Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Zo maak je een exportplan
Author:
ISBN: 9789001802585 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Export planning : a 10-step approach
Author:
ISBN: 9789043035705 904303570X Year: 2017 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

When a company initiates export development, it is essential to follow a systematic strategy formulation and decision-making process. Export Planning provides a methodology to plan and achieve internationalization. This process of export planning consists of four phases: export policy, export audit, export plan, and export roll-out. The author describes these four phases, and provides a 10-step guide for the construction of an international marketing plan. Export Planning will enable readers to:- systematically select and plan entries into new international markets; - assemble a sound line of reasoning from strategy to implementation; - enhance the chances of success through an integrated analysis and strategy review of marketing, logistics, organization and finance.New in this editionThis 2nd edition includes a new chapter on how to implement the export transaction with detailed aspects of logistics shipping/documentation, customs clearance and financial insurance/payment.Next to this, the digital learning environment Pearson MyLab NL will be available with this new edition. A lot of study and teacher's materials will be available on Pearson MyLab NL. You can find more information about Pearson MyLab NL here Bron : http://www.pearsoneducation.nl


Book
Exportmanagement : exporteren en internationaliseren.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9020730592 9020732900 9001770118 900177010X 9001770126 9001519547 Year: 2005 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een belangrijk uitgangspunt bij de samenstelling van het boek is de opvatting dat exporteren een specifieke vorm van internationaliseren is en een strategische benadering verdient. Vandaar dat de opzet van het boek afgeleid is van een exportbeleidsplan of strategische exportplan. Behalve dat op basis van dit boek een internationaal marktonderzoek opgezet kan worden, wordt ook aangetoond dat exporteren een multifunctioneel vakgebied is. Aan de orde komen onderwerpen als de ontwikkeling van de internationale handel, het Europese exportbeleid en de (financiële) voorwaarden waaraan een onderneming moet voldoen wil het succesvol exporteren. Tevens wordt uitgebreid beschreven hoe een exportmarketingbeleid ontwikkeld wordt en hoe specifieke exportzaken als internationale betalingswijzen, duanebeleid, logistiek en vervoer en interculturele communicatie van invloed zijn in de opzet en uitvoering van het exportbeleidsplan. (Bron: covertekst)


Book
Internationale bedrijfskunde : van exporteren naar globaliseren
Authors: ---
ISBN: 9043008532 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internationale bedrijfskunde geeft een diepgaand, toegankelijk, toepassingsgericht overzicht van de veelkoppigheid van het gelijknamige vakgebied. Daarbij wordt op een evenwichtige manier aandacht besteed aan zowel de omgeving waarin internationaliserende en exporterende ondernemingen en overheidsorganisaties opereren, als de internationale beleidsvorming en -uitvoering van die ondernemingen en overheidsorganisaties. Speciale aandacht is er voor fenomenen als de Nieuwe Economie, de uitbreiding van de Europese Unie, internationale innovativiteitsstrageigien, cultuurmanagement en Global Sourcing. Doelgroep Studenten in economische en bedrijfskundige studierichtingen in het hoger onderwijs en op universiteiten Inhoudsopgave : Voorwoord 1 Inleiding Module I De fundamenten van het vakgebied internationale bedrijfskunde 2 Internationale handel, directe investeringen en multinationale ondernemingen 3 Traditionele Internationalisatietheorema's 4 Moderne internationalisatietheorema's Module II De Internationale omgeving 5. De macro-economische omgeving 6. De maatschappelijke omgeving 7 De technologische en juridische omgeving 8 De politieke omgeving 9 Het multilaterale handelssysteem en handelsblokken 10 Multilaterale organisaties 11 De Europese Unie: gisteren, vandaag en morgen Module III Internationaal concurreren 12 Waarom internationaliseren? 13 Internationale concurrentie-voordelen Module IV Het internationale strategische operationele ondernemingsbeleid 14 Het internationale strategische ondernemingsbeleid 15 Het internationale operationele ondernemingsbeleid Module V De integratie van het internationale ondernemingsbeleid 16 Verticale en horizontale synergie in internationaal actieve ondernemingen 17 Het internationale businessplan Cases Bijlagen Bibliografie Register Supplementen Op www.pearsoneducation.nl/jagersma

Listing 1 - 4 of 4
Sort by