Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teaching --- onderwijs --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- inclusief onderwijs
Choose an application
Didactics. --- GON (geïntegreerd onderwijs). --- brede school. --- didactiek. --- diversiteit. --- ouderparticipatie. --- zorgverbreding.
Choose an application
GON (geïntegreerd onderwijs) --- Educational sciences --- onderwijsmethoden --- pedagogiek --- Social policy and particular groups --- inclusief onderwijs
Choose an application
Wat vinden leerkrachten van inclusief onderwijs? Welke percepties hebben leerkrachten, ouders en leerlingen over inclusie?Daar hebben de auteurs van dit boek onderzoek naar gedaan. Het blijkt dat leerkrachten meer scholing en ondersteuning willen om voldoende toegerust te zijn. Er zijn handreikingen ontwikkeld. Twee voorbeelden worden beschreven: een handreiking voor slechtziende leerlingen en een voorbeeld van empowerment bij rekengesprekken bij leerlingen met rekenproblemen.
Orthopedagogics --- orthodidactiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- 090869.jpg --- Rekenproblemen --- Slechtzienden --- Buitengewoon onderwijs --- inclusief onderwijs --- Rekenprobleem --- Slechtziende
Choose an application
Special education. --- Inclusive education. --- Classroom management. --- Teaching. --- evidence-based methodiek --- onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- inclusief onderwijs
Choose an application
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- onderwijsvernieuwing --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- inclusief onderwijs --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving
Choose an application
Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces. In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele themas, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Dyscalculie --- Autisme --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- autisme --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Autisme. --- inclusief onderwijs --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Rekenstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Passend onderwijs voor iedere leerling. Hoe krijg je dat als leraar voor elkaar? Hoe sluit je aan bij alle onderwijsbehoeften? Je kunt het mooi omschrijven in allerlei plannen, maar zijn die plannen ook uitvoerbaar? Hoe voorkom je dat Handelingsgericht Werken een administratieve last wordt in plaats van een hulpmiddel? Dit boek geeft antwoord op die vragen.
handelingsgericht werken --- inclusief onderwijs --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Handelingsgericht werken --- 454.23 --- passend onderwijs --- 474.23 --- didactiek --- leerlingenbegeleiding --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- Zorgverbreding --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
#PBIB:2000.2 --- Teaching --- onderwijs --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Inclusive education --- Mainstreaming in education --- Students with disabilities --- Handicapped students --- Inclusion (Education) --- Inclusive learning --- Inclusive schools movement --- Least restrictive environment --- People with disabilities --- Education --- inclusief onderwijs
Choose an application
460.8 --- 474.23 --- Inclusief onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Didactische principes --- Orthopedagogics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Inclusie --- Zorgverbreding --- Buitengewoon onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- inclusief onderwijs --- Kind met een handicap --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|