Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Naar een kindvriendelijke didactiek - Thematisch werken in de kleuterklas - Weekopbouw, planning van een thema - Hoe leeft het thema in het klaslokaal? - Dag na dag (dagplanning) - Hoe dwingend is een thema?
Thematisch werken --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- #PBIB:+SLO 220.94 --- 373.24 --- Werkvormen --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Thema's --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Basisonderwijs
Choose an application
Kleuterleid(st)ers zijn vragende partij voor een gevarieerd en gegradeerd, hiërarchisch opgebouwd aanbod van opvoedings-en leerinhouden voor hun kleuters. Rekening houdend met de ontwikkelingsdoelen en de leerplannen van alle onderwijsnetten geeft dit boek per leeftijdscategorie voor elk ontwikkelingsaspect de geëigende leerlijnen. Zo weet de kleuterleid(st)er precies wat voor haar/ zijn kleutergroep minimaal dient nagestreefd. Minimaal... want dit bronnenboek wil geen keurslijf zijn van te volgen ontwikkelingslijnen. Creativiteit en inventiviteit van de kleuterleid(st)er én de inbreng van de kleuter zelf krijgen een volwaardige plaats. Ze staan borg voor een zorgbrede en zorgverbredende aanpak in het kader van de gelijke onderwijskansen (GOK). Daarbij zijn het bevattings- en het voorstellingsvermogen van de kleuters het uitgangspunt en de richtsnoer. De groei- en leerlijnen in dit boek bieden houvast en zekerheid, zowel voor leerkrachten die hun eerste passen in het (kleuter)onderwijs zetten, als voor de meer ervaren leerkracht, ongeacht de toegewezen leeftijdsgroep(en). De concrete leerlijnen zijn bovendien voorzien van talloze direct bruikbare praktijktips. Het boek is ook perfect bruikbaar in het buitengewoon basisonderwijs.
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- #PBIB:+SLO 220.94 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- cognitieve ontwikkeling --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- muzische vorming --- taalontwikkeling --- 471.4 --- leerlijnen --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Cognitieve ontwikkeling --- Hoekenwerk --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lichamelijke opvoeding --- Muzische vorming --- Observatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Thematisch werken --- Wiskundige initiatie --- Zelfredzaamheid --- Aanvankelijk rekenen --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- gok (ler) --- gradatie --- groeilijnen --- kleuteronderwijs (ler) --- leermiddelen (ler) --- ontwikkelingsdoelen --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- variatie --- 373.2 --- Handboek/cursus --- Hoekenwerking --- Kleuters --- Leerplannen --- Taalverwerving --- Didactische werkvormen --- Groeilijnen --- Onderwijsstrategieën --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Muzische opvoeding --- Ontluikend lezen --- Bewegingsopvoeding --- leerinhouden --- onderwijspraktijk --- kwaliteitsontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Speelleerkansen --- Groeilijn --- Leerlijn --- Ontwikkelingsdoel --- Speelleerkans --- Natuur
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|