Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Ethiek --- Morale --- Conscience morale --- Gewetensvorming --- 171
Choose an application
Godsdienst --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Gewetensvorming
Choose an application
Sarah mag met al mama's juwelen spelen. Behalve met eentje. Dat is nu net het halssnoer dat Sarah het liefste wil ... Als ze er stiekem mee speelt, valt het op de grond. De parels rollen naar alle hoeken van de kamer! Sarah verbergt het kapotte halssnoer. Misschien merkt mama het niet. Maar dan komt er een spookje op de proppen.
Kindergarten --- French literature (outside France) --- prentenboeken (genre) --- Gewetensvorming --- Liegen --- Prentenboeken --- Stout zijn
Choose an application
Hoe kan het dat een jongen van 15 liefdevol voor zijn zieke oma zorgt, terwijl dezelfde jongen met bruut geweld een oud vrouwtje op straat van haar tas berooft? Hebben we hier te maken met een gewetenloze crimineel in de dop of met een lieve jongen die eenmaal een misstap begaat? Frans Schalkwijk ontrafelt de mythe van de gewetenloze jongere door de opbouw, functie en werking van het geweten te beschrijven. Hij maakt daarmee de tegenstelling uit het voorbeeld begrijpelijk. Het geweten bewaakt het peil van de zelfwaardering: als dat dreigt te zakken, wordt het geweten actief, en zo beschermt het tegen acties waar je later spijt van krijgt. Maar als er tekorten in het empathisch vermogen zijn of als morele regels onvoldoende verinnerlijkt zijn, worden emoties als schaamte of schuld afgeweerd.Morele ontwikkeling en jeugddelinquentie biedt de kennis die nodig is om de gewetensontwikkeling van de jongere te begrijpen en interventies daarop af te stemmen. Naast vele praktijkvoorbeelden biedt dit boek ook concrete handvatten voor de formulering van de diagnose van het geweten.Dit boek is geschikt voor studenten en professionals die met jongeren in de forensische zorg of jeugd-ggz werken.https://www.boompsychologie.nl/product/100-10298_Morele-ontwikkeling-en-jeugddelinquentie
Developmental psychology --- Age group sociology --- Criminology. Victimology --- jongerencriminaliteit --- morele ontwikkeling --- Jeugdcriminaliteit --- Geweten --- Gewetensvorming --- Jongere --- Waardevorming --- Empathie --- Emotie --- Etnische verschillen --- Geestelijke gezondheidszorg --- Forensische psychologie
Choose an application
Play and Playthings. --- Psychoanalytic Interpretation. --- 841 --- spel --- Interpretation, Psychoanalytic --- Psychoanalytical Interpretation --- Interpretation, Psychoanalytical --- Interpretations, Psychoanalytic --- Interpretations, Psychoanalytical --- Psychoanalytic Interpretations --- Psychoanalytical Interpretations --- Play --- Playthings --- Puppets --- Toys --- Plays --- Plaything --- Playthings and Play --- Puppet --- Toy --- Pedagogie --- Speltherapie --- Speltheorie --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Liefdesverdriet --- Gewetensvorming --- Play and Playthings --- Psychoanalytic Interpretation --- Emotioneel probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 692 --- Psychologie
Choose an application
Developmental psychology --- kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- creativiteit --- persoonlijkheidsontwikkeling --- sociale ontwikkeling --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416 --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- kleuters --- 416.1 --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Kinderen --- Psychologie --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Psychomotoriek --- Leren --- Denken --- Denkontwikkeling --- Zelfbeeld --- Gezinnen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Gewetensvorming --- Angsten --- Kinderspelen --- Milieu --- Angst --- kinderpsychologie --- Kind --- Gezin --- Kinderspel --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Ouderenzorg --- Volwassene --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling
Choose an application
Dit boek is gewijd aan waarden en normen en de wijze waarop kinderen daarmee leren omgaan. Het verbindt inzichten uit de ethiek met de ontwikkelingspsychologie en plaatst deze in een pedagogisch kader. Belangrijke waarden als fatsoen en betrouwbaarheid komen aan bod, maar ook burgerschapswaarden als vrijheid en tolerantie. De auteur laat zien dat het nastreven van een bepaalde waarde, ten koste kan gaan van een andere waarde en dat moreel gedrag een kwestie is van wikken en wegen en het zoeken van evenwicht. Waar de nadruk lang gelegen heeft op inzicht, onderhandelen en overleg met kinderen, benadrukt dit boek het belang van een opvoeding die zich in eerste instantie richt op het aanleren van goede gewoontes. Er wordt gewezen op de betekenis van morele emoties als verontwaardiging, schaamte en schuld en op de onmisbaarheid en de functie van het geweten voor de vrije en verantwoordelijke mens. In het slothoofdstuk komen in vogelvlucht enkele grenzen aan de orde waar opvoeders door de moderne samenleving en door de aanleg van sommige kinderen op stuiten. Dit boek geeft handvatten voor ouders en met name voor studenten die zich voorbereiden op een functie in het basisonderwijs, zodat het goed samenleven van kinderen en burgers met een verschillende achtergrond wordt bevorderd.
