Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Trade theory --- Foreign trade. International trade --- 339.1 --- 339.5 --- Handelstheorie --- Internationale handel --- Commerce international
Choose an application
Bedrijfsorganisatie --- Organisation des entreprises --- 339 --- 339.1 --- 658.112 --- Economische betrekkingen --- Handelstheorie --- Site, location, place of business --- 658.112 Site, location, place of business
Choose an application
Internet verandert onze businessmodellen: de onbeperkte (schap)ruimte van het web zorgt ervoor dat het aanbod ongekend rijk is en onafhankelijk van tijd en plaats voor iedereen beschikbaar. Dit enorme aanbod creëert een alsmaar groeiende vraag: massa = kassa. Online geldt het 'Long Tail'-effect: er is sprake van een groot aanbod dat weliswaar een klein publiek of een niche dient, maar gezamenlijk een groter marktpotentieel heeft dan de marktleider op zich. Op het internet gelden bovendien andere distributieregels dan in de fysieke wereld, waar vanwege de kosten en beperkte schapruimte alleen plaats lijkt te zijn voor kassuccessen. Vanuit zijn ervaringen bij onder andere Google, LEGO, Amazon, iTunes, eBay en Wikipedia beschrijft Chris Anderson, hoofdredacteur van het technologietijdschrift Wired, de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan de Long Tail. Steeds meer bedrijven gebruiken zijn tips over hoe je succesvol kan opereren in een 'Long Tail'-markt. (Bron: covertekst)
e-commerce --- marketingbeleid --- Marketing --- marketingstrategie --- consumentenmarketing --- Trade theory --- anno 2000-2009 --- 658.8.134 --- 658.8:004.738.5 --- verkoop --- E090584.jpg --- Verkooptechnieken --- Electronic marketing. E-commerce --- internetmarketing --- Handelstheorie
Choose an application
De typologie van Porter (1980, 1985) betreffende de concurrentiestrategieën is twintig jaar na datum nog steeds populair bij zowel academici als praktijkmanagers. De populariteit van het schema van Porter heeft te maken met zijn eenvoud, het voor de hand liggende karakter en de rationaliteit van het schema. Niettemin zijn er in de huidige tijd toch wel kanttekeningen te maken bij Porter's classificatie. Dit werk start, in het eerste hoofdstuk, met een zo getrouw mogelijke bespreking van de typologie van Porter. Daarna worden kritische kanttekeningen geplaatst bij de zienswijze van Porter. In een tweede hoofdstuk bespreken we enkele van de meest markante empirische onderzoekingen van typologie van Porter. Dit hoofdstuk sluit af met een weergave van een meta-analyse van 17 empirische studies.
Concurrentiestrategie. --- 658.11 --- Porter, M. --- 339.1 --- 658.011 --- concurrentie --- Portertypologie --- economie --- 342.2 --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- Handelstheorie --- Bedrijfsbeleid --- marktvormen --- Concurrentiestrategieën --- Concurrentie --- Strategisch management --- Porter, M --- Kostenbeheersing
Choose an application
Big Data and Big Analytics are a big deal today. Big Data is playing a pivotal role in many companies' strategic decision-making. Companies are striving to acquire a 'data advantage' over rivals. Data-driven mergers are increasing. These data-driven business strategies and mergers raise significant implications for privacy, consumer protection and competition law. At the same time, European and United States' competition authorities are beginning to consider the implications of a data-driven economy on competition policy. In 2015, the European Commission launched a competition inquiry into the e-commerce sector and issued a statement of objections in its Google investigation. The implications of Big Data on competition policy will likely be a part of the mix.Big Data and Competition Policy is the first work to offer a detailed description of the important new issue of Big Data and explains how it relates to competition laws and policy, both in the EU and US. The book helps bring the reader quickly up to speed on what is Big Data, its competitive implications, the competition authorities' approach to data-driven mergers and business strategies, and their current approach's strengths and weaknesses. Written by two recognized leading experts in competition law, this accessible work offers practical guidance and theoretical discussion of the potential benefits (including data-driven efficiencies) and concerns for the practitioner, policy maker, and academic alike.
Antitrust law --- Big data --- Privacy, Right of --- Concurrence --- Données massives --- Droit à la vie privée --- Government policy --- Droit --- Politique publique --- Handelstheorie --- Economisch recht --- Informatiesystemen --- Trade theory --- Economic law --- Information systems
Choose an application
339.54 --- 339.1 --- 304 --- 658.011 --- concurrentie --- management --- internationaal --- sociale politiek --- bedrijfsstrategie --- concurrentie, internationaal --- gezondheidszorg --- globalisering --- handel, internationaal --- markt, internationaal --- milieuproblematiek --- multinationals --- vestigingsplaats --- Buitenlandse handelspolitiek --- Handelstheorie --- Sociaal beleid --- Bedrijfsbeleid --- concurrence --- international --- politique sociale
Choose an application
Economic conditions. Economic development --- Trade theory --- Antwerp (Prov.) --- Antwerpen (provincie) --- Anvers (province) --- Commerce --- Entreprises --- Handel --- Industries --- Industrieën --- Ondernemingen --- Périodiques --- Tijdschriften --- Tijdschrift --- 338 --- 339.1 --- Antwerpen (Prov.) --- Economische toestand. Economische ontwikkeling --- Handelstheorie --- Periodicals --- 331.6 --- Antwerpen (Arr.) --- 460 Economie --- Arbeidsmarkt --- Annual reports --- Antwerp [Province]
Choose an application
339.54 --- 339.5 --- 339.1 --- 339.54 Buitenlandse economische politiek. Buitenlandse handelspolitiek. Instrumentarium van de buitenlandse handel --- Buitenlandse economische politiek. Buitenlandse handelspolitiek. Instrumentarium van de buitenlandse handel --- Internationale handel --- Buitenlandse handelspolitiek --- Handelstheorie --- International trade --- Commercial policy --- Commerce international --- Politique commerciale --- International trade. --- International macroeconomics
Choose an application
339.1 --- 658.86 --- 658.88 --- 681.35 --- 681.37 --- handel --- internet --- internethandel (e-commerce) --- management --- marketing --- reclame --- verkoop --- websites --- 658.8 --- Elektronische handel --- Handelstheorie --- Distributiestrategie --- Toegepaste marketing --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Informatiesystemen --- Trade theory --- Distribution strategy --- Applied marketing --- Computer architecture. Operating systems --- Information systems --- e-commerce
Choose an application
Automobile industry and trade --- Business logistics --- Management --- Toyota Jidōsha Hanbai Kabushiki Kaisha --- Management. --- 339.1 --- 658.286 --- 658.5 --- 658.7 --- 658.8 --- Supply chain management --- Industrial management --- Logistics --- Automotive industry --- Motor vehicle industry --- Handelstheorie --- Intern transport --- Produktiebeleid --- Voorraadbeleid. Inkoopbeleid --- Marketing --- Toyota Jidōsha Hanbai Kabushiki Kaisha --- Toyota Jidōsha Hambai Kabushiki Kaisha --- Toyota Motor Sales Company --- トヨタ自動車株式会社 --- トヨタ自動車販売株式会社 --- 豊田自動車工業株式会社 --- 豊田自動車販賣株式会社 --- Toyota Jidōsha Kabushiki Kaisha --- Toyota Jidōsha Kōgyō Kabushiki Kaisha --- gestion de la production --- logistique
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|