Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Filosofie --- Philosophie --- Philosophy --- History --- -#SBIB:1H10 --- Mental philosophy --- Humanities --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- History. --- #SBIB:1H10 --- Philosophy - History --- Histoire
Choose an application
#SBIB:1H10 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Biology --- Geology --- Linguistics --- Nonlinear theories --- Philosophy --- Science --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Nonlinear problems --- Nonlinearity (Mathematics) --- Calculus --- Mathematical analysis --- Mathematical physics --- History --- Philosophy&delete& --- History. --- Natural sciences
Choose an application
Sociological theories --- Individualism --- Individualisme --- #SBIB:321H50 --- #SBIB:1H54 --- #SBIB:1H10 --- Economics --- Equality --- Political science --- Self-interest --- Sociology --- Libertarianism --- Personalism --- Persons --- Westerse politieke en sociale theorieën vanaf de 19e eeuw: liberalisme --- Filosofie van de Hedendaagse tijd (na 1830) --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Individualism.
Choose an application
Philosophy --- 1 <03> --- -#SBIB:1H10 --- #SBIB:03H2 --- #SBIB:309H510 --- #SBIB:001.GIFTCOM --- #A9605A --- Mental philosophy --- Humanities --- Filosofie. Psychologie--Naslagwerken. Referentiewerken --- Dictionaries --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Woordenboeken --- Verbale communicatie: algemene werken --- Dictionaries. --- 1 <03> Filosofie. Psychologie--Naslagwerken. Referentiewerken --- -Filosofie. Psychologie--Naslagwerken. Referentiewerken --- #SBIB:1H10 --- Philosophie --- Dictionnaires anglais
Choose an application
Gen --- Zin --- Levensbeschouwingen --- Levensbeschouwingen. --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:17H10 --- Pedagogie --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Ethiek en moraalfilosofie: algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Didactics of philosophy --- General ethics --- zelfontplooiing --- relationele vorming --- SO (secundair onderwijs) --- Ethiek. --- Niet-confessionele zedenleer --- Nederland. --- Secundair onderwijs. --- #BSCH: vak: moraal
Choose an application
Op welke manier hou je gesprekken licht, speels en toch diepgaand? Hoe stel je de juiste vraag, met de juiste woorden, op het juiste moment? En wat hebben zigeunermuzikanten en filosofen gemeen? Een filosofisch gesprek voeren is als muziek maken: het vereist meesterschap om het juist en met schwung te doen. Samen filosoferen leert je bovendien scherper na te denken, aandacht te hebben voor de belangen van anderen en je eigen verhaal met meer overtuiging te brengen. Het neemt je mee naar een vrije wereld vol nieuwe gedachten en gevoelens. Het filosofisch gesprek brengt je de basis van filosofische vaardigheden bij en laat je zien hoe je ermee aan de slag kunt. Een filosofische partituur, die je de juiste houding, techniek en uitvoering aanleert, bepaalt het ritme. Allerlei oefeningen helpen je nauwkeuriger na te denken en tonen hoe je dat overbrengt naar anderen. In dit boek ontdek je het plezier van muziek maken met woorden.Bron: https://www.lannoo.be/nl/het-filosofisch-gesprek
Didactics of philosophy --- didactiek --- gesprekstraining --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Gesprekken --- Gesprekstechnieken --- 101 --- 101 Filosofie: doel en wezen. Metafilosofie --- Filosofie: doel en wezen. Metafilosofie --- Gespreksvoering --- Filosoferen --- Luisteren --- Hulpverlening --- Communicatie --- 82.08 --- Gesprekstechniek --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Gedrag --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie
Choose an application
Shadows appear to be counterexamples to the causal theory of perception. After all, an absence of light cannot reflect light into our eyes. Roy Sorensen sets out to resolve this anomaly and to show how the causal theory solves a broad range of visual puzzles about dark things.
Causation. --- Perception (Philosophy). --- Shades and shadows. --- Perception (Philosophy) --- #SBIB:1H10 --- Causality --- Cause and effect --- Effect and cause --- Final cause --- Beginning --- God --- Metaphysics --- Philosophy --- Necessity (Philosophy) --- Teleology --- Light and shade --- Shade --- Shadows --- Geometry, Descriptive --- Perspective --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Philosophical anthropology --- Shades and shadows --- Causation
Choose an application
L'immense aventure du savoir grec est encore aujourd'hui la source essentielle à laquelle puise et revient sans cesse notre civilisation. L'ambition de ce livre, élaboré par les plus éminents spécialistes de l'Antiquité et traduit en plusieurs langues depuis sa parution initiale, est de mesurer ce que les Grecs savaient, ce qu'ils croyaient savoir, ce qu'ils ont inventé ; d'analyser le regard qu'ils ont porté sur leur civilisation et sur leurs propres entreprises intellectuelles. Il y est ainsi moins question de leur histoire que de leurs historiens, de leur poésie que de leur poétique, de leur musique que de leur harmonique, car l'originalité des Grecs n'est pas tant d'avoir su beaucoup de choses que d'avoir exigé d'eux-mêmes de savoir ce qu'ils savaient, ce qu'ils disaient, ce qu'ils faisaient, ce qu'ils voulaient...
Philosophy, Ancient --- Science --- Political science --- Intellectuals --- Thought and thinking --- Thinking --- Critical Thinking --- Thinking Skills --- Thought --- Thinking Skill --- Thinking, Critical --- Thoughts --- Intelligentsia --- Persons --- Social classes --- Specialists --- History --- Greece --- Civilization. --- Intellectual life --- Politics and government --- Mind --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Ancient philosophy --- Greek philosophy --- Philosophy, Greek --- Philosophy, Roman --- Roman philosophy --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:1H30 --- #SBIB:321H12 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Filosofie van de mens, wijsgerige antropologie --- Geschiedenis van de politieke en sociale theorieën: de Griekse gedachte
Choose an application
11 --- Academic collection --- #SBIB:1H10 --- 11 Metafysica --- Metafysica --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- 152 --- Berlin Isaiah --- Derrida Jacques --- Hegel Georg W.F. --- Heraclitus --- Hume David --- Husserl Edmund --- Kierkegaard Soren --- Kuhn Thomas --- Popper Karl --- Sartre Jean-Paul --- Taylor Charles --- Thomas Van Aquino --- Weber Max --- Wiener Kreis --- Willem van Ockham --- Wittgenstein Ludwig --- deconstructie --- natuurfilosofen --- sofisten --- filosofie - inleidingen --- Aristoteles --- Augustinus --- Descartes René --- Freud Sigmund --- Heidegger Martin --- Kant Immanuel --- Lacan Jacques --- Locke John --- Marx Karl --- Merleau-Ponty Maurice --- Nietzsche Friedrich --- Parmenides --- Plato --- Socrates --- Spinoza --- ethiek --- fenomenologie --- filosofie --- geschiedenis --- postmodernisme --- Philosophy --- Hegel Georg W.F --- 11 Metaphysics --- Metaphysics
Choose an application
In dit praktijkboek laten twaalf verschillende auteurs zien hoe je binnen bestaande vakken uit het hele secundair onderwijs kunt filosoferen over filosofische thema's die de leerlingen aanspreken : taal, wiskunde, aardrijkskunde, zedenleer, natuurkunde, .... De lessen zijn opgebouwd volgens de leerstijlen van Kolb met de bedoeling didactische verfrissing te brengen in de klas.
Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|