Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Multi
Proef fonologisch bewustzijn.
Author:
ISBN: 9789081134729 9081134728 Year: 2006 Publisher: Herentals VVL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Apprentissage précoce du français: analyse des performanceslangières d'une fillette bilingue français-méerlandais
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Nagaan of een tweetalige opvoeding het taalniveau van een kind (3,5 jaar) positief of negatief beïnvloedt. Middelen of methode: Interviews - Spontane taal-analyse (TOAST) - Specifiekgerichte testen: fonologie, syntaxis en semantiek (telkens receptief en productief) (Taaltest voor Kinderen, ECOSSE, ELOLA, Antwerps Articulatie- onderzoek) De resultaten worden eerst met een eentalige normgroep vergeleken. Daarna worden de verschillen tussen het Nederlands en het Frans belicht. Resultaten: Een tweetalige opvoeding heeft geen negatieve invloed op het taalniveau van onze proefpersoon. Ze haalt telkens de norm en er zijn geen merkwaardige verschillen vast te stellen tussen het Nederlands en het Frans.


Dissertation
ETUDE TERMINOLOGIQUE ET ENCYCLOPEDIQUE DE LA DYSLEXIE Joke de Boer: "Dyslexie: definiëring, diagnostiek, behandeling, predictie en preventie. Een inventaris van recente ontwikkelingen" Traduction N-F, (pp. 72-75)
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze scriptie bestaat uit een terminologisch en encyclopedisch onderzoek in verband met dyslexie. Er worden 15 probleemtermen besproken. Onze doelstelling is van elke probleemterm het meest passende equivalent in het Frans te geven. Bij 9 van deze termen hoort ook een encyclopedische analyse. In dit onderdeel is het de bedoeling om de inhoud van een aantal interessante basisbegrippen uit te leggen. Tot deze encyclopedische analyse behoren ook een aantal instellingen waarover we ook telkens meer uitleg verschaffen. Middelen of methode: Nagaan of de probleemtermen opgenomen zijn in algemene en specifieke Nederlandstalige en Franstalige woordenboeken en encyclopedieën. Aangezien dit quasi nooit het geval was, hebben we ons geconcentreerd op de gespecialiseerde literatuur. Tenslotte hebben we verschillende specialisten geraadpleegd om onze Franse vertalingen op hun juistheid en accuraatheid te toetsen. Resultaten: Deze scriptie biedt de vertaler een geschikte vertaling voor een aantal moeilijk te vertalen termen die te maken hebben met het onderwerp dyslexie. Met deze scriptie willen we toekomstige vertalers ook duidelijk en kort een aantal basisbegrippen uitleggen in verband met dyslexie. Tenslotte draagt deze scriptie bij tot een uitwisseling van een aantal Nederlandse behandelmethoden en verwezenlijkingen rond dyslexie tussen Nederland en Belgïe enerzijds en tussen het Nederlandstalige en Franstalige taalgebied anderzijds.


Multi
Tijd voor taal accent : zorgschrift A
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030668534 9789030655954 9789030663720 9789030663997 9789030656012 9789030655688 9789030655565 9789030655961 9789030655756 9789030666899 9789030655800 9789030663737 9789030664000 9789030664673 9789030667162 9789030656029 9789030655695 9789030655572 9789030667117 9789030667261 9789030656654 9789030656678 9789030656371 9789030655855 9789030656142 9789030667421 9789030656616 9789030667421 9789030656142 9789030656739 9789030656388 9789030656692 9789030656357 9789030656364 9789030656340 9789030656180 9789030656241 9789030656098 9789030656265 9789030656111 9789030656289 9789030656135 9789030656395 9789030656210 9789030656210 9789030656371 9789030656708 9789030656685 9789030656715 9789030656067 9789030656050 9789030656043 9789030663744 9789030663751 9789030656319 9789030655817 9789030655824 9789030656722 9789030656623 9789030667438 9789030656593 9789030656609 9789030667407 9789030667414 9789030656203 9789030656326 9789030656166 9789030656173 9789030667346 9789030667353 9789030667254 9789030656746 9789030656630 9789030656647 9789030667445 9789030667452 9789030656579 9789030656586 9789030667384 9789030667391 9789030656197 9789030656661 9789030656555 9789030656562 9789030667360 9789030667377 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

9 kaarten

Keywords

Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Nederlands --- spelling --- Taal --- Spelling --- Differentiatie --- 475.2 --- Lager onderwijs --- 475.24 --- Nederlands; ba.o. --- Spelling ; basisonderwijs --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- taal --- schoolboeken --- Taalbeschouwing --- 837 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Basisonderwijs --- basisonderwijs --- Nederlands; ba.o --- Nederlands ; basisonderwijs --- PXL-Education 2015 --- didactiek van het Nederlands --- taalmethode; Nederlandse taal --- fonologisch bewustzijn --- Ontluikende geletterdheid --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Remediëring --- Zorgverbreding --- Leerproblemen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Technisch lezen --- Lezen --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- Aanvankelijk spellen --- Fonologie --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 5-jarige --- Klankleer --- Leerprobleem --- Didactics of languages --- Primary education --- Orthography

Listing 1 - 4 of 4
Sort by