Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Residentiële jeugdzorg --- Bijzondere jeugdzorg --- Hulpverlening ; jongeren --- Jeugdbescherming --- Pedagogie ; methodiek --- 364.042 --- Groepsleiding --- Hulpverlening --- Onderzoek --- Planning
Choose an application
Guides de voyages --- Reisgidsen --- Reizen --- Voyages --- Consumentenvoorlichting ; toerisme --- reisleider --- reizigerstype --- C3 --- handleiding --- groepsleiding (x) --- reizigers (x) --- reisbegeleiding --- reizigerstypes --- 379.851 --- Kunst en cultuur --- reisbemiddeling, toeristische organisatiestructuur --- Tourism
Choose an application
Deze groepsbegeleiding is uitgewerkt in twee versies: een versie voor ouders van kinderen met autisme en een normale begaafdheid en een versie voor ouders van kinderen met autisme en een verstandelijke handicap. Elke versie bestaat uit twee boeken: een werkboek voor de ouders en een handleiding voor de begeleiders. De groepsbegeleiding omvat een reeks van elf bijeenkomsten. De bijeenkomsten zijn zo opgevat dat er informatie gegeven wordt aan de ouders en ook (thuis)opdrachten. Zo wordt hen duidelijk gemaakt dat de opvoeding van een kind met autisme anders verloopt en er wordt stap voor stap gewerkt aan het bijbrengen van meer inzicht in het autistisch denken en doen. Samen met de deelnemende ouders zoeken de begeleiders naar een manier van omgaan met hun kinderen waardoor de ouders zich, na afloop van de reeks, beter toegerust voelen voor hun taak als opvoeder van hun kind met autisme. (Bron: www.lannoo.be)
Autisme --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- ouderbegeleiding --- autisme --- groepsbegeleiding --- orthopedagogiek --- 083429.jpg --- Autisme ; kinderen --- Kinderen --- Intelligentie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- 376.44 --- Communicatie --- Gedrag --- Groepsleiding --- Onderwijs --- Structuren --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
residentiële jeugdzorg --- jeugdzorg --- 362.74 --- 362.7 --- 364.65 --- Groepsleiding --- Groepen --- Gezinsproblemen --- Straffen --- Hulpverlening --- Instellingen --- Leefgroepen --- Privacy --- Uithuisplaatsing --- 362.7. --- 362.74.
Choose an application
groepswerk --- leidinggeven --- Primary groups --- groepspsychologie --- groepen --- groepsprocessen --- Sociology of social welfare --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Groepswerk --- communicatie --- groepsdynamiek --- communicatiestoornissen --- communicatietechnieken --- gesprekstherapie --- groepstherapie --- 305.2 --- 321.3 --- besluitvorming --- groepsdynamica --- groepsleiding --- teamwerk --- 316.45 --- Communicatie --- Conflicten --- Groepen --- Groepsleiding --- Observatietechnieken --- Onderhandelen --- Samenwerking --- Teambuilding --- teamwork --- conflicten --- besluitvorming in organisaties --- Psychologie van groepen --- Methodiek --- 361.13 --- 65.014 --- 301.15 --- 65.012.4 --- Conflicthantering --- Groepspsychologie --- Sociale psychologie --- Conflicthantering. --- Groepspsychologie. --- groepsdynamica.
