. Want soms kan het best lastig zijn dat je hoogbegaafd bent. Soms ook leuk. In ieder geval ben je in een aantal opzichten gewoon anders dan andere, gemiddeld begaafde kinderen. Dat anders zijn ervaar je misschien wel elke dag.
Hoogbegaafde kinderen. --- hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- Primary education --- kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- emoties --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Kinderen --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Kleuters --- orthopedagogiek --- hoogbegaafde kinderen --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology
Choose an application
Passend Onderwijs vraagt van jou, als (aankomend) leerkracht of intern begeleider, dat je tegemoet komt aan alle onderwijsbehoeften binnen je groep of op je school.Met Jouw begaafde leerling biedt Franka van Vlokhoven een goede basis voor het signaleren en begeleiden van (hoog)begaafde leerlingen. Zij legt uit hoe je een klimaat schept waarbinnen deze leerlingen zich verder kunnen ontwikkelen.De kenmerken en eigenschappen van deze leerlingen komen uitgebreid aan bod, ondersteund met praktijkvoorbeelden. Hoe laat je de begaafde leerling zien dat je hem of haar serieus neemt? Hoe bied je een veilige plek binnen je groep?Franka geeft aan wat de voorwaarden zijn om compacten en verrijken tot een succes te maken. De executieve functies spelen daarbij een rol, maar ook de (on)mogelijkheden van de dagelijkse onderwijspraktijk.Haar suggesties voor verrijking variëren van kleine ?brainsnacks? tot het vragen van een prestatie. De ?taxonomie van Bloom? werkt zij uit in 3 thema voorbeelden. De creatieve denkopdrachten en lessen filosofie zijn een verrijking voor alle kinderen binnen je groep.Ook is er aandacht voor de hindernissen die (hoog)begaafde kinderen regelmatig tegenkomen. Denk daarbij aan perfectionisme en faalangst of onderpresteren. Wist je dat een begaafde leerling ook belemmerd kan worden door een leer- of gedragsstoornis? En wat zijn de voor- en nadelen van versnellen of een groep overslaan?Voor kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong is er een eigen hoofdstuk waarin onder andere wordt uitgelegd hoe je rijke speel- en werkhoeken in je groep kunt inrichten.Een helder verhaal over jouw begaafde leerling, op de praktijk gericht. Je kunt er direct mee aan de slag!(Bron: http://webwinkel.vangorcum.nl/NL_toonBoek.asp?PublID=5177-0)
Developmental psychology --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- ontwikkeling van het kind --- hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafde kinderen --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA
Cognitive psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- opvoeding --- hoogbegaafdheid --- lerarenopleiding --- Hoogbegaafdheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind --- hoogbegaafde kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Basisonderwijs --- Inclusief onderwijs --- sensitiviteit --- Differentiatie --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- hoog sensitieve kinderen --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- Hoogbegaafde kinderen
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|