Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wie te maken krijgt met zorg is kwetsbaar en afhankelijk. Patiënten moeten er daarom op kunnen vertrouwen dat de zorg die ze krijgen goed en veilig is. Helaas is die zorg niet altijd even veilig. Hoewel geen enkele zorgverlener fouten wil maken, gebeurt dit toch vrijwel dagelijks. In veel gevallen door gebreken in de communicatie met de patiënt en tussen zorgverleners onderling. Soms met dramatische gevolgen voor de patiënt en zijn familie. In 'Hadden ze maar geluisterd...' laat auteur Matthijs Buikema zien dat veel medische fouten voorkomen kunnen worden als de samenwerking en communicatie tussen patiënten en zorgverleners verbetert. Dit vergt een inspanning van zowel zorgverleners als (toekomstige) patiënten. Een inspanning die nieuwe drama's kan voorkomen.
604 --- medische fouten --- Algemene ziektekunde --- Medische ongevallen --- Medisch ongeval
Choose an application
departement Gezondheidszorg 10 --- gezondheidszorg --- Amerika --- medische fouten --- preventie
Choose an application
Tort and negligence --- fouten (mensen) --- aansprakelijkheid (recht) --- verzekeringsrecht --- schade --- Belgium
Choose an application
Book history --- proofs [prints by function] --- book history --- fouten (mensen)
Choose an application
Spanish language --- Sociolinguistics --- Television broadcasting --- Spaanse taal --- Televisie --- Errors of usage. --- Language. --- taalgebruik --- fouten --- Spanje --- fouten. --- taalgebruik.
Choose an application
Iedereen maakt fouten, ook verpleegkundigen. Soms zijn de gevolgen minimaal. Maar in andere gevallen zijn de effecten voor zowel de patiënt als de verpleegkundige ernstig en traumatiserend. Risico van het vak?Dit boek maakt duidelijk dat het maken van fouten geen onvermijdelijk verschijnsel is dat je maar op de koop toe moet nemen. Als verpleegkundige kun je wel degelijk invloed uitoefenen op de effecten van een fout, voor zowel de patiënt, jezelf als je directe collega's.De auteur geeft inzicht in de diverse soorten fouten die gemaakt worden en in de omstandigheden waarin ze kunnen ontstaan. Aan de hand van praktijkvoorbeelden beschrijft hij hoe je met fouten kunt omgaan en wat je kunt doen om de gevolgen ongedaan te maken of tenminste te verzachten. Daarbij wordt natuurlijk in de eerste plaats gekeken naar de gevolgen voor de patiënt. Maar ook voor de verpleegkundige die de fout heeft gemaakt is er ruimschoots aandacht. Hoe voelde je je na de vergissing en hoe werd hierop door je collega's gereageerd? Waarvoor ben je eigenlijk verantwoordelijk?Dit boek leert je omgaan met fouten van jezelf en van anderen. Het is overzichtelijk opgezet en elk hoofdstuk wordt afgesloten met nuttige tips voor de praktijk. Het is daarom een absolute 'must' voor elke verpleegkundige. Door de vele voorbeelden is het ook voor studenten een zeer geschikt boek ter voorbereiding op de dagelijkse praktijk.
Verpleegkundigen --- Verpleegkunde --- beroepsfouten --- 613.3 --- fouten --- gezondheidszorg --- verantwoordelijkheid --- vergissingen --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Klachtenbehandeling (FONA, fouten) --- Verpleegkundig beroep --- 613.2 --- 616.083 )* VERPLEEGKUNDE --- medische fouten (gez) --- tuchtrecht --- verpleegkundige handelingen --- aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- beroepsuitoefening --- klachtenbehandeling (fona, Fouten Ongevallen en Near Accidents) --- verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- beroepsfouten. --- Beroepsfouten. --- Nursing --- fouten (mensen) --- beroepsfout (geneeskunde) --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
601.1 --- 604 --- geneeskunde --- gezondheidszorg --- medische fouten --- misvattingen --- vergissingen --- Encyclopedische werken --- Algemene ziektekunde --- geneeskunde. --- gezondheidszorg. --- medische fouten. --- misvattingen. --- vergissingen. --- Encyclopedische werken. --- Algemene ziektekunde.
Choose an application
Dit document biedt een stand van zaken op vlak van de regelgeving en de organisatie van de ombudsdiensten 'Rechten van de patiënt' (ziekenhuizen, geestelijke gezondheid, ambulante zorg). De recente evoluties worden besproken evenals de bestaande procedure voor het indienen en behandelen van klachten Het huidige debat over de organisatie en werking van deze ombudsdiensten - nu 5 jaar geleden door de wet voorzien - is van groot belang. De Koning Boudewijnstichting wil daartoe bijdragen. We vonden het dan ook nuttig om het publiek een overzicht te geven van deze kwestie door beschikbare kwalitatieve en kwantitatieve informatie samen te brengen. Op het einde legt dit document het accent op de belangrijkste kwesties die op tafel liggen, zoals de onafhankelijkheid van de lokale ombudspersonen, de informatie aan de patiënten en de zorgverstrekkers, de toegankelijkheid van de dienst, de professionalisering van het vak van ombudspersoon of nog de moeilijkheden bij het evalueren en controleren van de ombudsfunctie.
Sociology of health --- Belgium --- Klachtenregeling --- Ombudsdienst --- Ziekenhuizen. --- 614.5 --- Klachtenbehandeling (FONA, fouten)
Choose an application
Dutch literature --- Santa Claus [Fictitious character] --- PXL-Education 2016 --- fictie --- vanaf 4 jaar --- Sinterklaas --- Fouten maken
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|