Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
453.4 --- Freinetonderwijs --- onderwijs --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek
Choose an application
zelfbestuur --- basisonderwijs --- Freinetonderwijs --- onderwijs --- 453.4 --- 453.4 ) Freinetonderwijs --- freinetonderwijs --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek
Choose an application
2008]
Freinet, Célestin --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsorganisatie --- Freinetonderwijs --- 453.4 --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- onderwijs --- volksonderwijs --- Freinetscholen --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek
Choose an application
Freinet, Célestin --- onderwijsbeleid --- School management --- Freinetonderwijs --- Onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- 453.4 --- Freinetscholen --- Methodescholen --- onderwijssystemen --- methodescholen --- Freinet --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- Methodeschool
Choose an application
453.4 --- Lager onderwijs --- Groepering van leerlingen --- Freinetonderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijssystemen --- methodescholen --- Freinet --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- Leraar lager onderwijs
Choose an application
kinderopvang --- pedagogiek --- methodescholen --- peuters --- Educational systems. Teaching systems --- Freinet, Célestin --- Freinetonderwijs --- onderwijsstelsels --- onderwijsvernieuwers --- peuterspeelzalen --- Célestine Freinet --- onderwijs --- 453.4 --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- Peuters --- Didactiek --- Methodescholen --- Freinetscholen --- Peuter --- Methodeschool
Choose an application
Het Freinetonderwijs heeft een vaste stek verworven in het Vlaamse onderwijslandschap. Dagelijks geven vele leerkrachten binnen diverse freinetscholen vorm aan hun onderwijspraktijk. Zij beroepen zich hiervoor op het gedachtegoed van Célestin Freinet en trachten met allerlei technieken en leermiddelen kinderen te laten opgroeien tot kritische en solidaire volwassenen. Ze gaan actief aan de slag met vrije teksten, installeren coöperatieve en participatieve overlegvormen, laten de kinderen onderzoeken en experimenteren. Hoewel een aantal technieken bekendheid genieten, is de achterliggende visie van Freinet vaak minder gekend. Dit boek wil een overzicht bieden van de belangrijkste uitgangspunten die aan de basis liggen van de Freinetpedagogie. De auteur kwam tot dit overzicht door oorspronkelijke teksten van Freinet en overzichtswerken over Freinet op elkaar te betrekken. Het belang van deze visie-elementen kan moeilijk overschat worden, aangezien zij de motor vormen voor een geïnspireerde werking. Om deze goed te begrijpen is het belangrijk om Célestin Freinet te plaatsen binnen de tijd (1896-1966) en de ruimte (Zuidoost-Frankrijk) waarin hij leefde en werkte. Enkele belangrijke, invloedrijke gebeurtenissen worden vermeld. Het boek sluit af met een kijkwijzer die een individuele leerkracht of een schoolteam in staat stelt om zelf na te gaan in welke mate de eigen werking aansluit bij de uitgangspunten van Freinet. (Bron: covertekst)
Teaching --- Freinetonderwijs --- alternatief onderwijs --- Educational systems. Teaching systems --- Freinet, Célestin --- Celestine Freinet --- exemplarisch onderwijs --- experimenteel onderwijs --- 371.3 --- 371.1 --- Education --- Philosophy --- 453.4 --- onderwijssystemen --- methodescholen --- Freinet --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek
Choose an application
Deze brochure vertelt het verhaal van de Meanderschool te Arnhem, waar dit soort onderwijs wordt gegeven. Het is vooral een praktisch verhaal waarin niet allen de rol van de drukpersbij het leren lezen en het overige taalonderwijs wordt beschreven, maar ook zaken aan de orde komen als wereloriëntatie, de kring en de muurkrant. Het is ook het verhaal waarin de achtergronden van het Freinetonderwijs worden belicht. Overigens de Freinetschool bestaat niet; dit boekje wil alleenbeschrijven hoe de ideeën van de Franse onderwijshervormer Célestin Freinet op de Meanderschool vorm hebben gekregen.
Freinet, C. --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Freinetonderwijs --- Celestine Freinet --- 453.4 --- Célestine Freinet --- onderwijs --- Freinet, Célestin --- Freinetscholen --- Methodescholen --- Freinet, C. (Freinetschool) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- onderwijsvormen --- Educational systems. Teaching systems
Choose an application
Freinet, Célestin --- 453.4 --- 458.2 --- 727.1 --- scholenbouw --- schoolgebouwen --- Freinetonderwijs --- basisonderwijs --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Basisonderwijs --- Hoekenwerk --- Leeromgeving --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Primary education --- Educational systems. Teaching systems --- PXL-Education 2015
Choose an application
Dit boek is een neerslag van jarenlange ervaring met Freinettechnieken. Technieken die nooit bedacht zijn achter bureaus maar die zijn ontstaan en nog steeds ontstaan in de praktijk van alledag. Het is een boek stampvol praktijkvoorbeelden en ideeën waardoor een overzicht ontstaat van wat er in een freinetgroepkan gebeuren.
Freinetonderwijs --- 453.4 --- onderwijs --- Freinet, Célestin --- Methodescholen --- Onderwijsstelsels --- 453.4 ) Freinetonderwijs --- freinetonderwijs --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- methodescholen --- Educational systems. Teaching systems --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsstijlen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Opvoeding --- Opvoedingsstijl --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|