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Epic poetry, Greek --- Greek literature, Hellenistic --- Greek poetry --- History and criticism --- Epic poetry, Classical --- History and criticism. --- Thebes (Greece) --- In literature. --- Epic poetry, Greek - History and criticism --- Greek literature, Hellenistic - History and criticism
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Greek literature, Hellenistic --- History and criticism --- Greek literature --- Greek philology --- Greek language --- Classical languages --- Indo-European languages --- Classical philology --- Style --- Conferences - Meetings --- Linguistique --- Littérature grecque. --- Greek literature, Hellenistic - History and criticism
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"L'oeuvre de la grande helléniste que fut Jacqueline de Romilly a enchanté d'innombrables lecteurs en leur révélant la grâce et la beauté d'une civilisation sans pareille. Ce volume rassemble l'essentiel des textes qui jalonnent cette fresque narrative. Jacqueline de Romilly y promène le reflet grec de ses lectures sur toutes choses, animée sans cesse par le sentiment que se joua là, pour l'homme en général et pour son destin personnel de femme de tête, de coeur et de culture, une révélation intime. Expérience qui a nourri son idéal humaniste. Ses émerveillements constants devant la richesse et la splendeur du patrimoine qu'elle fait découvrir ici à travers les figures de la Grèce mythologique, historique et littéraire – Homère, Hector, Achille et Alcibiade, Périclès, Platon et Socrate – sont indissociables de son approche savante. En sa compagnie, nous suivons l'invention progressive des valeurs qui nous ont façonnés : douceur, tolérance, liberté, démocratie... Car pour Jacqueline de Romilly, " ce qu'a semé la Grèce ne cesse de revenir, de resurgir ". Sa pensée est aussi celle d'une femme qui plaida pour l'enseignement des humanités afin de lutter contre toutes les formes d'obscurantisme. Ce volume contient : Hector – Homère – L'Amitié de Giraudoux avec l'hellénisme : Elpénor – L'Humanité d'Homère et les humanités – Alcibiade – La Grèce antique à la découverte de la liberté – La Littérature, ou le Passé vivant – La Douceur dans la pensée grecque – " Patience, mon coeur ! " – Ne me dis pas comment cela finit... Réflexions sur la tragédie grecque." Source : 4ème page de couverture
Greek literature, Hellenistic --- Philosophy, Ancient. --- Littérature grecque hellénistique --- Philosophie ancienne --- History and criticism. --- Greece --- Grèce --- Civilization --- Civilisation --- Philosophy, Ancient --- History and criticism --- Greek literature, Hellenistic - History and criticism --- Greece - Civilization
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Humor in literature --- Greek literature, Hellenistic --- Humour dans la littérature --- Littérature grecque hellénistique --- History and criticism --- Congresses. --- Histoire et critique --- Congrès --- Homer --- Parodies, imitations, etc. --- littérature grecque antique --- culture --- Homère - réception --- parodie --- Homère --- Homer - Parodies, imitations, etc. - Greek literature, Hellenistic - History and criticism - Studies. --- Humour dans la littérature --- Littérature grecque hellénistique --- Congrès --- Greek literature, Hellenistic - History and criticism - Congresses --- Homer - Parodies, imitations, etc. - Congresses
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In der Kunst der Moderne kommt den vielfältigen Erfahrungen von physischer und psychischer Gewalt eine zentrale Bedeutung zu. Die sich daraus ergebende Frage nach den Formen der Präsentation von Gewalt und nach den Gründen für das Vergnügen an tragischen Gegenständen stellt sich jedoch bereits in der griechischen Klassik in durchaus vergleichbarer Weise. Die Studien des Bandes, die aus einem Symposion des Sonderforschungsbereichs "Ästhetische Erfahrung im Zeichen der Entgrenzung der Künste" hervorgegangen sind, untersuchen nach einem Blick auf die an Gewalterfahrungen reiche Geschichte des 5. Jahrhunderts v. Chr. das Spannungsfeld von Gewalt und Ästhetik in den Bereichen von Mythos und Kult, Literatur mit dem Schwerpunkt auf der Tragödie und bildender Kunst. In modern art, central importance is accorded to the diverse experiences of physical and mental violence. The resultant question of the forms of presentation of violence and the reasons for taking pleasure in tragic objects is however one which was already posed in Classical Greece in a comparable fashion. The studies in this volume arose from a symposium run by the Collaborative Research Centers on "Esthetic experience and the dissolution of artistic limits". After reviewing the history of the 5th century B.C. with its intensive experience of violence, they examine the tension between violence and aesthetics in the fields of myth, cult, and literature with particular reference to tragedy and visual art.
Greek literature, Hellenistic --History and criticism --Congresses. --- Violence in art --Congresses. --- Violence in literature --Congresses. --- Violence in the theater --Congresses. --- Greek literature, Hellenistic --- Violence in literature --- Violence in art --- Violence in the theater --- Greek & Latin Languages & Literatures --- Languages & Literatures --- History and criticism --- Hellenistic Greek literature --- Theater --- Stage combat --- Antiquity. --- Greece. --- arts. --- literature. --- pottery.
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Greek literature, Hellenistic --- Littérature grecque hellénistique --- Appreciation --- History and criticism --- Appréciation --- Histoire et critique --- Civilization, Greco-Roman. --- History and criticism. --- Littérature grecque hellénistique --- Appréciation --- Civilization, Greco-Roman --- Greco-Roman civilization --- Civilization, Classical --- Greek literature, Hellenistic - History and criticism. --- Greek literature, Hellenistic - Appreciation - Rome.
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