Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Universal Design for Learning is de beste manier om efficiënt aan alle leerlingen les te geven. Maar hoe begin je met UDL? Je hebt het als leerkracht immers al druk genoeg. De antwoorden vind je in dit verhelderendeboek van de hand van Loui Lord Nelson, een ervaren leerkracht en gewezen UDL-coördinator. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs leren hoe ze de drie kernprincipes van UDL - Betrokkenheid, Representatie en Actie & Expressie - kunnen aanwenden om informatie op verschillende manieren aan te bieden. Zo komen ze met praktische tips, voorbeeldopdrachten, ideeën voor klasactiviteiten en gedetailleerde richtlijnen voor lesplanning, tegemoet aan de leernoden van de meest diverse leerlingen. Jongeren scherpen dankzij UDL hun executieve functievaardigheden aan, zoals het stellen van doelen en het ontwikkelen van strategieën. Ze verwerven meer inzicht, verwerken informatie beter en blijven betrokken bij de les. UDL leert leerlingen doeltreffender communiceren en vaardiger worden op het vlak van zelfregulatie en zelfbeoordeling. Ze leren ook doorzetten en zelfstandiger werken. Via flexibele taken en toetsen op maat tonen leerlingen wat ze kennen en kunnen.
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactiek --- Lesvoorbereidingen --- Executieve functies --- 454.2 --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- leeromgeving --- Leerprocessen --- onderwijsstrategieën --- leerprocessen --- Differentiation (Education) --- Enseignement individualisé --- Enseignement non sexiste --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Inclusive education --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Niet-seksistische onderwijs --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Onderwijskunde --- Leerdoelen --- 700 Pedagogie --- 454.3 --- Lesvoorbereiding
Choose an application
Differentiation (Education) --- Education [Secondary ] --- Enseignement du second degré --- Enseignement individualisé --- Enseignement secondaire --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs [Secundair ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Secondaire (enseignement) --- Secundair onderwijs --- High school teaching --- Enseignement individualisé --- Enseignement individualisé. --- Enseignement secondaire. --- Middle school teaching --- Differentiated teaching staffs
Choose an application
Process Communication Model (PCM) , ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school.
Differentiation (Education) --- Enseignement individualisé --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Communicatie --- Differentiatie --- 454.22 --- Onderwijs --- onderwijs --- Onderwijsstijlen --- 450.4 --- onderwijsonderzoek --- jeugd --- motivatie --- Teaching methods --- Social psychology --- Personality development --- Binnenklasdifferentiatie --- PXL-Education 2016 --- onderwijskunde --- differentiatie --- communicatie --- leerkrachten --- leerlingen --- interactie --- didactische werkvormen
Choose an application
Partant de l'expérience de praticiens dans le domaine du handicap mental et des inadaptations, les auteurs s'appuient sur les travaux les plus récents en psychologie de l'apprentissage et en analyse appliquée du comportement pour aborder en détail la méthodologie de l'individualisation. Un outil de formation pour les divers intervenants. ©Electre 2014
Bijzonder onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Differentiation (Education) --- Education [Special ] --- Enfants inadaptés -- Éducation --- Enfants à besoins éducatifs particuliers --- Enfants à besoins éducatifs spéciaux --- Enseignement adapté --- Enseignement individualisé --- Enseignement spécial --- Enseignement spécialisé --- Exceptional children -- Education --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Onderwijs [Bijzonder ] --- Onderwijs [Buitengewoon ] --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Psycho-éducation --- Psychoéducation --- Pédagogie curative --- Pédagogie curative et spécialisée --- Pédagogie différenciée --- Pédagogie spécialisée --- Speciaal onderwijs --- Special education --- Écoles pour enfants handicapés --- Éducation spéciale --- Éducation spécialisée --- Educational psychology --- Behavior therapy --- Behavioral assessment --- Psychopédagogie --- Thérapie de comportement --- Analyse comportementale --- Children with mental disabilities --- Education --- Psychopédagogie --- Thérapie de comportement --- Children with disabilities --- Educational psychology. --- Children with mental disabilities - Education
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|