Narrow your search

Library

UGent (12)

UAntwerpen (11)

KU Leuven (8)

UCLouvain (5)

Odisee (4)

ULB (3)

AP (1)

UHasselt (1)

UMons (1)

UNamur (1)

More...

Resource type

book (12)


Language

English (11)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2002 (1)

2000 (2)

1998 (2)

1997 (1)

1996 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Using computers in language learning : a teacher's guide
Authors: ---
ISBN: 0948003456 Year: 1985 Publisher: London : Centre for Information on Language Teaching and Research,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Barriers and bridges : media technology in language learning : proceedings of the 1993 CETaLL Symposium on the occasion of the 10th AILA World Congress in Amsterdam
Authors: ---
ISBN: 3631468636 Year: 1994 Publisher: Frankfurt/M [etc.] : Lang,


Book
A special interest in computers : learning and teaching with information and communications technologies
Authors: ---
ISBN: 1901095851 Year: 2000 Publisher: Whitstable : International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL),


Book
Using computers in the language classroom
Authors: ---
ISBN: 0582746175 9780582746176 Year: 1987 Publisher: London ; New York : Longman,


Book
Proceedings of Teaching and Language Corpora 1996
Authors: --- --- ---
Year: 1996 Publisher: Lancaster : University Centre for Computer Corpus Research on Language (UCREL),


Book
Computers in language learning
Authors: ---
ISBN: 0003706230 9780003706239 Year: 1984 Publisher: London ; Glasgow : Collins ELT,


Book
Vreemdetalenonderwijs en informatietechnologie
Authors: ---
ISBN: 9062833039 Year: 2002 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Allereerst behandelen de auteurs de veranderingen, vernieuwingen en verbeteringen die de recente invoering van ICT in het vreemdetalenonderwijs teweeg heeft gebracht zoals de communicatieve methode, het taakgericht leren en de autonomie van de leerling. Daarna komen de multimediale toepassingen aan bod. De auteurs presenteren een set criteria aan de hand waarvan docenten multimediale programma's kunnen beoordelen op kwaliteit. Vervolgens bespreken zij wat het gebruik van ICT impliceerd voor de leerling, de leerkracht en het lesmateriaal. Aan het einde van het boek besteden ze bijzondere aandacht aan de docent : ze geven een beschrijving van de kennis en vaardigheden waarover de leerkracht in het ICT-tijdperk moet beschikken.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by