Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
printing [process] --- gameboards [board game elements] --- anno 1500-1599
Choose an application
Choose an application
Peer-reviewed international academic journal for historical and systematic research on board games. Its object is to provide a forum for board games research from all academic disciplines in order to further our understanding of the nature, development, and distribution of board games within an interdisciplinary context. "Board Game Studies is an academic journal for historical and systematic research on board games. Its object is to provide a forum for board games research from all academic disciplines in order to further our understanding of the development and distribution of board games within an interdisciplinary academic context."--Publisher's website.
history of board games --- Board games --- Board games. --- History --- Move games --- Games --- Gameboards --- board games --- history
Choose an application
Board games --- History. --- Jeux sur plateaux --- History --- Histoire --- Move games --- Games --- Gameboards --- Conferences - Meetings
Choose an application
Choose an application
Gezelschapsspelletjes spelen is iets wat jonge kinderen geweldig leuk vinden. Maar het kan ook heel leerrijk zijn. Deze map staat boordevol gezelschapsspelletjes waarmee kinderen zonder het te beseffen heel wat vaardigheden ontdekken en oefenen. En dat gebeurt gewoon al spelend! Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext. Alle spelletjes in dit pakket zijn ontwikkeld volgens de ontwikkelingsdoelen uit het onderwijs. Aan de hand van het overzichtsschema weet je meteen rond welke doelen een bepaald spel werkt, of kun je snel spellen selecteren op basis van de doelen die je wilt bereiken. Je hoeft enkel nog de speelborden uit de map te nemen, de opdrachtkaarten uit te knippen en een (kleuren)dobbelsteen en enkele pionnen klaar te leggen. Als je de materialen lamineert en verstevigt, gaan deze spelletjes jarenlang mee! Doe-map: Speel je slim 1 Dit pakket bevat kant-en-klaar spelmateriaal voor kleuters vanaf 3 jaar. Lees de eenvoudige, stapsgewijze instructie en ga meteen aan de slag! Speel je slim 1 richt zich op het verwerven van volgende vaardigheden: • getalbegrip tot drie ontwikkelen; • kleurenkennis ontwikkelen; • de een-eenrelatie leren toepassen; • ruimtelijk inzicht: o.a. de relatie deel-geheel ontdekken; • taalontwikkeling stimuleren; • visuele waarneming verfijnen; • fijne motoriek ontwikkelen; • stimuleren van taakgerichtheid en concentratie; • werken aan sociale vaardigheden. spellen Speel je slim 1: - Fri Fra Fruitje - In tweeën - Speelgoedkast - Op avontuur - Schaduwlotto - Rupsje andersom - Telrace - Wat is er weg? Wat is er anders? - Opgelet voor de wolf - Clowntjesspel: wie zoekt die vindt - Eitjes zoeken - Vorm- en kleurenspel - Kofferspel - Berenhuis - Zomerse kleurenlotto Doe-map: Speel je slim 2 Dit pakket bevat kant-en-klaar spelmateriaal voor kleuters vanaf 4 jaar. Lees de eenvoudige, stapsgewijze instructie en ga meteen aan de slag! Speel je slim 2 richt zich op het verwerven van volgende vaardigheden: • getalbegrip tot zes ontwikkelen; • de een-eenrelatie leren toepassen; • het synchroon tellen stimuleren; • oefenen van de begrippen ‘meer’, ‘minder’ en ‘evenveel’; • taalontwikkeling stimuleren aan de hand van rijm, visuele discriminatie, het verdelen van woorden in klankgroepen…; • informatie vanuit twee richtingen leren samenbrengen in een rooster (matrix); • een opgelegd patroon voortzetten; • stimuleren van taakgerichtheid en concentratie; • werken aan sociale vaardigheden. spellen Speel je slim 2: - Rijmrups en rijmmemo - Berentaart - Wat een herfstweer! - Woordenrace - Klap klap! - Detailloto - Boodschappenspel - wie zoekt die vindt - Matrixspel - Patroonrupsen - Rarara! - Verbanden zoeken Doe-map: Speel je slim 3 Dit pakket bevat kant-en-klaar spelmateriaal voor kleuters vanaf 5 jaar. Lees de eenvoudige, stapsgewijze instructie en ga meteen aan de slag! Speel je slim 3 richt zich