Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by
International trade
Author:
ISBN: 0333563050 0312213123 0312213115 0333563042 Year: 1998 Publisher: Basingstoke : New York : MacMillan ; St. Martin's Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hyperconcurrentie : strategische manoeuvres voor het behalen en behouden van concurrentievoordeel.
Authors: ---
ISBN: 9020931261 Year: 1998 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The Long Tail : waarom we in de toekomst minder verkopen van meer.
Author:
ISBN: 9789046805091 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Nieuw Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internet verandert onze businessmodellen: de onbeperkte (schap)ruimte van het web zorgt ervoor dat het aanbod ongekend rijk is en onafhankelijk van tijd en plaats voor iedereen beschikbaar. Dit enorme aanbod creëert een alsmaar groeiende vraag: massa = kassa. Online geldt het 'Long Tail'-effect: er is sprake van een groot aanbod dat weliswaar een klein publiek of een niche dient, maar gezamenlijk een groter marktpotentieel heeft dan de marktleider op zich. Op het internet gelden bovendien andere distributieregels dan in de fysieke wereld, waar vanwege de kosten en beperkte schapruimte alleen plaats lijkt te zijn voor kassuccessen. Vanuit zijn ervaringen bij onder andere Google, LEGO, Amazon, iTunes, eBay en Wikipedia beschrijft Chris Anderson, hoofdredacteur van het technologietijdschrift Wired, de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan de Long Tail. Steeds meer bedrijven gebruiken zijn tips over hoe je succesvol kan opereren in een 'Long Tail'-markt. (Bron: covertekst)


Book
Concurrentiestrategie : hoe concurreren volgens Porter ?
Author:
ISBN: 9038203586 Year: 2002 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De typologie van Porter (1980, 1985) betreffende de concurrentiestrategieën is twintig jaar na datum nog steeds populair bij zowel academici als praktijkmanagers. De populariteit van het schema van Porter heeft te maken met zijn eenvoud, het voor de hand liggende karakter en de rationaliteit van het schema. Niettemin zijn er in de huidige tijd toch wel kanttekeningen te maken bij Porter's classificatie. Dit werk start, in het eerste hoofdstuk, met een zo getrouw mogelijke bespreking van de typologie van Porter. Daarna worden kritische kanttekeningen geplaatst bij de zienswijze van Porter. In een tweede hoofdstuk bespreken we enkele van de meest markante empirische onderzoekingen van typologie van Porter. Dit hoofdstuk sluit af met een weergave van een meta-analyse van 17 empirische studies.


Book
Big data and competition policy
Authors: ---
ISBN: 9780198788140 9780198788133 0198788134 0198788142 Year: 2016 Publisher: Oxford : Oxford University press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Big Data and Big Analytics are a big deal today. Big Data is playing a pivotal role in many companies' strategic decision-making. Companies are striving to acquire a 'data advantage' over rivals. Data-driven mergers are increasing. These data-driven business strategies and mergers raise significant implications for privacy, consumer protection and competition law. At the same time, European and United States' competition authorities are beginning to consider the implications of a data-driven economy on competition policy. In 2015, the European Commission launched a competition inquiry into the e-commerce sector and issued a statement of objections in its Google investigation. The implications of Big Data on competition policy will likely be a part of the mix.Big Data and Competition Policy is the first work to offer a detailed description of the important new issue of Big Data and explains how it relates to competition laws and policy, both in the EU and US. The book helps bring the reader quickly up to speed on what is Big Data, its competitive implications, the competition authorities' approach to data-driven mergers and business strategies, and their current approach's strengths and weaknesses. Written by two recognized leading experts in competition law, this accessible work offers practical guidance and theoretical discussion of the potential benefits (including data-driven efficiencies) and concerns for the practitioner, policy maker, and academic alike.


Book
Over concurrentie.
Author:
ISBN: 902549613X Year: 1999 Publisher: Amsterdam Contact


Periodical
Ondernemers : maandelijks magazine van de Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen.
Author:
ISSN: 00228087 Publisher: druk. Gentbrugge : Kamer van koophandel Oost-Vlaanderen,


Book
Basiscursus e-commerce.
Author:
ISBN: 9039515387 Year: 2000 Publisher: Schoonhoven Academic service

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by