Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Educational psychology --- Aanpassingsmoeilijkheden --- Gedragsmoeilijkheden --- Intelligentietests --- 419.3 ) Schoolpsychologie
Choose an application
Volgens sommige mensen bestaat probleemgedrag niet; dat zijn dan vaak geen leerkrachten. Veel leerkrachten zullen beamen dat er wel degelijk problemen met gedrag kunnen zijn. Het is echter goed je te realiseren dat deze problemen wel een signaal afgeven.Meestal kun je probleemgedrag in de klas stoppen, maar liever nog wil je het voorkomen. Op dat laatste ligt de focus van dit boek: preventie van lastig gedrag.In deze handzame uitgave beschrijft Anton Horeweg hoe je naar gedrag kunt kijken; waarom we dat zo nu en dan op de verkeerde manier doen en waarom gedrag soms een probleem wordt. Ook gaat hij in op de vraag wat er áchter dat gedrag zit.Het boek staat vol met praktische tips, werkwijzen en adviezen over wat je als leerkracht kunt doen, zodat je je weer bezig kunt houden met je core business: lesgeven.Een greep uit de vele onderwerpen die Horeweg bespreekt en helder voor het voetlicht brengt: alle opvoeders op één lijn, preventiegesprekken, regels, drukke kinderen, je eigen houding aanpassen, klassenklimaat, rolmodellen, grenzen en SEL.( https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/voorkom-lastig-gedrag-pica )
Klasmanagement --- Gedragsmoeilijkheden --- Basisonderwijs --- Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- moeilijk opvoedbare kinderen --- leerlingen --- conflicthantering --- preventiewerking (mensen) --- onderwijspraktijk --- Probleemgedrag --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Onderwijs --- gedragsproblemen --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- gedragsproblemen (ler) --- Agressiviteit --- Kind --- Gedragsstoornis --- Preventie --- Leerprobleem
Choose an application
De formele onderkenning en verwijzing van kinderen met leer- en gedragsproblemen naar speciale voorzieningen vindt in veel gevallen pas plaats na enkele jaren onderwijs. Vormen van 'eerste hulp' blijken voor hen ontoereikend. Meer specialistische diagnostiek en behandeling zijn in die situatie als het ware een tweede kans om hun verstoorde ontwikkeling weer op het juiste spoor te brengen. Het zou echter wenselijk zijn om al vroegtijdig de juiste hulp te kunnen bieden en erger te voorkomen. Een belangrijke voorwaarde hierbij is dat de signalering n de (planmatige) reactie daarop adequaat zijn. Dit vereist niet alleen beleidsmatige en organisatorische aandacht, maar vooral ook inhoudelijke kennis over jonge risicokinderen. In dit boek gaan de verschillende auteurs in op de manier waarop al vanaf de kleuterleeftijd verantwoord kan worden gereageerd op ontwikkelingsproblemen. Er wordt onder andere ingegaan op de voorspelbaarheid van latere gedrags- en leerproblemen, op de wijze waarop informatie Over jonge risicokinderen optimaal kan worden benut, op de oordeelsvorming over jonge kinderen met problemen, maar bijvoorbeeld ook op het spanningsveld tussen verwijzing of juist een gentegreerde aanpakInhoudsopgave Deel 1: Jonge risicoleerlingen in het (reguliere) basisonderwijs 1 Jonge risicokinderen: ter inleiding 2 Zorg voor jonge risicokinderen in samenwerkingsverbanden. Stand van zaken na de Wet op het Primair Onderwijs 3 Waar niet over gesproken wordt. De leidster of de leraar en haar visie 4 Visies van leerkrachten op ouderlijke betrokkenheid: een risico voor het kind? 5 Het verband tussen schoolvorderingen en gedragsproblemen bij jonge kinderen. Een longitudinaal onderzoek bij Vlaamse leerlingen 6 Kinderen met leerproblemen in de reguliere basisschool. Al van jongs af aan een dubbel risico? 7 Jonge kinderen in het speciaal (basis)onderwijs: hulpaanbod op de school van herkomst Deel 2: De koppeling tussen jeugdzorg en onderwijs 8 De samenwerking tussen het onderwijs en de jeugdzorg 9 De behandeling van jonge risicokinderen met ADHD: samenwerking tussen hulpverleners, ouders en school 10 De aanpak van jonge risicokinderen in een medisch kleuterdagverblijf: onderwijs-zorgarrangementen
