Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cinéma et histoire --- Film en geschiedenis --- Histoire au cinéma --- Histoire et cinéma --- Motion pictures and history --- Historical films --- Motion pictures and history. --- History and criticism --- United States
Choose an application
Cinéma et histoire --- Film en geschiedenis --- Histoire au cinéma --- Histoire et cinéma --- Motion pictures and history --- Historical films --- Motion pictures and history. --- Films historiques --- Cinéma et histoire --- History and criticism. --- Histoire et critique --- United States --- History and criticism
Choose an application
film studies --- history --- cinema --- Motion pictures and history --- History in motion pictures --- Cinéma et histoire --- Histoire au cinéma --- Motion pictures --- History and motion pictures --- Moving-pictures and history --- History --- Motion pictures and history. --- History in motion pictures.
Choose an application
Obwohl Alain Resnais (1922?2014) zu den bekanntesten "Autorenfilmern" seiner Generation zählt, scheint er doch einer autorenzentrierten Annäherung an sein Werk zu trotzen. So unterschiedlich sind seine Filme über einen Zeitraum von fast sieben Jahrzehnten hinweg.0Alain Resnais selbst bezeichnet Film als eine Form der "bricolage", eine Bastelei, die verschiedenste Dinge und vorgefundene Materialien miteinander vermischt und etwas Neues daraus entstehen lässt. Auch wenn er sich in den letzten Jahren seines Filmschaffens dem Boulevardtheater und der Operette zugewandt hat, bleibt sein Name mit einer Reihe von tief in der traumatischen Geschichte des 20. Jahrhunderts verwurzelten Filmen wie "Nuit et brouillard" (1955) oder "Hiroshima mon amour" (1959) verbunden. Ab den 1980er Jahren beginnt er mit einem festen Ensemble von Schauspielern zu arbeiten, deren Gesichter zu Markenzeichen der dem Boulevardtheater verpflichteten "Comédie Resnais" geworden sind. Was jedoch alle seine Filme prägt, ist die nonchalante Ununterscheidbarkeit, wenn es um Hochkultur und Populärkultur geht. Resnais schert sich nicht um Genrekonventionen, daher vermögen seine Filme das Publikum gleichzeitig zu unterhalten und zu irritieren.
Cinéma --- Histoire au cinéma. --- History in motion pictures. --- Motion picture producers and directors --- Motion picture producers and directors. --- Motion pictures --- Motion pictures. --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Histoire --- History --- Resnais, Alain, --- France.
Choose an application
Cinéma et histoire --- Film en geschiedenis --- Histoire au cinéma --- Histoire et cinéma --- Motion pictures and history --- Presidenten in de film --- Presidents in motion pictures --- Présidents au cinéma --- Motion pictures --- Historical films --- Présidents --- Cinéma et politique --- Films historiques --- Political aspects --- History and criticism --- Au cinéma --- Histoire et critique --- United States --- Au cinéma. --- Histoire et critique. --- Présidents --- Cinéma et politique --- Au cinéma.
Choose an application
History --- Historiography. --- History in motion pictures. --- History in literature. --- History in popular culture. --- Histoire --- Historiographie --- Histoire au cinéma --- Histoire dans la littérature --- Histoire dans la culture populaire --- Philosophy. --- Philosophie --- Histoire au cinéma --- Histoire dans la littérature --- Littérature et histoire --- Cinéma et histoire --- Représentations sociales --- Literature and history. --- Motion pictures and history. --- Social representations. --- Historiography --- Littérature et histoire. --- Cinéma et histoire. --- Représentations sociales. --- Historiographie. --- Littérature et histoire. --- Cinéma et histoire. --- Représentations sociales.
Choose an application
Aucun autre siècle n'a autant inspiré grand comme petit écran, de l'époque des Frères Lumière à celle de Kubrick, Benoît Jacquot et Sofia Coppola. Grand inventeur de dispositifs techniques produisant des images animées, le dix-huitième siècle est l'ancêtre en ligne directe du cinématographe.Opérer, par le cinéma, une autre approche du siècle des Lumières, tel est l'objet de cet ouvrage. Aux côtés des spécialistes des médias, de la littérature et de l'histoire culturelle, des practiciens examinent un rapport à la fois mémoriel, imaginaire et historique avec le passé. Au fonds naturel des adaptations en costumes et décors d'époque vient s'ajouter une constellation de films indirectement imprégnés d'un certain esprit des Lumières, qui participent pleinement d'un imaginaire collectif construit au présent et relevant d'un processus plus large d'actualisation.L'Ecran des Lumières dessine un champ d'étude neuf ou les investigations culturelles, esthétiques et historiques se combinent dans une visée a la fois scientifique et créatrice qui reste aujourd'hui ouverte.
