Narrow your search

Library

Vlerick Business School (2)

FOD/SPF PO (1)

UCLouvain (1)

ULB (1)

ULiège (1)

UMons (1)


Resource type

book (3)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2013 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Google+ marketing for dummies
Author:
ISBN: 9781118381434 1118381432 9781118381427 1118381424 Year: 2013 Publisher: Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organize customers, craft targeted messages, or host Hangouts with Google?s social network Google+ is Google's social network that has the social media world abuzz with excitement. With Google tools like YouTube, Picasa, Blogger, and Picnik being integrated with Google+, marketers will find Google+ is the best way to reach the long-time users of Google?s other tools. Google+ expert Jesse Stay shows you how to create and maximize your Google+ presence to connect with your customers. Explains how to sign up for your account and set up your brand profileShows you how to us


Book
Summary : Google+ for Business - Chris Brogan:How Google's Social Network Changes Everything
Author:
ISBN: 251102408X 9782511024089 Year: 2014 Publisher: : Primento Digital,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This work offers a summary of the book: « Google+ for business: How Google's Social Network Changes Everything » by Chris Brogan.Summary of the ideas in Chris Brogan's book « Google+ for business » highlights that the social network created by Google now has lore than 175 million users and is tied to the largest search engines in the world. Therefore, Google+ could end up being the best online business building tool ever developed. So if you can master using Google+ today, you will be well positioned for what happens in the future as Google, YouTube and others continue to bring new developmen


Book
Réseaux sociaux et entreprise : les bonnes pratiques : Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn, YouTube...
Authors: ---
ISSN: 21072620 ISBN: 9782744064814 2744064815 Year: 2011 Publisher: Paris : Pearson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Après le succès de Facebook, Twitter et les autres..., et alors que de nouveaux acteurs émergent, Christine Balagué et David Fayon poursuivent leur réflexion sur l'intégration des réseaux sociaux dans l entreprise. Ils nous livrent leurs retours d expérience : Quelles stratégies marchent ? Lesquelles échouent ? Quelles leçons en tirer pour une présence efficace de votre entreprise sur les réseaux sociaux ? À l heure où les internautes utilisent les réseaux sociaux pour rester en contact avec leurs marques préférées, où les entreprises ouvrent leurs « murs » à leurs fans sur Facebook et où contrôler sa e-réputation devient vital, il est essentiel pour toute entreprise de définir sa stratégie sur les réseaux sociaux. En interne, il est également crucial d anticiper l évolution vers une entreprise 2.0 où les directions et les métiers se décloisonnent pour faciliter la circulation de l information, tout en se protégeant par une charte d utilisation à l usage des salariés. En dix chapitres qui recoupent chacune des grandes fonctions de l entreprise (ressources humaines, commercial, marketing, communication, gestion de la relation client, innovation...), les auteurs déclinent les bénéfices et les risques de l utilisation des réseaux sociaux. Études de cas réels (Ikea, Oasis, La Redoute, PagesJaunes, La Vache Qui Rit, Louis Vuitton, BNP Paribas, Gap...) et interviews d acteurs clés viennent étayer leur propos, et chaque chapitre se termine par cinq recommandations à mettre en oeuvre. Un ouvrage indispensable pour cerner les enjeux de ce phénomène et apprendre concrètement comment les mettre à profit.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by