Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The 11 essays collected here take the recent explosion of interest in field recording as the point of departure for an investigation of the sounded field in music and its relationship to literature and writing.
Sound recordings in literature. --- Field recordings. --- Sound recordings --- Video recordings
Choose an application
"Traditional African musical forms have long been accepted as fundamental to the emergence of blues and jazz. This discography brings together recordings that trace the evolution of the African American musical experience, from early wax cylinder recordings made in West Africa to voodoo rituals from the Carribean Basin to the songs of former slaves in the American South"--
Blacks --- Field recordings --- Sound recordings --- Video recordings --- Black persons --- Negroes --- Ethnology --- Black people
Choose an application
Bernie Krause, l'un des plus éminents spécialistes mondiaux des sons de la nature, a passé sa vie à les traquer dans les rares régions encore vierges de la planète : 4 500 heures d'enregistrements, immortalisant les sons de plus de 15 000 animaux, et donnant lieu à des réflexions passionnantes sur le lien étroit entre la survie des animaux et l'acoustique de leur habitat. 50 % des sons qu'il a archivés ont en effet disparu ou sont dégradés, du fait de la pollution sonore produite par les environnements urbains. Les enregistrements de Krause montrent que chaque lieu géographique a sa propre signature sonore, qui varie en fonction du moment de la journée, des conditions climatiques et de la saison. Une géophonie qui constitue la trame sonore sur laquelle les différentes espèces animales placent leurs voix, pour communiquer, trouver un partenaire, prévenir d'un danger, signaler leur présence. Chaque espèce trouvera une solution qui lui est propre : elle pourra utiliser une fréquence, une mélodie ou une figure rythmique particulière, en harmonie avec les autres instruments de l'orchestre. Selon Krause, cette expérience auditive, à la base de toute production sonore animale, a laissé une empreinte profonde dans notre cerveau reptilien. D'où l'idée originale que notre musique aurait pour origine les systèmes de communication sonore des animaux sauvages. Qu'il s'agisse des détonations de la crevette pistolet, des bruits secs émis par les virus, du chant des baleines à bosse (dont la voix, en l'absence d'obstacle, fait le tour du globe en quelques heures), des craquements sourds des glaciers, du murmure des ruisseaux, du rugissement des tempêtes, ou des mélodies du bourdon, les sons décrits par Krause produisent une musique envoûtante. Et l'on tremble à l'écoute nocturne des proches jaguars de la forêt amazonienne ou des puissants gorilles des monts Virunga en Afrique. Le Grand Orchestre animal est une quête de la musique naturelle, épurée, et un fervent plaidoyer en faveur de la préservation d'une des ressources naturelles les plus négligées.
Nature sounds --- Animal sounds --- Music --- Sounds --- Noise --- Aural history --- Field recordings --- Musicians --- Krause, Bernard L.
Choose an application
Art --- sound sculpture --- ecology --- sound [acoustics] --- Nature --- field recordings --- Håkansson, Henrik
Choose an application
The book examines the constructions and erasures that haunt field recording practice and discourse. Analyzing archival and contemporary soundworks through a combination of post-colonial, ecological and sound studies scholarship, Mark Peter Wright recodes the Field ; troubles conceptions of Nature ; expands site-specificity ; and unearths hidden technocultures. What exists beyond the signal ? How is agency performed and negotiated between humans and nonhumans ? What exactly is a field recording and what are its pedagogical potentials ? These questions are operated by a methodology of listening that incorporates the spaces of audition, as well as Wright's own practice-based reflections. In doing so, Listening After Nature posits a range of novel interventions. One example is the "Noisy-Nonself," a conceptual figuration with which to comprehend the presence of reticent recordists. "Contact Zones and Elsewhere Fields" offers another unique contribution by reimagining the relationship between the field and studio. In the final chapter, Wright explores the microphone by tracing its critical and creative connections to natural resource extraction and contemporary practice. The book auditions water and waste, infrastructures and animals, technologies and recordists, data and stars. It grapples with the thresholds of sensory perception and anchors itself to the question : what am I not hearing ? In doing so, it challenges Western universalisms that code the field whilst offering vibrant practice-based possibilities.
Field recordings --- Field recordings. --- Soundscapes (Music) --- Sound (Philosophy) --- Ecomusicology. --- Nature --- Sons --- Paysage sonore (musique) --- Écomusicologie. --- Philosophy --- Environmental aspects. --- Moral and ethical aspects. --- Philosophy and aesthetics. --- Sons. --- Philosophie. --- Aspect environnemental. --- Aspect moral.
