Narrow your search

Library

Odisee (2)

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KDG (1)

Thomas More Kempen (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2000 (1)

1994 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Speciale bewegingsopvoeding
Authors: --- ---
ISBN: 9055740470 Year: 1994 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De betekenis van de motoriek voor de ontwikkeling van het kind wordt steeds meer ingezien. Er wordt dan ook allerwege gepleit voor het inruimen van een grotere plaats voor de bewegingsopvoeding in het onderwisj. In het speciaal onderwijs geldt de noodzaak voor meer beweging wel in bijzonder mate. Dit boek biedt een nieuwe doordenking van de beweingsopvoeding voor het 'andere kind'. De problemen uit de onderwijspraktijk worden vanuit de theoretische achtergronden doorgelicht. Daarna wordt aangegeven hoe in de praktijk de bewegingsopvoeding moet worden gegeven. Het boek beschrijft tevens hoe het bewegingsonderwijs aan de noodzakelijke vakkenintegratie bij kan dragen. Veel aandacht wordt ook besteed aan het belang van het mee-kunnen-doen van het 'andere' kind in de vriendjeskring. Het eigen milieu, waarin dit kind zo vaak als een buitenbeentje wordt beschouwd, kan daardoor weer meer 'bewoonbaar' gemaakt worden. (Bron: covertekst)


Book
Krukken geen bezwaar : leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs : een praktijkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9080531618 Year: 2000 Publisher: Hoogvliet Luk Tut Producties

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by