op het verwerven van volgende vaardigheden: • getalbegrip tot zes verder ontwikkelen; • hoeveelheden tot tien leren tellen; • verwerven van de begrippen: meer, minder, evenveel, één meer, één minder, twee meer, 2 minder …; • verwerven van de begrippen: boven, onder, links, rechts …; • stimuleren van taalvaardigheid a.d.h.v. visuele en auditieve discriminatie, rijm, samengestelde woorden, het verdelen van woorden in klankgroepen, beginklanken onderscheiden …; • denkontwikkeling stimuleren; • ruimtelijk inzicht stimuleren; informatie vanuit twee richtingen leren samenbrengen in een rooster; • taakgerichtheid en concentratie; • werken aan sociale vaardigheden. spellen Speel je slim 3: - Het busspel - Woordenlotto - Getallenrups tot zes - Getallenrups tot tien - Wie zoekt die vindt! - Woordstukkenspel - Krokodillen vangen - Rijmlotto - Doolhofspel. Volg de pijl! - Langewoordenrups - Verstoppertje - Kaarten draaien - Kleur dobbelen - Combikaarten - Clowntjesstoet - Woordzoeker
Didactics of Kindergarten --- gameboards [board game elements] --- vakoverschrijdende thema's --- Nederlands --- spellen --- sociale vaardigheden --- WO (wereldoriëntatie) --- lichamelijke opvoeding --- wiskundige initiatie --- zelfontdekkend leren --- motorische ontwikkeling
Choose an application
When we play the ancient and noble game of chess, we grapple with ideas about honesty, deceitfulness, bravery, fear, aggression, beauty, and creativity, which echo (or allow us to depart from) the attitudes we take in our daily lives. Chess is an activity in which we deploy almost all our available cognitive resources; therefore, it makes an ideal laboratory for investigation into the workings of the mind. Indeed, research into artificial intelligence (AI) has used chess as a model for intelligent behavior since the 1950s. In Chess Metaphors, Diego Rasskin-Gutman explores fundamental questions about memory, thought, emotion, consciousness, and other cognitive processes through the game of chess, using the moves of thirty-two pieces over sixty-four squares to map the structural and functional organization of the brain. Rasskin-Gutman focuses on the cognitive task of problem solving, exploring it from the perspectives of both biology and AI. Examining AI researchers' efforts to program a computer that could beat a flesh-and-blood grandmaster (and win a world chess championship), he finds that the results fall short when compared to the truly creative nature of the human mind.
Board games -- Psychological aspects. --- Chess -- Psychological aspects. --- Electronic books. -- local. --- Chess --- Social Sciences --- Recreation & Sports --- Psychological aspects --- Board games --- Psychological aspects. --- Move games --- Games --- Gameboards --- Mathematical recreations --- Cognitive psychology --- COMPUTER SCIENCE/Artificial Intelligence
Choose an application
From promoting the idea to teachers and administrators to aligning specific games to state and national education standards, this book will help you build a strong collection that speaks to enhanced learning and social development and is just plain fun.
Board games --- Libraries --- School libraries --- Library & Information Science --- Social Sciences --- Documentation --- Public institutions --- Librarians --- Move games --- Games --- Gameboards --- Public school libraries --- Instructional materials centers --- Libraries and schools --- Special collections --- Activity programs
Choose an application
"A critical investigation of a massive commercial phenomenon, the so-called "Euro" or "German"-style tabletop board games whose basic goal is explore, expand, exploit, and exterminate"--
Imperialism in board games. --- Board games --- Move games --- Games --- Gameboards --- Moral and ethical aspects. --- GAMES & ACTIVITIES / Board Games --- POLITICAL SCIENCE / Colonialism & Post-Colonialism --- SOCIAL SCIENCE / Anthropology / Cultural & Social --- Imperialism --- Imperialism. --- Board games. --- Social aspects.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|