Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Periodical
Talent: tijdschrift over (hoog)begaafdheid
ISSN: 13881809 Year: 1998 Publisher: Utrecht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het testen van hoogbegaafde kinderen: suggesties voor diagnostiek en begeleiding
Authors: --- ---
ISBN: 9060925467 Year: 1992 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mijn kind is hoogbegaafd.
Author:
ISBN: 9024380049 Year: 2001 Publisher: Wateringen Deltas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoogbegaafd, nou èn? : ontdek-boek over hoogbegaafdheid
Authors: ---
ISBN: 9789077228319 9077228535 9077228314 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Samsara

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft antwoorden op vragen over hoogbegaafdheid. En vooral over hoe dat nu voor jou voelt, zeker als je de uitzondering in de klas of je omgeving bent. Want soms kan het best lastig zijn dat je hoogbegaafd bent. Soms ook leuk. In ieder geval ben je in een aantal opzichten gewoon anders dan andere, gemiddeld begaafde kinderen. Dat anders zijn ervaar je misschien wel elke dag.


Book
Jouw begaafde leerling
Author:
ISBN: 9789023256458 9789023256502 Year: 2019 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Passend Onderwijs vraagt van jou, als (aankomend) leerkracht of intern begeleider, dat je tegemoet komt aan alle onderwijsbehoeften binnen je groep of op je school.Met Jouw begaafde leerling biedt Franka van Vlokhoven een goede basis voor het signaleren en begeleiden van (hoog)begaafde leerlingen. Zij legt uit hoe je een klimaat schept waarbinnen deze leerlingen zich verder kunnen ontwikkelen.De kenmerken en eigenschappen van deze leerlingen komen uitgebreid aan bod, ondersteund met praktijkvoorbeelden. Hoe laat je de begaafde leerling zien dat je hem of haar serieus neemt? Hoe bied je een veilige plek binnen je groep?Franka geeft aan wat de voorwaarden zijn om compacten en verrijken tot een succes te maken. De executieve functies spelen daarbij een rol, maar ook de (on)mogelijkheden van de dagelijkse onderwijspraktijk.Haar suggesties voor verrijking variëren van kleine ?brainsnacks? tot het vragen van een prestatie. De ?taxonomie van Bloom? werkt zij uit in 3 thema voorbeelden. De creatieve denkopdrachten en lessen filosofie zijn een verrijking voor alle kinderen binnen je groep.Ook is er aandacht voor de hindernissen die (hoog)begaafde kinderen regelmatig tegenkomen. Denk daarbij aan perfectionisme en faalangst of onderpresteren. Wist je dat een begaafde leerling ook belemmerd kan worden door een leer- of gedragsstoornis? En wat zijn de voor- en nadelen van versnellen of een groep overslaan?Voor kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong is er een eigen hoofdstuk waarin onder andere wordt uitgelegd hoe je rijke speel- en werkhoeken in je groep kunt inrichten.Een helder verhaal over jouw begaafde leerling, op de praktijk gericht. Je kunt er direct mee aan de slag!(Bron: http://webwinkel.vangorcum.nl/NL_toonBoek.asp?PublID=5177-0)


Book
Werken met begaafde leerlingen in de klas : pedagogische sensitiviteit als leidraad
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789023254416 9789023254768 9023254767 Year: 2016 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA

Listing 1 - 6 of 6
Sort by