Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Penseurs et idéologues : de Platon à Heidegger
Authors: ---
ISBN: 2800409363 9782800409368 Year: 1987 Volume: 4 Publisher: Bruxelles : Editions de l'Université Libre de Bruxelles [U.L.B.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A thousand years of nonlinear history.
Author:
ISBN: 0942299329 Year: 2003 Publisher: New York (N.Y.) Swerve


Book
Sur l'individualisme : théories et méthodes
Authors: ---
ISBN: 2724605314 9782724605310 Year: 1986 Publisher: Paris Presses de la Fondation nationale des sciences politiques

The Cambridge dictionary of philosophy
Author:
ISBN: 052148328X 0521402247 9780521483285 9780521402248 Year: 1996 Publisher: Cambridge Cambridge University Press


Book
Zin leren : levensbeschouwing en ethiek voor de tweede fase VWO
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 905573232X 9055732222 Year: 1998 Publisher: Best Damon


Book
Het filosofisch gesprek : de basis
Author:
ISBN: 9789401467773 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op welke manier hou je gesprekken licht, speels en toch diepgaand? Hoe stel je de juiste vraag, met de juiste woorden, op het juiste moment? En wat hebben zigeunermuzikanten en filosofen gemeen? Een filosofisch gesprek voeren is als muziek maken: het vereist meesterschap om het juist en met schwung te doen. Samen filosoferen leert je bovendien scherper na te denken, aandacht te hebben voor de belangen van anderen en je eigen verhaal met meer overtuiging te brengen. Het neemt je mee naar een vrije wereld vol nieuwe gedachten en gevoelens. Het filosofisch gesprek brengt je de basis van filosofische vaardigheden bij en laat je zien hoe je ermee aan de slag kunt. Een filosofische partituur, die je de juiste houding, techniek en uitvoering aanleert, bepaalt het ritme. Allerlei oefeningen helpen je nauwkeuriger na te denken en tonen hoe je dat overbrengt naar anderen. In dit boek ontdek je het plezier van muziek maken met woorden.Bron: https://www.lannoo.be/nl/het-filosofisch-gesprek

Seeing dark things : the philosophy of shadows
Author:
ISBN: 9780195326574 0195326571 0199870276 0199886792 0199797137 9786611165512 1281165514 0198043759 1435620410 9780199797134 Year: 2011 Publisher: New York Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Shadows appear to be counterexamples to the causal theory of perception. After all, an absence of light cannot reflect light into our eyes. Roy Sorensen sets out to resolve this anomaly and to show how the causal theory solves a broad range of visual puzzles about dark things.


Book
Le savoir grec : dictionnaire critique
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782080205230 2080205234 9782080205230 Year: 2021 Publisher: Paris Flammarion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'immense aventure du savoir grec est encore aujourd'hui la source essentielle à laquelle puise et revient sans cesse notre civilisation. L'ambition de ce livre, élaboré par les plus éminents spécialistes de l'Antiquité et traduit en plusieurs langues depuis sa parution initiale, est de mesurer ce que les Grecs savaient, ce qu'ils croyaient savoir, ce qu'ils ont inventé ; d'analyser le regard qu'ils ont porté sur leur civilisation et sur leurs propres entreprises intellectuelles. Il y est ainsi moins question de leur histoire que de leurs historiens, de leur poésie que de leur poétique, de leur musique que de leur harmonique, car l'originalité des Grecs n'est pas tant d'avoir su beaucoup de choses que d'avoir exigé d'eux-mêmes de savoir ce qu'ils savaient, ce qu'ils disaient, ce qu'ils faisaient, ce qu'ils voulaient...


Book
Wat had je gedacht ? : leidraad voor filosoferen met jongeren
Authors: ---
ISBN: 9789030180722 9030180722 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit praktijkboek laten twaalf verschillende auteurs zien hoe je binnen bestaande vakken uit het hele secundair onderwijs kunt filosoferen over filosofische thema's die de leerlingen aanspreken : taal, wiskunde, aardrijkskunde, zedenleer, natuurkunde, .... De lessen zijn opgebouwd volgens de leerstijlen van Kolb met de bedoeling didactische verfrissing te brengen in de klas.

Keywords

Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by