Choose an application
Voor kinderen met stoornissen in het autismespectrum is voorspelbaarheid van groot belang. Het gaat om kinderen die alleen in een omgeving waar goed over is nagedacht de noodzakelijke rust en veiligheid vinden om tot ontwikkeling te kunnen komen. Dit boek wil bij de opzet van en bij het werken in een dergelijke 'autistengroep' vooral een praktische handleiding zijn. Daarbij komen niet alleen vragen aan de orde wie de 'autistengroep' moet gaan begeleiden, maar ook welke hulpvraag een kind moet hebben om in de groep geplaatst te mogen worden. De problemen die de kinderen hebben, zijn veelal complex. Dat vraagt om een aanpak door begeleiders die voldoende theoretische én praktische kennis hebben van de specifieke hulpvraag die autisme is. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- autisme --- Developmental disabilities --- Genetic aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Autism --- Treatment --- 462.4 --- autismespectrumstoornissen --- hulpverlening --- 376.44 --- Autisme --- Groepsleiding --- Groepstherapie --- Hulpverlening --- Methodiek --- 080985.jpg --- Autisme ; kinderen --- Autistische kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Door een snellere en betere onderkenning en door een accurate diagnosestelling is het aantal kinderen bij wie autisme wordt vastgesteld, de laatste jaren gevoelig gestegen. De vraag naar een aangepaste begeleiding voor deze kinderen en hun ouders, broers en zussen is dan ook onvermijdelijk. Tanderuis (Lochristi) en Het Raster (Antwerpen) organiseren groepsprogramma's met elk elf bijeenkomsten waarin informatieoverdracht, praktische oefeningen, inlevingsoefeningen, thuisopdrachten, uitwisselingsmomenten en ruimte voor discussie elkaar afwisselen en aanvullen. Het verloop van elke sessie staat zeer duidelijk omschreven in deze handleiding. Samen met lotgenoten gaan ouders op zoek naar mogelijke benaderingswijzen gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde theorieën over autisme. Deze handleiding is zeer duidelijk gestructureerd. Als begeleider van een oudergroep heb je voldoende materiaal om aan de slag te gaan, en je merkt ook dat dit een programma is dat werd geschreven door mensen met ervaring in groepsbegeleiding, die weten wat de impact van autisme kan zijn op een gezin. Het grote verschil met een handleiding voor normaalbegaafde kinderen is dat in deze handleiding veel informatie wordt gegeven over het verschil in ontwikkeling. Door dit wezenlijke verschil moet er bij kinderen met een verstandelijke handicap veel meer aandacht worden gegeven aan de voorbereiding van bepaalde activiteiten. Het correct inschatten van de reactie van het kind is nog moeilijker bij deze doelgroep. Er wordt daarom in deze handleiding gewerkt met een aantal wijdverspreide technieken en methoden om tot communicatie te komen.
Autisme --- Kinderen. --- 376.44 --- Communicatie --- Gedrag --- Groepsleiding --- Kinderen met een handicap --- Personen met een mentale handicap --- Structuren --- Zelfredzaamheid --- 083431.jpg --- Autisme ; kinderen --- Kinderen --- Begeleiding --- Ouder-kindrelatie --- Relatie ouder - kind --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
moeilijk opvoedbare jongeren --- residentiële jeugdzorg --- opvoeders in de inrichting --- kinderpsychologie --- Leefgroep: activiteiten --- Opvoeder (groepsleider, groepsopvoeder) --- Psychosociale jeugdhulpverlening --- Sociaal verwaarloosden (verwaarloosde jeugd) --- 376 --- 362.74 --- 159.987 --- 467 --- emotionele problemen --- groepsleiding --- orthopedagogiek --- therapeutische gemeenschappen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
Een beroep wordt voor een groot gedeelte in de praktijk geleerd. Dit geldt natuurlijk ook voor het beroep van leraar. Daarom is de praktijk een belangrijk onderdeel van de opleiding, van het curriculum van de lerarenopleiding. In Ontwikkeling door werkplekleren gaan we in op achterliggende zaken als *de aanleiding en doelen voor werkplekleren* of *de leertheorie voor de werkplek*. Aan bod komt ook waar de werkplek feitelijk aan moet voldoen om er voldoende van te kunnen leren, hoe je de leermogelijkheden op de werkplek kunt onderkennen en benutten, en hoe het leren op de werkplek en het leren binnen de opleiding op elkaar afgestemd kunnen worden.
Sociale psychologie --- Groepsdynamica. --- groepswerk --- leidinggeven --- Primary groups --- groepsgedrag --- groepsdiscussies --- Social welfare methods --- Group work in education --- groepen --- 493.6 --- groepsleiding --- groepsnormen --- leiding geven --- lichaamstaal --- logboek --- territorium --- Groepswerk --- Groepsleider --- Vaardigheden --- Groepsbegeleiding --- leiderschap, maatschappelijk --- 316.45 --- 316.45 Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- 361.13 --- 301.17
Choose an application
364.264 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Groepsleiding --- Kinderpsychiatrie --- Leefgroepen --- Methodiek --- Participatie --- 606.4 --- anorexia nervosa --- boulimie (boulimia nervosa) --- crisisinterventie --- eetstoornissen --- groepstherapie --- groepswerk --- jeugdpsychiatrie --- kinderpsychiatrie --- leefgroep --- multidisciplinair team --- ontwikkelingsstoornissen --- ouderparticipatie (verzorging door ouders) --- psychose --- schizofrenie --- sociale vaardigheden --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: groeistoornissen) --- leefgroepen --- Educational sciences --- psychopathologie --- Psychiatry --- orthopedagogiek --- ouderparticipatie --- socio-emotionele opvoeding
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|