Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Godsdienst --- Egypt --- Enseignement religieux catholique --- Godsdienstonderricht (Katholiek) --- 268
Choose an application
Choose an application
Christendom --- Christianisme --- Enseignement secondaire --- Islam --- Jodendom --- Judaïsme --- Middelbaar onderwijs --- 268.76 --- #gsdb11 --- #GOSA:XXI.Alg.M --- #GOSA:XV.Jod.M --- #GOSA:XV.Isl.M --- 238.9 --- jodendom (ler) --- islam (ler) --- 268 --- 296 --- 297 --- Godsdienstonderricht : Islam --- Godsdienstonderricht : Jodendom --- #GGSB: Jodendom --- #GGSB: Islam --- Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- 268.76 Niet-christelijke godsdiensten en catechese
Choose an application
Christian spirituality --- Godsdiensten --- Périodiques --- Religions --- Tijdschriften --- #GBIB:SMM ts --- #GBSG:ts --- C1 --- 05 --- godsdienst --- onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- Godsdienst --- Godsdienstonderricht --- Maatschappij --- Religie --- Spiritualiteit --- Tijdschriften SAW --- spiritualiteit --- 230.1 --- 485.7 --- religie --- Jongeren en geloof --- Zingeving --- Kerken en religie --- periodieken - tijdschriften --- Christendom ; encyclopedische werken --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Periodicals --- Christelijke spiritualiteit
Choose an application
Catechese --- Catéchèse --- Enseignement --- Onderwijs --- Academic collection --- 268.225 --- #gsdb11 --- didactiek --- catechese --- secundair onderwijs (x) --- Catechese in de secundaire school (Sekundarstufe) --- Schoolbooks - Didactic material --- 200.2 --- Godsdienst --- Godsdienstonderricht --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, so (ler) --- 456.8 --- 478.6 --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- 268.225 Catechese in de secundaire school (Sekundarstufe) --- Secondary education --- godsdienst
Choose an application
Levensvragen leiden een rusteloos bestaan in de mind set van vele tijdgenoten. De pluraliteit van antwoorden die in een post-seculiere samenleving voorhanden zijn, maakt het er voor vele kinderen, jongeren en jongvolwassenen niet makkelijker op. Zij hebben recht op solide en eerlijke inzichten, aansluitend bij hun eigen levensbeschouwelijke zoektocht. In Inclusieve godsdienstpedagogiek vat de auteur levensbeschouwelijke vorming op school (het vak 'godsdienst' in Vlaanderen en 'godsdienst/levensbeschouwing' in Nederland) inclusief op: elke leerling heeft recht op dit vak, opgevat als 'ontmoetingsleren'. Het betoog ontwikkelt zich in zeven stappen: de context van de school, de narratieve en communicatieve dimensie van levensbeschouwelijke vorming, het belang van learning communities, theologiseren met kinderen en jongeren, bijbeldidactiek en de persoon van de leraar tussen professionaliteit en spiritualiteit. De auteur heeft in de loop der jaren veel ervaring opgedaan in onderwijs (aan de universitaire lerarenopleidingen van Leuven, Tilburg en Dortmund), onderzoek en internationale netwerking. De verbinding van theorie en praxis, die hem in zijn werk met studenten zo dierbaar is, staat ook hier centraal. Het boek is geschreven voor studenten in de lerarenopleiding, maar eveneens voor al wie interesse heeft in godsdienst en levensbeschouwing. (Bron: KU Leuven)
Didactics of religion --- Religion --- Study and teaching --- Philosophy --- 478.6 --- pedagogie --- didactiek --- godsdienst --- levensbeschouwing --- inclusief onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Levensbeschouwing --- Theologie --- Bijbel --- 244.5 --- Godsdienstonderricht --- godsdienstpedagogiek --- 268.22 --- 456.8 --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienstpedagogie --- Godsdienst --- Onderwijs --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
Audiovisual methods --- Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- godsdienst --- 378.168 --- 268 <086> --- Academic collection --- #GBIB:SMM --- #gsdb11 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- 268 --- Godsdienstonderricht : audiovisuele middelen --- Godsdienstonderwijs : SO - didactiek --- Schoolcatechese : beeldmateriaal --- catechese: didactiek sec. ond. --- Audiovisuele leermiddelen; film; radio; tv; video --(hoger onderwijs) --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Audio-visuele documenten. Documenten in microvorm --- 378.168 Audiovisuele leermiddelen; film; radio; tv; video --(hoger onderwijs) --- catechese: didactiek sec. ond --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof
Choose an application
Volgens sommigen kan godsdienst hoogstens nog geduld worden als een keuzevak dat geen invloed zou hebben op de studieresultaten. Anderen verdedigen met klem dat het meer dan ooit noodzakelijk is dat jonge mensen worden geconfronteerd met de toedracht van godsdiensten in het algemeen en van de christelijke traditie in het bijzonder. Naast de vraag naar de relevantie en de legitimatie van het vak, stelt dit boek ook de vraag naar de invulling ervan in de hedendaagse situatie. Het gaat om meer dan de ontwikkeling van een godsdienst-didactische aanpak. Het ontstaan van een pluralistisch, vaak agnostisch en onwetend leerlingenpubliek heeft geleid tot een duidelijker bewustzijn dat het godsdienstonderricht zich bevindt op het kruispunt van vele invloeden. Er is nood aan een nieuw onderwijskundig paradigma dat aansluit bij deze systemische omwenteling. Het is de overtuiging van de auteurs dat de hedendaagse levensbeschouwelijke crisis zelf tot thema van levensbeschouwelijk onderwijs moet gemaakt worden. (Bron: www.woltersplantyn.be)
Godsdienst --- Waardevorming --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of religion --- didactiek --- godsdienst --- Flanders --- 372.82 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #SBIB:37H0 --- #gsdb11 --- Academic collection --- godsdienstonderwijs --- 200.2 --- 244.5 --- 478.6 --- 485.710 --- Christelijk --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstonderricht --- Leren leren --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Opvoedingsproject --- 485.7 --- Godsdienstonderwijs --- 485.7 ) Godsdienst - s.o --- godsdienstonderwijs (ler) --- communicatie --- onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.82 Godsdienstonderwijs op school --- Godsdienstonderwijs op school --- Pedagogie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienst - vakdidactiek --- Catechese --- Leraren --- #BSCH: vak: godsdienst --- Geloofsopvoeding --- Leraar --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Directie --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
In het katholieke godsdienstonderwijs is er een groeiende aandacht voor interreligieus en interlevensbeschouwelijk leren. Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met de religieuze verscheidenheid, in de samenleving en in de klas. Openheid, interesse voor andere levensbeschouwingen, dialoog, ontmoeting en tolerantie staan centraal. In de omgang met andere gelovigen worden overeenkomsten en verschillen duidelijk tussen het eigen geloof en dat van anderen. Het is door die vergelijking dat men het geloven en de levenswijze van andere gelovigen leert kennen en waarderen. In dit boek worden elementen aangeboden die van betekenis zijn voor de verhouding tussen christendom en islam, om zo kansen te bieden tot ontmoeting en dialoog.
Didactics of religion --- Islam --- Didactics of primary education --- Christendom en islam --- C1 --- islam --- katholicisme --- Katholicisme --- godsdienst --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Godsdienstonderricht --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- 244.5 --- christendom --- 210 --- Christendom --- dialoog --- 238.3 --- Religies : dialoog --- Kerken en religie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Basisonderwijs --- Interculturaliteit --- Geloofsopvoeding --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Verpleegkunde --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|