Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
For students studying either the mathematics higher level course or further mathematics, this book covers all the material in the Sets, Relations and Groups option (option number 8) in print. This highly illustrated book is based on the new group 5 aims forms part of the completely new Mathematics for the IB Diploma series, Cambridge's comprehensive coverage of IB diploma mathematics for then 2012 SL and HL courses. Features include: a sections of mixed examination questions; plenty of worked examples; questions colour-coded according to grade; exam-style questions; feature boxes of hints and tips. Written to specifically cover the new IB Higher Level option in Sets, Relations and Groups, it is a fantastic guide to the material in this option, no matter which book is being used to cover the core material.
Choose an application
Er bestaan veel varianten van het bewijs van de hoofdstelling van de algebra. Gauss, een van de eersten die zich hier grondig mee bezig hield, gaf er een drietal doorheen zijn leven. De auteurs hebben voor een opbouw gekozen die leerlingen laat zien hoe het veralgemenen en abstraheren van gekende begrippen naar steeds complexere situaties in zijn werk gaat. Om een elegant bewijs mogelijk te maken - het beslaat amper een halve bladzijde - worden begrippen uit de analyse van het secundair onderwijs eerst uitgebreid tot de wereld van de complexe getallen en vervolgens tot die van de topologische ruimten. Daarmee is dit boekje wellicht een van de uitdagendste in deze reeks.
Wiskunde --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs --- Groepen (wiskunde). --- Secundair onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Aansluiting. --- Lineaire algebra. --- Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- secundair onderwijs 3de graad --- wiskunde --- Higher education --- algebra --- Wiskunde ; hoger onderwijs --- Groepen (wiskunde) --- Lineaire algebra --- Getaltheorie --- Getallenleer --- (075)51 --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- groepentheorie --- 485.3 --- schoolboeken --- aansluiting secundair onderwijs-hoger onderwijs --- 330.4 --- (075)51 $ Schoolbooks mathematics --- Schoolbooks mathematics --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- wiskundige economie --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2018 --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Academische vorming --- Getallen --- Getallenkennis --- 3e graad secundair onderwijs --- Algebra --- Getal --- Groepentheorie (wiskunde)
Choose an application
Galois, Evariste --- Groepen (wiskunde) --- Symmetrie --- Natuurwetenschappen --- Wiskundigen --- Geschiedenis --- 19e eeuw --- #GGSB: Wetenschap --- wetenschappen --- biografieën --- 510.2 --- Biografieën --- Galois --- 5 <092> --- 5 <092> Wiskunde. Natuurwetenschappen--Biografieën --- Wiskunde. Natuurwetenschappen--Biografieën --- Geschiedenis der wiskunde - Wiskundigen --- Galois, Évariste --- Groepentheorie (wiskunde) --- Wiskundige --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Onderzoek (wetenschap) --- Wetenschap
Choose an application
Group theory --- Symmetry groups --- Groupes, Théorie des --- Groupes symétriques --- Differential equations --- Evolution equations --- Stability. --- Bifurcation theory. --- Numerical solutions. --- Groepen (wiskunde) --- 512.54 --- Groups. Group theory --- 512.54 Groups. Group theory --- Théorie des groupes --- Théorie des groupes --- Groupes symétriques --- Bifurcation theory --- Stability --- Dynamics --- Mechanics --- Motion --- Vibration --- Benjamin-Feir instability --- Equilibrium --- Numerical analysis --- 517.91 Differential equations --- Differential equations, Nonlinear --- Numerical solutions --- 517.91 --- Numerical solutions&delete& --- Groupes, Théorie des --- Groupes de symétrie --- Geometrie classique --- Groupes (algebre) --- Groupes de permutations
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|