Listing 1 - 10 of 1597 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Music teacher Sofia Lopez-Ibor addresses the concept of arts integration using a basic approach for the music and dance classroom. This book features 25 themes with music, poetry, dance and visual arts activities for preschool through middle school students. The activities intend to develop intuition, observing skills, sensorial experiences and inner-growth. This unique book includes: > Lesson examples applicable to students of all ages > Pedagogical and methodological ideas for teaching music and visual arts > Games, songs and poems with body percussion and orchestrations for the Orff ensemble > Movement exploration and improvisation exercises > Suggestions for illustrating texts and songs > Graphic Notation scores > Tips for observing art Examples of student art and poetry The ideas in the book can be used by Orff practitioners, art specialists and general classroom teachers. The visual art projects can be used in a music class as a way to introduce a theme or end a session. Most of the songs, rhymes and dance activities are simple enought to be led by a non-music instructor. There are also models of collaboration with your fellow teachers, researching, planning projects and sharing ideas. Contents > MUSIC, MOVEMENT AND ART > GRAPHIC NOTATION > CONNECTING IMAGE TO MUSIC, ART AND POETRY > MUSIC LISTENING AND THE VISUAL ARTS
Beeldende expressie. --- Dramatische expressie. --- Muzikale expressie. --- Verbale expressie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een boek met stippen om in te kleuren, vol te krabbelen, te versieren met krullen...Bedenk de gekste dingen en begin dan helemaal opnieuw!De Franse kunstenaar Hervé Tullet is weg van stippen, bolletjes en primaire kleuren. Die vormen ook de basis ingrediënten van zijn nieuwste boek. Maar er is meer: hij nodigt de lezer/kijker heel direct uit om ?mee? te tekenen, krabbelen en kleuren. Het boek is dan ook een uitnodigende ode aan de creativiteit in elke mens, van jongs af aan.In plaats van een titelpagina krijg je een wit blad met daarop een lichtblauwe stip. De volgende pagina voegt daar een uitnodiging aan toe: ?Teken een stip?, de daarop volgende nog een: ?Teken een stipje?. En zo gaat het verder: ?Teken een grote stip?, ?Teken een stip op deze stippen?. Het aantal stippen en kleuren neemt toe en de uitnodigingen worden ?wilder? en fantastischer, bijvoorbeeld: ?zet stippen rond deze stippen?, ?vul de gaten in de stippen op?, ?versier deze stippen met lijnen? en ?verbind nu twee stippen die dezelfde kleur hebben met lijnen?. Intussen oefenen de tekenende kleuters getallen, de kleuren, motoriek en ruimtelijk inzicht. Ze worden uitgenodigd om te versieren, na te tekenen, te verbinden, omcirkelen enzovoort. Uiteindelijk worden ze gevraagd om hun fantasie de vrije loop te laten door de stippen te veranderen in fruit, snoepjes, vissen, auto?s, bomen, bloemen, poppetjes en gezichten. Wie flink mee tekent, krijgt af en toe een complimentje: ?Vervolledig je deze stippen? Dank je wel.?; ?Heel mooi, goed zo.? Of ?Knap, doe zo voort.? Dit laatste compliment verdient zeker ook Hervé Tullet!Jan Van CoillieBron: https://www.lees-wijzer.be/boeken/teken-krabbel-kleur-je-mee/
Creatieve expressie --- Bol --- Kleur (kleur) --- Muzische expressie --- Tekenen --- Expressie
Choose an application
A dip-in, flick-through, quick-fire resource book, packed with 101 lively drama games for use in any classroom or workshop setting. The games are suitable for players of all ages, with many appropriate for children from age 6 upwards. Whilst aimed primarily at school, youth theatre and community groups, the games in this book are equally fun - and instructional - for adults to play in workshop or rehearsal settings. They explore a wide range of core drama skills: energy, focus, teamwork, trust, character, storytelling, imagination and improvisation, as well as warming up and cooling down. Each page features clear instructions on How to Play, notes on the Aim of the Game and advice on age range, number of players, timing and skills developed. The games are also ideal for directors in the rehearsal room, searching for new ways to energise and inspire actors. As Max Stafford-Clarck says, he has 'resolved to make the book a permanent assistant'.
Drama --- dramatische expressie --- didactische werkvormen --- Expressie --- Creativiteit
Choose an application
Bewegingsopvoeding. --- CD. --- Dramatische expressie. --- Kleuters. --- Muzikale expressie.
Choose an application
Bewegingsopvoeding. --- CD. --- Dramatische expressie. --- Kleuters. --- Muzikale expressie.
Choose an application
Bewegingsopvoeding. --- CD. --- Dramatische expressie. --- Kleuters. --- Muzikale expressie.
Listing 1 - 10 of 1597 | << page >> |
Sort by
|