Listing 1 - 10 of 207 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Laura, jeune publiciste new-yorkaise, est retrouvée morte dans son appartement. L'inspecteur chargé de l'enquête reconstitue peu à peu le puzzle de son existence et de ses relations, et l'univers de Laura lui devient si familier qu'il se prend à rêver de sa présence. Et un soir, l'impossible survient, Laura réapparaît... Quand la victime vient troubler l'enquête sur sa propre mort.
Choose an application
"Whether it's Double Indemnity, Kiss Me Deadly, or The Big Sleep, roam a screen world of dark and brooding elegance with this essential handbook to Film Noir. From private eyes and perfect crimes to corrupt cops and doomed affairs, editors Paul Duncan and Jürgen Müller examine noir's key themes and their most representative movies from 1940 to 1960."--Jacket flap
Choose an application
Choose an application
De David Cronenberg à Bertrand Tavernier, le film noir a marqué le travail de nombreux réalisateurs de films ou de séries. Cet ouvrage contient une analyse des nouvelles formes de ce genre dont les limites sont fréquemment repoussées. ©Electre 2014 Forme qui s?adapte et se transforme au gré des obsessions personnelles d?un auteur ou des imaginaires nationaux, le film noir a influencé les cinémas du monde. De David Cronenberg à Bertrand Tavernier, du giallo italien à la science-fiction, l?héritage du film noir traverse les genres, les formats et les frontières. Le ± noir a laissé son empreinte sur les filmographies individuelles (Wim Wenders, Werner Herzog, Jean-Pierre Melville, Sam Mendes, etc.) selon un jeu intertextuel de création qui renouvelle également les séries télévisées (Breaking Bad, Sur écoute, The Killing, etc.). Cet ouvrage propose un regard nouveau sur un genre dont les limites sont sans cesse repoussées par des réappropriations multiples.
Film noir --- Films noirs
Choose an application
Choose an application
Philip Marlowe affronte l'un des cas les plus étranges de sa carrière. Son meilleur ami semble s'être suicidé, mais il s'agit en fait d'un double meurtre qui implique une blonde sexy, un truand détraqué et une valise remplie de billets. En s'approchant de la vérité, le privé s'embarque dans une spirale de sexe et de trahison...Un classique du film noir.
Film noir --- Californie
Choose an application
Film noir --- Film noir. --- Films noirs --- Catalogs. --- Catalogues
Choose an application
"Film noir" evokes memories of stylish, cynical, black-and-white movies from the 1940's and '50's-melodramas about private eyes, femmes fatales, criminal gangs, and lovers on the run. James Naremore's prize-winning book discusses these pictures, but also shows that the central term is more complex and paradoxical than we realize. It treats noir as a term in criticism, as an expression of artistic modernism, as a symptom of Hollywood censorship and politics, as a market strategy, as an evolving style, and as an idea that circulates through all the media. This new and expanded edition of More Than Night contains an additional chapter on film noir in the twenty-first century.
Film noir --- Film noir. --- Motion pictures. --- History and criticism. --- Influence.
Choose an application
A Choice Outstanding Academic Title Flourishing in the United States during the 1940's and 50's, the bleak, violent genre of filmmaking known as film noir reflected the attitudes of writers and auteur directors influenced by the events of the turbulent mid-twentieth century. Films such as Force of Evil, Night and the City, Double Indemnity, Laura, The Big Heat, The Killers, Kiss Me Deadly and, more recently, Chinatown and The Grifters are indelibly American. Yet the sources of this genre were found in Germany and France and imported to Hollywood by emigr? filmmakers, who developed them
Choose an application
Consider the usual view of film noir: endless rainy nights populated by down-at-the-heel boxers, writers, and private eyes stumbling toward inescapable doom while stalked by crooked cops and cheating wives in a neon-lit urban jungle. But a new generation of writers is pushing aside the fog of cigarette smoke surrounding classic noir scholarship. In 'Kiss the Blood Off My Hands', Robert Miklitsch curates a bold collection of essays that reassesses the genre's iconic style, history, and themes.
Listing 1 - 10 of 207 | << page >> |
Sort by
|