Film --- Literature --- anno 1700-1799 --- History in motion pictures. --- Eighteenth century --- Film adaptations. --- Literature, Modern --- Historical films --- Histoire au cinéma --- Dix-huitième siècle --- Adaptations cinématographiques --- Littérature --- Films historiques --- Film and video adaptations --- History and criticism. --- Adaptations cinématographiques et télévisées --- Histoire et critique --- History in motion pictures --- Film adaptations --- History, Modern --- History and criticism --- Histoire au cinéma --- Dix-huitième siècle --- Adaptations cinématographiques --- Littérature --- Adaptations cinématographiques et télévisées --- World history --- Motion pictures --- Adaptations, Film --- Books, Filmed --- Filmed books --- Films from books --- Motion picture adaptations --- Adaptations --- Film and video adaptations. --- Literature, Modern - 18th century --- History, Modern - 18th century --- Historical films - History and criticism
Choose an application
History as a science --- World history --- Cinéma et histoire --- Evenementen (Geschiedenis) --- Event history analysis --- Faits (Histoire) --- Faits historiques --- Film en geschiedenis --- Histoire au cinéma --- Histoire et cinéma --- Histoire événementielle --- Motion pictures and history --- Traumatisme historique --- Événement --- Événement (Histoire) --- Événement historique --- Événementiel --- Événements --- History --- Photography in historiography --- Histoire --- Photographie en historiographie --- Histoire universelle --- Methodology --- Pictorial works --- Sources --- Evaluation --- Méthodologie --- Ouvrages illustrés --- Kunsttheorie ; visuele beelden als historisch materiaal --- Fotografie ; in historiografie --- Iconografie ; iconologie --- 7.01 --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Méthodologie --- Ouvrages illustrés --- Pictorial works. --- Evaluation.
Choose an application
Abraham Lincoln (Film) --- Abraham Lincoln (Motion picture) --- Cinéma et histoire --- Film en geschiedenis --- Histoire au cinéma --- Histoire et cinéma --- Motion pictures and history --- Nixon (Film) --- Nixon (Motion picture) --- Presidenten in de film --- Presidents in motion pictures --- Présidents au cinéma --- Tennessee Johnson (Film) --- Tennessee Johnson (Motion picture) --- Thirteen Days (Film) --- Thirteen Days (Motion picture) --- Wilson (Film) --- Wilson (Motion picture) --- Motion pictures --- Historical films --- Political aspects --- History and criticism --- History and motion pictures --- Moving-pictures and history --- History --- United States --- Griffith, David Wark --- Criticism and interpretation --- Stone, Oliver --- Motion pictures - Political aspects - United States --- Historical films - United States - History and criticism
Choose an application
In the aftermath of the Holocaust, the Rodney King beating, the O.J. Simpson trial, what is to count as history, and how can it be recounted? 'The Persistence of History' is an anthology of essays from major film scholars and historians which focuses on a radical contemporary challenge to historical representation in film. This challenge is brought about by what the collection terms "the modernist event"--novel historical occurrences unthinkable before the 20th century and raised to visibility, if not intelligibility, through the mass mediations of film and television. Contributors to 'The Persistence of History' look at how moving image has not only challenged, but completely altered, traditional modes of historical thought and representation. Exploring a range of film and video texts, from 'The Ten Commandments' to the Rodney King video, from the projected work of documentarian Errol Morris to Oliver Stone's 'JFK' and Steven Spielberg's'Schindler's List', the volume asks what are the appropriate forms of media for making the incoherence and fragmentation of contemporary history intelligible and meaningful? At a moment when History is said to be at an "end," why are more people than ever fascinated by "the historical"--defined as the possibility of being "in" a historical event that is documented, validated, if not invented, through mass media simply by viewing it? By focusing on the relationship between historical events and historiography, the essays in 'The Persistence of History' address this question as well as such issues as 'ennui' and boredom, national identity, violence, and the "ownership" of history. Contributors: Robert Burgoyne, Thomas Elsaesser, Sumiko Higashi, Bill Nichols, Patrice Petro, Dana Polan, Shawn Rosenheim, Robert Rosenstone, Janet Staiger, Frank Tomasulo, Hayden White, Denise Youngblood.
Motion pictures and history. --- Television and history. --- World history --- Film --- Mass communications --- Cinéma et histoire --- Film en geschiedenis --- Histoire au cinéma --- Histoire et cinéma --- Motion pictures and history --- Televisie en geschiedenis --- Television and history --- Télévision et histoire --- #SBIB:309H1320 --- History and television --- History and motion pictures --- Moving-pictures and history --- De filmische boodschap: algemene werken (met inbegrip van algemeen filmhistorische werken en filmhistorische werken per land) --- Cinéma et histoire --- Télévision et histoire --- History --- Cinéma et histoire. --- Télévision et histoire. --- Cinéma et histoire. --- Télévision et histoire.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|