Choose an application
"From the cacophonous surrounds of London to the sea stacks of Orkney, via the abandoned military facilities of the Suffolk coast and the watery expanses of the Blackwater Estuary in Essex, from the quarries and neolithic sites of Snowdonia and the wide open skies of Norfolk to the hubbub of Nairobi and Berlin, the streets of Kyiv and the windblown wilds of Antarctica - music is everywhere. You just need to know or learn how to listen. For the biggest artists to the most underground, field recordings have become the vital spark of electronic music. Whether documenting nature, sampling the city or capturing the atmosphere of archaeological sites, musicians are using found sounds to make sense of our world. Ears to the ground explores how electronic music producers and sound artists use field recordings and samples to document their environments. Author Ben Murphy takes you on a journey to discover how field recordings can create context, emotion, atmosphere, humour and meaning - and examine the most pressing topics of our times. The book features interviews with Leafcutter John, KMRU, Ultramarine, Kate Carr, Erland Cooper, Proc Fiskal, Flora Yin-Wong, Langham Research Centre, Claire Guerin, Toshiya Tsunoda, Lawrence English, Heinali, Oliver Ho, Matthew Herbert, Matmos, Scanner, Felicia Atkinson and many more"--
Ambient sounds --- Field recordings --- Electronic music --- Music and technology --- Computer music --- Sound (Philosophy) --- History and criticism --- Music --- History
Choose an application
Le chant de l'oiseau-lyre d'Australie, les vents de Patagonie, les flûtes sacrées "Aré" aré des Iles Salomon, les vibrations des bâtiments de nos villes ou les louanges exaltées des pêcheurs de perles de Bahreïn ne sont que quelques exemples des innombrables sons et musiques abordés dans cet ouvrage consacré à la pratique du field recording, de l'enregistrement de terrain. Tout au long du XXe siècle, des hommes ont parcouru le monde afin de capter des curiosités sonores pour des raisons scientifiques, patrimoniales et esthétiques.Ce sont des audio-naturalistes, des collecteurs de musique traditionnelle, mais aussi des compositeurs avides de découvrir un nouveau matériau musical. Les microphones sont leurs outils, voire leurs instruments, l'écoute est leur méthode d'approche. En sortant du studio, ils prennent le risque de se confronter à l'imprévisible, à l'incontrôlable, au fragile parfois. Ils se nomment Alan Lomax, Chris Watson ou encore Luc Ferrari. Cent disques rendent ici compte de leur quête, toujours en cours, du "chant du monde". Une riche introduction et trois interviews de figures majeures du field recording (Jean C Roché, Bernard Lortat-Jacob et Peter Cusack) complètent cette anthologie.
Enregistrements sonores--Industrie --- Geluidsopnamen--Industrie --- Popular music record industry --- Record industry --- Recorded music industry --- Sound recording industry --- Field recordings --- Sound recordings. --- Enregistrements de terrain (Musique) --- Enregistrements sonores --- Selected discography --- Musique --- Son --- Environnement sonore --- Bruit --- 78
Choose an application
Amerika --- Nederland --- Amerika. --- Nederland. --- Field recordings --- Folk music --- Ethnic music --- Traditional music --- Folklore --- Music --- Sound recordings --- Video recordings --- History --- History and criticism --- Doornbosch, Ate, --- Lomax, Alan, --- 78.35 --- 78.34.7 --- 78.31
Choose an application
This title presents the extraordinarily rich backstories of 13 performances captured on Library of Congress field recordings between 1934 and 1942 in locations reaching from Southern Appalachia to the Mississippi Delta and the Great Plains.
Field recordings --- Folk music --- Sound recordings --- Video recordings --- History. --- History and criticism. --- Archive of Folk Culture (U.S.) --- Archive of Folk Song (U.S.) --- Archive of Folk Culture (Library of Congress) --- American Folklife Center. --- United States --- History and criticism --- History
Choose an application
C’est par hasard que Bernie Krause, musicien dans la Californie des années 1960-1970 – les Doors, la musique de Rosemary’s Baby et d’Apocalypse Now –, découvre la richesse des sons de la nature. Depuis, il consacre sa vie à enregistrer les animaux du monde entier. Revenant sur son parcours et ses travaux, il offre une merveilleuse plongée dans l’univers sonore du monde sauvage. Et nous invite à célébrer, malgré le vacarme des activités humaines, la somptueuse symphonie de la nature.
Nature sounds --- Animal sounds --- Music - Origin --- Sounds - Psychological aspects --- Noise - Psychological aspects --- Aural history --- Field recordings --- Musicians - United States --- Krause, Bernard L. - Travel --- Nature --- Bioacoustique --- Paysage sonore (musique). --- Sons --- Music --- Sounds --- Noise --- Musicians --- Krause, Bernard L.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|