Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is faalangst? Hoe merk je het op? Hoe ga je ermee om? We proberen de juf of meester zo veel mogelijk handvatten aan te reiken om kleuters en schoolkinderen met faalangst bij te staan bij elke nieuwe bange stap. Daarnaast vind je in dit boek een aantal creatieve werkvormen om in de klas te gebruiken. Zelfvertrouwen, vertrouwen in de andere, omgaan met angst en uitkopmen voor je mening zijn enkele van de thema's die hierbij aan bod komen. (Bron: covertekst)
#PBIB:+105.93 --- Faalangst --- basisonderwijs --- faalangst --- Faalangst: kinderen --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- leerlingen --- leefsleutels --- 455.3 --- Didactische werkvormen --- Onderwijs --- 415.3 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Leerproblemen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 376.54 --- School --- Faalangst: basisonderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Faalangst --- 371.21 --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden --- onderwijs --- onderwijs. --- Onderwijs.
Choose an application
'Ik kan dat niet!' 'Ik durf dat niet!' 'Ik wil dat niet!' Het zijn woorden die alle kinderen wel eens in de mond nemen. Vaak hebben dergelijke uitspraken een signaalfunctie. Ze kunnen erop wijzen dat je kind faalangst heeft, of andere problemen op school. Je kunt maar beter niet antwoorden met ontwijkende dooddoeners als 'Die angst groeit er wel uit', of: 'Ik was vroeger ook zo'. In dit veelgebruikte boek laat Marc Litière zien hoe je beter kunt kijken en luisteren naar je kind en zo de oorzaak van zijn of haar gedrag kunt achterhalen. Hij geeft vele concrete adviezen om met faalangst om te gaan én om faalangst te vermijden. Deze herwerkte versie van dit klassieke boek biedt heel wat concrete adviezen voor ouders, leerkrachten en hulpverleners die op een creatieve manier willen werken aan het zelfvertrouwen bij kinderen. Het boek is een houvast, een hulp en een wegwijzer voor wie in elk kind het wonder wil zien.
faalangst --- ouders --- leraren --- Educational psychology --- kinderen --- motivatie --- schoolrijpheid --- hulpverlening --- Personality development --- #GSDBP --- zelfvertrouwen --- 415.3 --- angst --- 455.3 --- Faalangst --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Motoriek --- Psychologie --- Psychomotoriek --- Relatie leraar - leerling --- Relatie ouder - kind --- Schoolrijpheid --- Zelfbeeld --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 376.54 --- Hulpverlening --- Kinderen --- #KVHA:Faalangst --- #KVHA:Opvoedkunde --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Schoolrijpheid --- Faalangst: kinderen --- Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|