Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Combinatiegroepen onderwijs / graadklassen dwingt scholen tot het maken van een keuze en soms zelfs tot het ontwikkelen van een hernieuwde visie op onderwijs. Dit boek geeft inzicht in die keuze en beschrijft twee richtingen die kunnen leiden tot een passend antwoord op de knelpunten die worden ervaren door leerkrachten met combinatiegroepen. Dit boek richt zich op mogelijkheden en kansen in het omgaan met verschillen in kansrijke combinatiegroepen: een praktische wegwijzer naar een nieuwe werkwijze.
Groeperingsvormen --- Combinatieklassen --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Graadklassen --- 474.2 --- Onderwijsstrategieën --- Groeperingsvorm --- Combinatieklas
Choose an application
Veel scholen lopen binnen de huidige organisatie van het onderwijs tegen grenzen aan. Hoe kun je passend onderwijs bieden en voldoende differentiëren in een traditionele jaarklas? Hoe ga je om met het lerarentekort? Hoe geef je leraren een minder geïsoleerde positie?De sterk veranderde samenleving lijkt te vragen om een andere inrichting van het onderwijs. Diverse basisscholen en kindcentra kiezen er daarom voor om hun organisatie te ontschotten: de jaarklassen maken plaats voor grotere eenheden. Kinderen leren binnen deze unit en groeien daar in hun zelfstandigheid. Een team van onderwijskrachten is samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle kinderen.De auteurs van dit boek zijn al jaren nauw betrokken bij deze onderwijsvernieuwing, die vorm kreeg in de projecten TOM en SlimFit. In dit boek tekenen ze de resultaten en ervaringen van de scholen op. Wat zijn de belangrijkste aspecten van unitonderwijs, waar moet je op letten als je anders wilt organiseren en hoe begin je? Naast inzichten uit de praktijk bevat dit boek ook praktische tips en een gedegen theoretische onderbouwing.(https://shop.bazalt.nl/leren-anders-organiseren)
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijsvormen --- onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsopvattingen --- onderwijsorganisatie --- klassen --- Graadklassen --- Groepering van leerlingen --- Basisonderwijs --- Klasgroepen --- Onderwijsorganisatie --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Jaarklassensysteem --- Klasdoorbrekend werken --- Unitonderwijs --- graadklassen --- Klasoverschrijdend werken
Choose an application
Als er - mede door 'Passend onderwijs' - meer leerlingen met andere onderwijsbehoeften in de klas komen en de diversiteit toeneemt, kun je niet vast blijven houden aan klassikale instructie. Laat dan de diversiteit doorgroeien en kies voor een klas waarin meerdere leerjaren in één klas worden begeleid door twee leerkrachten, co-teachers. In dit boek wordt ingegaan op de mogelijkheden, de voorwaarden, de kansen en de uitdagingen van de leeftijdsheterogene klas.
Graadklassen --- Didactische principes --- Onderwijsstijlen --- 474.22 --- Geïntegreerde onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Diversiteit --- Team-teaching --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- School management --- onderwijsmethoden --- onderwijsorganisatie --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs
Choose an application
#PEDA *1.3 --- #PEDA *1.25 --- #PEDA *3.3 --- graadklassen --- klassenmanagement --- didactiek --- basisonderwijs --- effectieve instructie --- 474.9 --- 474.21 --- klasmanagement --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Kindergarten --- Primary education
Choose an application
Wat verstaan we onder flexibele leerwegen? - Waarom heeft ons onderwijs nood aan meer flexibiliteit? - Wat zijn de randvoorwaarden en struikelblokken? Dit boek brengt het verhaal van acht basisscholen en acht secundaire scholen die ervoor kiezen hun onderwijs toe te spitsen op de noden van iedere leerling. Deze scholen organiseren elk op hun manier, binnen het wettelijk kader, flexibiliteit in wat, hoe, wanneer, waar of met wie er geleerd wordt, zonder het gemeenschappelijk curriculum uit het oog te verliezen. Elke leerling zou op school alle kansen moeten krijgen om te leren en zich te ontwikkelen. Daarom moet het onderwijs toegankelijk zijn voor leerlingen met verschillende achtergronden, mogelijkheden en behoeften. Heel wat Vlaamse scholen gaan deze uitdaging aan. De scholen in dit boek doen dit door de leerwegen beter af te stemmen op de groeiende diversiteit in de leerlingenpopulatie. Hun verhalen illustreren hoe flexibele leerwegen vorm kunnen krijgen, wat de voordelen zijn, maar ook met welke valkuilen scholen te maken krijgen.(Bron: www.lannoo.be)
differentiatie --- Ontwikkeling leerlingen --- Onderwijseffectiviteit --- Diversiteit --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Talenten --- Graadklassen --- Klasdoorbrekend werken --- 454.23 --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- 371 --- 373.3 --- 373.5 --- 460.6 --- 454.22 --- 741 Schoolorganisatie --- Didactische principes --- onderwijs - school --- lager onderwijs - basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- studiebegeleiding --- basisonderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijs. --- Secondary education --- Primary education --- flexibiliteit --- Kindergarten --- differentiële opvoeding --- School management --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Curricula --- Education [Secondary ] --- School management and organisation --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Inclusief onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Differentiërend onderwijs --- 741 Schoolorganisatie. --- Basisonderwijs. --- Differentiatie. --- Diversiteit. --- Graadklassen. --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken). --- Klasdoorbrekend werken. --- Onderwijseffectiviteit. --- Ontwikkeling leerlingen. --- Talenten. --- differentiatie. --- Didactische principes.
