Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
In the UK's current climate of budget cuts and policy changes, local government officials need to be aware of best practice in both broadcasting their services and responding to crises in their communities. Meanwhile, changes in the media - from the rise of social media, to web access for older consumers - present new challenges for local councils about how to best convey their key messages and protect their 'brand'.Full of expert advice, tools and case studies from a variety of sources, PR and Communication in Local Government and Public Services is a practical reference guide to delivering professional public relations for both communications and the delivery of local services. It offers a detailed analysis of the issues that are unique to this challenging and fast-moving environment, whilst reinforcing the importance of effective and meaningful communication to both local democracy and the planning and delivery of quality services.PR and Communication in Local Government and Public Services is also supported by a range of online resources, including case studies, appendices, and a bonus chapter on local authority publicity.About the PR in Practice series: Published in collaboration with the Chartered Institute of Public Relations (CIPR), the PR in Practice series comprises accessible, practical introductions to day-to-day issues of public relations practice and management. The series' action-oriented approach keeps knowledge and skills up to date.Bron : http://www.koganpage.com
Local government --- Communication in public administration --- Public relations --- communicatiestrategie --- Advertising. Public relations --- lokale overheid --- Overheidscommunicatie --- Gemeentebeleid --- Gemeentevoorlichting --- Citymarketing --- Gemeente, Voorlichting --- Voorlichting
Choose an application
De communicatie-kwaliteitsmeter voor gemeenten is een nieuw instrument, dat door communicatieadviseurs benut kan worden om met een brede blik naar de communicatiekwaliteit van hun organisatie te bekijken. Ook is het een stimulans om de bijdrage van communicatie aan het gemeentelijk beleid te optimaliseren.
Communicatie --- Overheidscommunicatie --- Gemeentevoorlichting --- Steden en gemeenten --- Methodologie --- Lokale overheid --- Bestuurders --- Politiek --- Nederland --- Verkiezingen --- overheidsinformatie --- gemeentebeleid --- kwaliteit --- gemeentepolitiek --- 335 --- Gemeente, Voorlichting --- Bestuurder --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur --- Voorlichting
Choose an application
Het schrijven van een brief aan de Tweede kamer heeft bij een departement soms iets weg van klassiek Engels voetbal. Auteurs geven de bal zonder al te veel nadenken en in grote haast een schop - de lange trap naar voren - en hopen dat hij ergens aankomt. Maar de voetbalkenner weet dat de bal dikwijls slechts de tegenstander bereikt. Die begint weer rustig aan de opbouw naar jouw doel, met alle risico's van dien. Het gevolg : veel verspilde energie en weinig vooruitgang. De immigratie- en naturalisatiedienst (IND) is een onderdeel van het ministerie van Justitie en verantwoordelijk voor de uitvoering van het vreemdelingenbeleid. In deze case komen de ontwikkelingen aan bod, die er in de IND toe hebben bijgedragen dat de communicatiefunctie ander kon worden ingevuld. Deze vorm van procescommunicatie levert, door de juiste persoon op het juiste tijdstip op een begrijpelijke manier van de juiste informatie te voorzien, een bijdrage aan een doelmatiger en efficiënter proces. De weg hiernaartoe staat intern bekend onder de naam informatie op maat. Formulieren, brieven, polissen, voorwaarden, afschriften, maar ook internetformulieren en keuzemenu's voor telefonisch bankieren : het zijn de communicatiemiddelen die de uitwisseling van gegevens tussen bedrijf en klant mogelijk maken. Als deze vorm van communicatie een primaire functie vervult in een organisatie, spreken we van functionele communicatie. In deze case schetsen we een beeld van de eerste jaren van een nieuwe, jonge en ambitieuze gemeente. Op communicatiegebied veranderde er veel. De start was onder gunstige omstandigheden. Een nieuwe gemeente, een nieuwe organisatie, een nieuw gebouw. Als het communicatievak zowel in je hoofd als in je hart zit, is dat een fantastische uitdaging.
#SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #SBIB:052.AANKOOP --- #SBIB:309H250 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Communicatie --- Casestudies --- Politiek --- Nederland --- Allochtonen --- Functionele communicatie --- Gemeentevoorlichting --- Overheidscommunicatie --- Casestudy --- Allochtoon --- Administratieve communicatie --- Gemeente, Voorlichting --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Autochtoon --- Literatuur --- Persoon met een migratieachtergrond --- Voorlichting
Choose an application
Bestuurskunde: management lokale besturen. --- Plaatselijk bestuur. --- #SBIB:35H200 --- #SBIB:35H1359 --- Overheidsmanagement: algemene werken --- Organisatie en beleid: lokale besturen: België --- Management --- Gemeentevoorlichting --- Voorlichting --- Steden en gemeenten --- Financieel management --- Personeelsmanagement --- Adressen --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Communicatiemanagement --- Afgesloten abonnementen --- Lokale overheid --- Comptabiliteit --- Gemeentebeleid --- Overheidsfinanciën --- Accountancy --- Gemeente, Voorlichting --- Afgesloten abonnement --- Communicatietheorie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|