Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Devenu une référence, le présent ouvrage définit avec clarté les principes qui gouvernent l'harmonie dans la seconde moitié du XVIIIe siècle. Il décrit ensuite l'enrichissement graduel du vocabulaire et de la syntaxe durant l'essor du romantisme. Il examine enfin la délicate question de l'affaiblissement de la tonalité à l'approche du XXe siècle. Grâce au relevé des configurations stylistiques les plus éloquentes, cette analyse de cent cinquante années de création musicale met l'accent sur la coexistence de deux logiques souvent contradictoires : celle de la conduite contrapuntique des voix et celle des fonctions harmoniques. Elle trace en outre les lignes de force d'une lente révolution dont les fondements remontent à la constitution même du langage employé. Au bout de vingt ans, cette indispensable synthèse attendait une réédition révisée et augmentée à la lumière de nouveaux concepts et de l'approfondissement de la pensée de l'auteur. Elle s'appuie sur plus de cent trente exemples musicaux tirés aussi bien d'œuvres du répertoire (Haydn, Mozart, Beethoven, Berlioz, Chopin, Schumann, Liszt, Wagner, Debussy...) que de partitions moins connues mais tout aussi significatives (Clementi, Dussek, Clara Schumann, Heller...).
Choose an application
Harmony is an integral part of our auditory environment. Resonances characterised by harmonic frequency relationships are found throughout the natural world and harmonic sounds are essential elements of speech, communication and, of course, music. Providing neurophysiological data and theories that are suitable to explain the neural code of pitch and harmony, the author demonstrates that musical pitch is a temporal phenomenon and musical harmony is a mathematical necessity based on neuronal mechanisms. Moreover, he offers new evidence for the role of an auditory time constant for speech and music perception as well as for similar neuronal processing mechanisms of auditory and brain waves. Successfully relating current neurophysiological results to the ancient ideas of Pythagoras, this unique title will appeal to specialists in the fields of neurophysiology, neuroacoustics, linguistics, behavioural biology and musicology as well as to a broader audience interested in the neural basis of music perception.
Bioacoustics. --- Neurobiology. --- Sound --- Harmonic analysis (Music) --- Contentment. --- Physiological effect. --- Psychological aspects.
Choose an application
Physics --- Physique --- Grammar, Comparative and general --- Phonologie --- Analyse harmonique (musique) --- Harmonic analysis (Music) --- Phonology.
Choose an application
Harmonic analysis (Music) --- Melodic analysis --- Music --- Analyse harmonique (Musique) --- Analyse mélodique --- Musique --- Liszt, Franz, --- Criticism and interpretation.
Choose an application
Analyse harmonique --- Harmonic analysis (Music) --- Harmonische analyse --- Metrum en ritme --- Musical meter and rhythm --- Prosodie et rythme --- harmonisch ritme --- Music --- harmonieleer --- harmonie --- muziektheorie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|