Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Palgrave Studies in Gender and Education Series Editor: Yvette Taylor, University of Strathclyde, UK This book examines the current interest in recruiting and supporting more men in the early childhood education workforce. Drawing on extensive empirical data from case studies of an unusual English preschool setting and interviews with Swedish male preschool staff, the author explores the potential benefits to society linked to the increased presence of men in early childhood education, and how this might be achieved. Throughout the book, the author maintains that the potential of including more men in early childhood education can only be achieved by gender-sensitive practitioners, both women and men, who are willing to create a gender-flexible pedagogy. This volume will be of interest and value to students, academics and practitioners interested in gender diversity and equity within early childhood education and care. Jo Warin is Senior Lecturer in the Department of Educational Research at Lancaster University, UK, and co-director of the Centre for Social Justice and Wellbeing in Education. She has researched extensively in the fields of gender, identity and education.
gender --- Men --- Participation --- Game playing --- Fatherhood --- Primary education --- Care --- Book
Choose an application
Richt zich tot ouders, leerkrachten en opvoed(st)ers. Korte uiteenzetting over waarom het kind speelt, welke soorten kinderspelen er zijn, de functie van het speelgoed en enkele opvoedkundige wenken in verband met spel en speelgoed. De opvoedingstheorieën die hier aan bod komen zijn uiteraard sterk verouderd.
Age group sociology --- Sociology of leisure --- Preschoolers --- Game playing --- Book --- Brochures
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- Computer. Automation --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Video games --- Toys --- Game playing --- Technology --- Book
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of leisure --- Gender --- Boys --- Girls --- Attitudes --- Game playing --- Teaching materials
Choose an application
Sociology of culture --- Age group sociology --- Computer. Automation --- #SBIB:309H17 --- Computer- en videogames --- Violence --- Academic performance --- Masculinity --- Girls --- Toys --- Game playing --- Theory --- Video --- Féminité --- Book
Choose an application
Kleuters, kleuteronderwijzeressen en een niet-seksistische opvoeding zijn de thema's in dit boek. Volgens sommige leerkrachten speelt bij jonge kinderen sekse absoluut geen rol, anderen zijn van mening dat voldoende aandacht geven aan de individuele ontwikkeling van elke kleuter een voldoende garantie is voor het creëren van gelijke kansen voor meisjes en jongens. De auteur betwist een aantal mythen die bestaan over sekserollen bij kinderen. Zo zou gender een biologische gegeven zijn en dus niet te veranderen, of zouden jonge kinderen geen besef hebben van sekserollen. Via interviews met kleuterleidsters en door analyse van het spelgedrag van kleuters worden deze mythes flink genuanceerd.
Developmental psychology --- Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of leisure --- Teaching --- Gender --- Boys --- Preschoolers --- Teachers --- Girls --- Education --- Game playing --- Book --- Australia
Choose an application
De digitale media en communicatiemiddelen hebben de laatste jaren een enorme evolutie doorgemaakt. Ze zijn bijna niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken. De auteurs vragen zich af wat het voor jongeren betekent om op te groeien in een wereld die meer en meer door de digitale media wordt beïnvloed. Hoe gaan jongeren om met deze nieuwe media zoals onder andere de sociale netwerken. Speciale aandacht gaat naar de meisjes, van hen wordt meestal gedacht dat ze niet zo technologieminded zijn. In dit boek wordt dit wel ontkracht, meisjes gaan actief aan de slag met blogs, games en het ontwerpen van games.
Developmental psychology --- Community organization --- Sociology of leisure --- Engineering sciences. Technology --- Computer architecture. Operating systems --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Video games --- Girls --- Participation --- Game playing --- Technology --- Internet --- Book
Choose an application
Pestgedrag kan heel wat schade toebrengen aan het slachtoffer ervan. Het heeft een tijdje geduurd voor deze vaststelling doordrong en een aandachtspunt werd in het schoolbeleid. De auteur besteedt in dit boek aandacht aan het pestgedrag van meisjes. Volgens sommigen gebruiken jongens fysiek geweld om te intimideren en te pesten en meisjes zouden meer gebruik maken van verbaal geweld. Het gedrag van jongens is zichtbaarder en daardoor ook meer onderwerp van studie. Het verbale gedrag van meisjes zoals roddelen, schelden en geruchten verspreiden is te lang onderschat als wapen om te pesten en uit te sluiten. Dit boek wil hierin verandering brengen. Het onderzoek dat aan de basis ligt van deze publicatie, gebeurde in een tijdsverloop van 16 maanden en omvat gesprekken met meisjes afkomstig uit diverse types van onderwijs.
Bullying in schools. --- Female friendship. --- Developmental psychology --- Primary groups --- Sociology of culture --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of leisure --- Sociolinguistics --- Aggression --- Boys --- Girls --- Attitudes --- Game playing --- Language use --- Friendships --- Book --- Sex differences
Choose an application
Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Gender --- Boys --- Children --- Literature --- Masculinity --- Girls --- Fashion --- Education --- Upbringing --- Painting --- Game playing --- Dying --- Book --- Coligny, de, Louise --- Dormer, Anne --- anno 1500-1799 --- Great Britain --- France --- Italy --- Spain
Choose an application
De auteur gaat in dit boek na hoe het komt dat kleuters zich als jongen of meisje gedragen. Ondanks de inspanningen van kleuterleidsters en ouders om de kinderen een niet-seksistische opvoeding te geven, was een veelgehoorde opmerking dat jongens zich duidelijk als jongens gedroegen en meisjes als meisjes. Nieuwsgierig geworden ging de auteur op zoek naar mogelijke verklaringen hiervoor. Via het voorlezen van feministisch getinte sprookjes en verhalen, wilden zij achterhalen hoe de kleuters voor zichzelf een identiteit ontwikkelden en hoe zij reageerden op de rolverdeling in de verhalen. De onuitroeibare tegenstelling man-vrouw zorgt voor de traditionele rolverdeling. Een niet-seksistische opvoeding stelt alleen de negatieve kanten van mannelijkheid en vrouwelijkheid in vraag. Aan de eigenlijke tegenstelling mannelijkheid-vrouwelijkheid in vraag. Aan de eigenlijke tegenstelling mannelijkheid-vrouwelijkheid wordt niet geraakt. Van kleuters wordt dan verwacht dat ze zich als man of vrouw identificeren, maar de eigenschappen die daarbij horen niet vertonen.
Developmental psychology --- Social psychology --- Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of leisure --- Children's literature. Juvenile literature --- Feminism --- Gender --- Sex --- Gender roles --- Boys --- Children's literature --- Preschoolers --- Masculinity --- Girls --- Socialization --- Game playing --- Féminité --- Book --- Australia
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|