Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Are You Ready to Run? Is there a bridge from the injury-ridden world of the modern runner to the promised land that barefoot running and Born to Run have led us to believe exists? Can we really live the running life free from injury? Is there an approach designed to unlock all the athletic potential that may be hidden within? Can we run faster, longer, and more efficiently? In a direct answer to the modern runner's needs, Dr. Kelly Starrett, author of the bestseller Becoming a Supple Leopard: The Ultimate Guide to Resolving Pain, Preventing Injury, and Optimizing Athletic Performance, has focused his revolutionary movement and mobility philosophy on the injury-plagued world of running. Despite the promises of the growing minimalist-shoe industry and a rush of new ideas on how to transform running technique, more than three out of four runners suffer at least one injury per year. Although we may indeed be “Born to Run,” life in the modern world has trashed and undercut dedicated runners wishing to transform their running. The harsh effects of too much sitting and too much time wearing the wrong shoes has left us shackled to lower back problems, chronic knee injuries, and debilitating foot pain. In this book, you will learn the 12 standards that will prepare your body for a lifetime of top-performance running. You won't just be prepared to run in a minimalist shoe–you'll be Ready to Run, period.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
sporttraining --- Didactics of sports and games --- lopen --- Courir --- Hardlopen
Choose an application
Aan de finish gekomen met het gevoel dat er toch meer in zat? Ondanks die hardloop-apps, online community's, hartslagmeters en urenlange training? Tijd voor een wat grondiger aanpak.De tien, de halve en de hele is de weerslag van de jarenlange ervaring van hardlooptrainer Rob Veer in de begeleiding van zowel lopers op topniveau als prestatiegerichte amateurs. Trainingsmethodes, hartslagmeter, rust, voeding, adem, techniek: alle onderdelen van het lopen, vertaald naar de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen, komen, rijkelijk voorzien van praktische adviezen en tips, aan bod in dit complete handboek waarin de focus ligt op de populaire lange afstanden. Loop sneller, voorkom blessures en haal meer voldoening uit het lopen.
lopen --- Didactics of sports and games --- 618.2 --- sport --- hardlopen --- Sport --- Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Lopen --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Sport --- Sports --- 616.81 --- Hardlopen --- Kleding --- Medisch verantwoord sporten --- Schoeisel --- Training --- Voeding --- Wedstrijden --- 796.422 --- Atletiek --- Belasting --- Geneeskunde --- Krachttraining --- Lenigheidstraining --- Lopen --- Oefeningen --- Uithoudingsvermogen
Choose an application
616 --- 3e graad l.o. --- Basisonderwijs --- Basketbal --- Behendigheid --- Bewegen-muziek --- Bewegingsonderwijs --- Circuits --- Doelspelen --- Evenwicht --- Gymnastiek --- Handbal --- Hardlopen --- Hockey --- Jongleren --- Klimmen --- Korfbal --- Kracht --- Lichamelijke opvoeding --- Lopen --- Mikken --- Muziek --- Sport --- Sportdag --- Springen --- Stoeispelen --- Tennis --- Tikspelen --- Voetbal --- Zwaaien --- 031731.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 3e graad l.o
Choose an application
In het Basisdocument bewegingsonderwijs worden twaalf leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van vier tot en met twaalf jaar zichtbaar wordt. Daarnaast worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken. De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept en er wordt ingegaan op het leerplan. De methodisch-didactische aspecten van de diverse leerlijnen worden uitvoerig beschreven. Alle 31 bewegingsthema's die binnen de leerlijnen worden onderscheiden, komen in dit boek aan de orde. Er zijn beschrijvingen opgenomen over de bewegingsactiviteiten, zoals arrangement, regels en afspraken met de kinderen. Daarnaast komen organisatorische aspecten aan bod, maar ook hoe de activiteit bij de kinderen wordt geïntroduceerd en hoe het hulpverlenen verloopt. Er wordt bovendien veel aandacht besteed aan het geven van leerhulp. Dit is gekoppeld aan de verschillende niveaus van de tussendoelen. Belangrijk uitgangspunt hierbij is dat de leerhulp op maat wordt geboden. Er wordt beschreven hoe leerhulp kan worden gegeven aan de matige bewegers en hoe de leerkracht de beter bewegende kinderen verder kan helpen. Het reguleren van de activiteit door de kinderen vormt een vast, terugkerend onderwerp. (Bron: www.janluitingfonds.nl)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 471.47 --- 477.8 --- Balanceren --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Dans --- Doelspelen --- Hardlopen --- Jongleren --- Klimmen --- Mikken --- Rollen --- Springen --- Stoeispelen --- Tikspelen --- Zwaaien --- kleuteronderwijs --- 113721.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Lopen --- Doelstelling --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Doelspel
Choose an application
Met uitgewerkte lessen voor: balanceren, klimmen, zwaaien, over de kop gaan, springen, hardlopen, mikken, jongleren, doelspelen, tikspelen, stoeispelen en bewegen op muziek.
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of primary education --- Didactics of Kindergarten --- 372.879.6 --- D31112.jpg --- kleuterschool: bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding: didaktiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- 471.47 --- 477.8 --- Balanceren --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Bewegingsopvoeding --- Jongleren --- Klimmen en klauteren --- Leerplannen --- Lopen --- Springen --- Stoeien --- Tikspelen --- Zwaaien --- Dans --- Doelspelen --- Hardlopen --- Klimmen --- Mikken --- Leerlingvolgsystemen --- Rollen --- Stoeispelen --- Bewegingsonderwijs --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- Contains audio-visual material --- Acrobatiek --- Bewegen-muziek --- Didactiek --- Duikelen --- Duojagerbal --- Estafette --- Glijbaan --- Glijden --- Honkloopspelen --- Hoogspringen --- Hordenlopen --- Jagerbal --- Kaatsenballen --- Keeperspelen --- Klauteren --- Lichamelijke opvoeding --- Loopspringen --- Lummelspelen --- Minitrampoline --- Muziek --- Overlooptikspelen --- Pilonbal --- Ringen --- Schommelen --- Skateboarden --- Soleren --- Sport --- Steunspringen --- Teambal --- Tennis --- Touwklimmen --- Touwtjespringen --- Trapeze --- Uittikslagbal --- Wendspringen --- 031728.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerdoelen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Leerdoel --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|