Educational sciences --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Social ethics --- sociale pedagogiek --- morele ontwikkeling --- intuïtie --- verantwoordelijkheid --- #PBIB:+108.31 --- 180 --- 416.23 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 433.2 --- Emoties(Gevoelens) --- Morele opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Verantwoordelijkheid --- Waardevorming --- ethiek --- geweten --- levenskunst --- respect --- waarden --- Gewetensvorming --- Grenzen stellen --- Kinderen --- Kleuters --- Morele ontwikkeling --- Ontwikkeling van kinderen --- Waardeontwikkeling --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Waarden (normen) --- 416 --- morele intuïtie --- waarden en normen:kinderen --- Geweten --- Normen --- Waarden --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Morele- en religieuze opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Vrijheid --- Opvoeding en onderwijs --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Opvoeding --- Onderwijs --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Groei, rijping en ontwikkeling : ontwikkeling van kinderen - moeders, baby's en vaders - zintuigen - lichaamsbeheersing ; Denkend wezen : hoe leren kinderen - denken - taal ; Bouwstenen van persoonlijkheid : bewustzijn en zelfbeeld - veilige basis - persoonlijkheid in wording ; Problemen van goed en kwaad : gewetensvorming - agressie - kinderangsten ; Creativiteit : fantasie - kinderspel - kindertekeningen ; Mens tussen de mensen : plaats in kinderrij - meisjes en jongens
ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- kinderen --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Groei --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Neonatalogie --- Psychologie --- 416.1 --- 416.2 --- 416.23 --- Agressie --- Angsten --- Denken --- Fantasie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kinderen --- Kindertekeningen --- Leeftijdsopbouw --- Leren --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Persoonlijkheidsleer --- Sekseverschillen --- Sociale ontwikkeling --- Spelen(Kinderspelen) --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Waardevorming --- Zelfvertrouwen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- agressiviteit --- angst --- angststoornissen --- babyverzorging --- bewustzijn --- creativiteit --- denken --- gender --- geweten --- gezondheidszorg --- groei --- lichaamsbeleving --- linguïstiek --- moeders --- persoonlijkheidsontwikkeling --- psychologie --- sekseverschillen --- sociale ontwikkeling --- taal --- vaderschap --- verpleegkunde --- vroedkunde --- zelfbeeld --- zintuigen --- 416 --- Angstige kinderen --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Creativiteit --- Gewetensvorming --- Kinderpsychologie --- Lichaamsschema --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Piaget, Jean --- Spelen --- Zelfbeeld --- Zintuigen --- 159.922 --- Emoties --- Gedrag --- Persoonlijkheid --- Croissance --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Néonatalogie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Tot c. 13 jaar --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- adolescentiepsychologie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- 040255.jpg
Choose an application
Bevat 40 prenten + 1 p. inhoudstafel. Alle prenten zijn apart uitleenbaar.
371.67 --- 373.5 --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- Godsdienst --- Godsdienst ; basisonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Wereldgodsdiensten --- Multiculturele samenleving --- Scheppingsverhaal --- Broederlijk Delen --- Regenbogen --- Vergiffenis --- Emoties --- Christendom --- Troost --- Dood --- Gewetensvorming --- Sabat --- Educatieve spelen --- Salomo (koning van Israël) --- Conflicthantering --- Stilte --- Symbolen --- Rituelen --- Jodendom --- Palmzondag --- Witte Donderdag --- Voetwassing --- Laatste avondmaal --- Goede Vrijdag --- Pasen --- Hemelvaart --- Pinksteren --- Kunstwerken --- Filippus --- Mozes --- Wereldgodsdienst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Regenboog --- Emotie --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Sabbat (jodendom) --- Educatief spelmateriaal --- Pedagogiek --- Symbool --- Ritueel --- Literatuur --- Noorwegen --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Kunstwerk --- Filippus (apostel)
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|