Narrow your search

Library

ULB (6)

KU Leuven (3)

ULiège (3)

UCLouvain (2)

UGent (2)

UNamur (2)

VUB (2)

AP (1)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

More...

Resource type

book (7)

periodical (1)


Language

English (5)

French (3)


Year
From To Submit

2021 (1)

2014 (1)

2006 (1)

1987 (4)

1983 (1)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Positive action and strategies : evaluation of and lessons to be learned from alternative programmes
Authors: --- --- ---
ISBN: 9282571742 9282571750 9282571769 9282571777 Year: 1987 Publisher: Luxembourg Office for official publications of the European communities

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
À la télévision, les hommes parlent, les femmes écoutent ! : sur la place des femmes à la télévision
Author:
ISBN: 9782701182452 270118245X Year: 2014 Publisher: Paris : Belin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La télévision, miroir du monde ? C'est souvent l'image qu'on en donne. Si c'est le cas, elle est un miroir déformant. Car les femmes (51 % de la population française) sont à l'écran deux fois moins nombreuses que les hommes, au mieux. Cet ouvrage montre comment la télévision participe à établir des normes : elle renvoie, en les grossissant, les stéréotypes qui concourent aux inégalités entre femmes et hommes. A l'écran plus encore que dans le réel, ils incarnent le pouvoir, quand elles sont reléguées au foyer, voire réduites à leur physique. Dans plusieurs domaines, la télévision est ainsi à la traîne de la société. Ses acteurs en ont enfin pris conscience. Assez pour espérer qu'elle devienne un outil vertueux ?


Book
Gender and early television : mapping women's role in emerging US and British media, 1850-1950
Author:
ISBN: 9781780769769 1780769768 9781350240070 1350240079 Year: 2021 Publisher: London ; New York, NY : Bloomsbury Academic,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Between the nineteenth century and the mid-twentieth century television transformed from an idea to an institution. In Gender and Early Television, Sarah Arnold traces women's relationship to the new medium of television across this period in the UK and USA. She argues that women played a crucial role in its development both as producers and as audiences long before the 'golden age' of television in the 1950s. Beginning with the emergence of media entertainment in the mid-nineteenth century and culminating in the rise of the post-war television industries, Arnold claims that, all along the way, women had a stake in television. As keen consumers of media, women also helped promote television to the public by performing as 'television girls'. Women worked as directors, producers, technical crew and announcers. It seemed that television was open to women. However, as Arnold shows, the increasing professionalisation of television resulted in the segregation of roles. Production became the sphere of men and consumption the sphere of women. While this binary has largely informed women's role in television, through her analysis, Arnold argues that it has not always been the case"--


Book
Employment and positive action for women in the television organizations of the EEC Member States
Authors: ---
ISBN: 9282571866 Year: 1987 Publisher: Luxembourg : Office for Official Publications of the European Communities,


Book
L'emploi et l'action positive pour les femmes dans les organisations de télévision des états-membres de la CEE
Authors: ---
ISBN: 9282571874 9789282571873 Year: 1987

Médias visuels et femmes en Afrique de l'ouest
Author:
ISBN: 9782296000384 229600038X Year: 2006 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Depuis l'invention de la photographie, les médias visuels, par leur capacité à brouiller les limites entre le réel et la fiction, ont joué un rôle central dans l'avènement d'un langage universel. En Afrique de l'Ouest, la compréhension de cette mutation passe par l'étude des conditions concrètes dans lesquelles les médias visuels sont appropriés, reçus et consommés par les populations locales. Croisant données empiriques et réflexions théoriques, ce livre pose de façon novatrice la question du rôle joué par les technologies visuelles dans l'émergence de constructions identitaires alternatives, en particulier chez les femmes.


Book
Boxed in: women and television
Authors: ---
ISBN: 0863582168 0863581129 Year: 1987 Publisher: New York Pandora

Listing 1 - 8 of 8
Sort by