Listing 1 - 10 of 76 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
PXL-Music 2018 --- pop- en rockmuziek --- hiphop
Choose an application
departement PHL Music 09 --- muziekgeschiedenis --- rockmuziek --- hiphop --- noise music
Choose an application
Doelstelling: Met deze masterproef willen we nagaan of er een verband is tussen de verspreiding van meertalige jongerenvariëteiten of jongerentalen in Europa en het groeiende succes van de hiphop cultuur. Hiervoor worden twee dingen onder de loep genomen namelijk de aanwezigheid van jongerentaal in de media en de rol die de media kunnen spelen in de verspreiding van jongerentaal onder de jongeren. Middelen of methode: Voor het theoretische gedeelte hebben we de fenomenen straattaal en jongerentaal kort toegelicht. Vervolgens hebben we een overzicht gegeven van de geschiedenis van de hiphop cultuur en zo de link gelegd met de situatie in Europa, meer bepaald in Nederland, België en Duitsland. Het empirisch onderzoek is tweeledig. Enerzijds hebben we een kwalitatieve analyse uitgevoerd waarbij we zijn nagegaan hoe en in welke mate de jongerentaal, in deze masterproef meer specifiek de citétaal uit de Limburgse mijnwijken, al dan niet aanwezig is in de media en in de teksten van Limburgse rappers. Anderzijds hebben we een enquête-onderzoek gedaan om te achterhalen of de leerlingen vaak citétaal spreken en of de media hierin een al dan geen rol speelt. Resultaten: Uit dit onderzoek blijkt dat er een link kan bestaan tussen de verspreiding van jongerentalen en het groeiende succes van de hiphop cultuur. Onze analyse bewijst dat citétaal wel degelijk aanwezig is in de teksten van Limburgse rappers en in de media. In België is de jongerentaal vooral aanwezig op het internet, meer bepaald op YouTube en Facebook. De nationale media besteden momenteel nog geen aandacht aan het fenomeen jongerentaal.Hoewel de enquêtes lijken aan te tonen dat de hiphop cultuur een rol speelt, is het niet duidelijk in welke mate hiphop de verspreiding versnelt. Verder onderzoek zal moeten aantonen welke andere factoren hierbij een rol zullen spelen.
Citétaal. --- Hiphop. --- Jongerentaal. --- Straattaal. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving.
Choose an application
elektronische muziek --- hiphop --- popmuziek --- anno 2000-2009 --- Czech Republic
Choose an application
Music --- hiphop --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099
Choose an application
STEL: je bent een vader. Van een zoon die thuis vanaf zijn twaalfde al beatboxend de trap op- en afrent. Zelf ben je classicus en spreek je dus normaal Latijn en Oudgrieks. Je denkt: het zal wel overgaan. Maar het wordt alleen maar erger. Je zoon wordt hiphopper (al mag je dat woord niet gebruiken, naar het schijnt). En jij begrijpt er niets van. Van bars en rhymes. Van beats en dj's. Van al die stoerdoenerij. Maar hij maakt je wel nieuwsgierig als hij namen als Nina Simone, James Brown en Stromae laat vallen. Als hij met vuur opkomt voor zijn real hiphop, een wereldcultuur. Wat doe je dan? Je stelt al je vragen.Patrick De Rynck, vader, stelt in dit boek 40 vragen over HIPHOP.STEL: je bent de zoon van een vader die op een Italiëreis hoopt op niet té veel zon, want voor een museumbezoek is dat niet nodig. Je krijgt voor je twaalfde verjaardag een verzamel-cd-box en je ontdekt Tupac, Biggie, Snoop Dogg en Eminem. Daar is het begonnen, en daarna loopt het uit de hand: je begint te beatboxen, beats te produceren en zelfs bars te spitten. Hiphop wordt een drijfveer en een passie. Plots ben je volwassen en wil die altijd nieuwsgierige vader weten what's up. Hij stelt vragen. En dus antwoord je. Bijvoorbeeld in dit boek.Bram De Rynck, zoon, antwoordt en overbrugt de generatiekloof. Bron: bol.com
Music --- hiphop --- popmuziek --- Rap (popmuziek) --- hip-hop --- Muziekgenres --- Muziekgeschiedenis --- Rap (muziekstijl) --- Muziekgenre --- Hip-Hop --- Popular music --- 770 --- hiphop en rapmuziek --- muziek --- musique
Choose an application
#SBIB:309H142 --- Populaire muziek: functies, muziekgenres, historiek --- Dutch literature --- techno --- jazz (genre) --- hiphop --- Eno, Brian
Choose an application
Zu Beginn der 1980er Jahre entsteht innerhalb der Hip-Hop-Kultur in den USA das Beatmaking - eine Musikpraxis, die auf dem kreativen Umgang mit bereits vorhandenem Klangmaterial basiert und hauptsächlich in informellen Kontexten ausgeübt wird. In den letzten 40 Jahren hat sich das Beatmaking in enger Verbindung mit musik- und medientechnologischen Entwicklungen global verbreitet und vielfältig ausdifferenziert. Dabei hat es vor allem im Bereich der populären Musik in musikalisch-ästhetischer und technisch-praktischer Hinsicht maßgebende Impulse gesetzt.In seiner qualitativ-empirischen Studie geht Chris Kattenbeck der Frage nach, was es bedeutet, als Beatmaker*in künstlerisch kompetent zu handeln, welche Fertigkeiten und Kenntnisse dafür nötig sind und wie diese erworben und entwickelt werden. Damit liefert er grundlegende Erkenntnisse über eine bislang kaum erforschte Musikpraxis und die mit ihr verbundenen künstlerischen Strategien und Techniken, ästhetischen Ziele und Vorstellungen, Wissensformen und Lernpraktiken. Dabei zeigt sich unter anderem, dass bestimmte in der Musikpädagogik vorherrschende Verständnisse - etwa von Musiklernen oder Musiktheorie - ungeeignet sind, das Beatmaking adäquat zu erfassen. Die Studie bietet daher nicht zuletzt Anlass, diese Verständnisse zu hinterfragen und neu zu konzeptualisieren, um mit der Vielfalt musikalischer Praxen in Zukunft angemessen umgehen zu können.
Hip Hop. --- Hip-hop culture --- Hiphop --- African American arts --- Popular culture --- Hip-hop.
Listing 1 - 10 of 76 | << page >> |
Sort by
|