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O400 --- 667.2 Gehandicapten. Geestelijk --- 720 Onderwijs --- Nederland --- #KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- gedragsproblemen --- integratie --- leerproblemen --- 464 --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Buitengewoon onderwijs --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Inclusief onderwijs --- Jeugdzorg --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 460.8 --- 474.23 --- ADHD --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Gedragsproblemen --- Integratie --- Kinderdagverblijven --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Risicokinderen --- Risicokleuters --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- MBD --- kinderen met gedragsproblemen --- kinderen met leerproblemen --- risicokinderen --- 376 --- Begeleiding --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Hulpverlening --- Leerstoornissen ; kinderen --- Leerstoornissen --- Ouders --- 030290.jpg --- Gedragsmoeilijkheden --- Leermoeilijkheden --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Didactische principes --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Onderwijs --- Kind --- Leerstoornis --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
376.5 --- 465 ) Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Moeilijke leerlingen --- Onderwijsgevende leerling --- Probleemsituaties onderwijs --- Relaxatie --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- #GSDBP --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:37H0 --- gedragsproblemen --- studenten --- 467 --- emotionele problemen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- 443 --- 454.22 --- Gedragsmoeilijkheden --- Leerlingen --- Lesstijl --- Onderwijs-leerlinggericht --- Opvoeding --- Probleemgedrag --- didactiek (ler) --- 37.064 --- Gedragspatronen --- Gedragsstoornissen --- Leraren --- Onderwijs --- Remediëring --- onderwijzend personeel --- opvoeding --- school- en onderwijsproblematiek --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Pedagogie --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Tieners --- Onderwijsstijlen --- Didactics --- leraren-leerling relatie --- Orthopedagogics --- ordeproblemen (onderwijs) --- Educational psychology --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- Problem children --- Education
Choose an application
Op basis van zijn onderzoek naar de verschillende moeilijkheden die zich voordoen bij kinderen tussen zes en twaalf jaar, heeft van Gennep deze behandelingsmethode gecreëerd.
Child Behavior Disorders. --- Developmental Disabilities. --- Child. --- Learning Disorders. --- Gedragsmoeilijkheden --- Leermoeilijkheden --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Developmental Academic Disorder --- Learning Disabilities --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Learning --- Disability, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disability --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances --- Dyslexia --- Children --- Minors --- Development Disorders, Child --- Child Development Deviations --- Child Development Disorders --- Child Development Disorders, Specific --- Developmental Delay Disorders --- Disabilities, Developmental --- Child Development Deviation --- Child Development Disorder --- Development Deviation, Child --- Development Deviations, Child --- Development Disorder, Child --- Developmental Delay Disorder --- Developmental Disability --- Deviation, Child Development --- Disability, Developmental --- Behavior Disorders, Child --- Disorders, Child Behavior --- CHILD BEHAVIOR DISORDERS --- CHILD DEVELOPMENT DEVIATIONS --- LEARNING DISORDERS, in infancy and childhood --- CHILD BEHAVIOR DISORDERS. --- CHILD DEVELOPMENT DEVIATIONS. --- LEARNING DISORDERS, in infancy and childhood. --- Learning disorders, in infancy and childhood. --- Child behavior disorders. --- Child development deviations. --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Adult Learning Disability --- Developmental Academic Disabilities --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorders --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Childhood Behavior Disorders --- Behavior Disorder, Child --- Behavior Disorder, Childhood --- Child Behavior Disorder --- Childhood Behavior Disorder --- Disorder, Childhood Behavior --- Child Behavior Disorders --- Developmental Disabilities --- Child
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|