Choose an application
Audiologie --- Nederlands --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Graadklassen --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 --- 373.3 --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Nederlandse taal --- 837 --- Moedertaal: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Graadklas --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Audiologie --- Nederlands --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Graadklassen --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- didactiek --- basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Nederlandse taal --- 837 --- Moedertaal: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Graadklas --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boek biedt specifieke ideeën, strategieën en modellen voor differentiatie in groepen met verschillende leerniveaus. De bedoeling is om het werk in de klas te ondersteunen. Het werk van leraren, maar ook van remedial teachers, interne begeleiders, leraren van "talentenklasjes" en leraren in het buitengewoon onderwijs.
#PBIB:+105.92 --- didactische principes --- differentiatie --- motivatie --- 474.23 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Evaluatie --- Graadklassen --- Hoogbegaafde kinderen --- Klasmanagement --- Leren --- Lesgeven --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Basisonderwijs --- Kiezen --- Motivatie --- Differentiatie ; onderwijs --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Didactische principes --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Mariëlle ZeeHoe kun je de knip tussen onderwijs en opvang minder scherp maken als het gaat om peuters en kleuters, welke kansen liggen er in de samenwerking tussen opvang en school en hoe kunnen we zorgen voor een doorgaande lijn? Deze vraagstukken worden in acht verschillende, losstaande hoofdstukken (aanraders genoemd) verkend, met aandacht voor onderwerpen als ontschotting, organisatie in de groep, de zorgstructuur, de rol van de intern begeleider en wet- en regelgeving. Iedere aanrader bevat tools, zoals een leeswijzer, stappenplannen en 10 instructieprincipes; deze zijn duidelijk herkenbaar aan een eigen logo en grijze achtergrond. Praktijkvoorbeelden zijn geplaatst op aparte pagina?s en iedere aanrader eindigt met een korte samenvatting. Helder geschreven, inspirerend boek met veel tips, bijvoorbeeld voor het doen van een warme overdracht en het ontwikkelen van een gezamenlijke visie. De schrijfsters hebben beiden ruime ervaring in het primair onderwijs, als leerkracht, intern begeleider en directeur. Onderdeel van de serie ?TIB tools?, een uitgave van het Tijdschrift Intern Begeleiders.© NBD Biblion
Kleuteronderwijs --- Peuters --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Teamwerk --- Kinderdagverblijven --- Nederland --- Onderwijs en opvoeding --- Brede school --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuters --- peuters --- kinderopvang --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Samenwerking kinderopvang - onderwijs --- Instap --- Kindergarten --- graadklassen --- schoolorganisatie --- Kinderdagverblijf --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
onderwijsonderzoek --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- didactiek --- 454 --- Aanvankelijk lezen --- Begeleiding(Coaching) --- Begrijpend lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Feedback --- Graadklassen --- Onderwijskunde --- Schooluitval --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Wiskunde --- affectief leerproces --- begrijpend lezen: didactiek lagere school --- combinatieklassen --- evaluatie --- lerarenopleiding --- lezen: didactiek lagere school --- ordeproblemen --- pedagogie: feedback --- schooluitval --- schrijven: didactiek lagere school --- stellen: didactiek lagere school --- wiskunde: didactiek lagere school --- Didactiek; algemeen --- Onderwijs en opvoeding --- Onderwijs en opvoeding.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|