Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Architecture --- architectuur --- excursies --- Belgium --- architecture [discipline]
Choose an application
Het handboek Vakdidactiek aardrijkskunde is een leidraad voor elke leraar aardrijkskunde. In het boek wordt grondig beschreven hoe de lessen aardrijkskunde opgebouwd kunnen worden, met verwijzing naar leermiddelen, werkvormen, het organiseren van excursies en het evalueren van leerlingen. Dit alles wordt ingekleurd met sprekende voorbeelden. Daarnaast licht het boek de huidige context van aardrijkskundeonderwijs toe en schetsen de auteurs de rol van aardrijkskunde binnen enkele maatschappelijke evoluties, waarbij gekeken wordt naar recente didactische vernieuwingen. Thema's zoals differentiatie, taalondersteuning en ICT komen aan bod. Het boek geeft niet alleen een basisondersteuning aan studenten uit de lerarenopleiding, maar ook aan leraren aardrijkskunde in functie, lerarenopleiders en pedagogisch begeleiders aardrijkskunde.Vakdidactiek aardrijkskunde kwam tot stand door een samenwerking van lerarenopleiders aardrijkskunde uit diverse lerarenopleidingen in Vlaanderen. Deze unieke samenwerking ondersteunt de gelijkgerichte visie op vakdidactiek aardrijkskunde.https://www.pelckmansuitgevers.be/vakdidactiek-aardrijkskunde-herwerkte-uitgave.html#gref
Didactiek --- Aardrijkskunde --- Didactics of geography --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- leermiddelen --- geografie --- didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- excursies --- Aardrijkskunde. --- Didactiek. --- Onderwijs --- Werkvorm --- Leermiddel --- Veldwerk --- Excursie --- Evaluatie --- Differentiatie --- Taalondersteuning --- ICT
Choose an application
378.147.3 --- 58.08 "322" --- 582 --- 581.526 --- 502.05 --- Excursies; studiereizen van studenten --- Botanic techniques. Experimental methods. Equipment--Zomer --- Systematic botany --- Formational ecology --- Fieldwork. Observations and recordings in the wild --- 502.05 Fieldwork. Observations and recordings in the wild --- 581.526 Formational ecology --- 582 Systematic botany --- 58.08 "322" Botanic techniques. Experimental methods. Equipment--Zomer --- 378.147.3 Excursies; studiereizen van studenten
Choose an application
Kijkplaten brengen je naar het strand, de duinen, de dijk, ...;;;Bouw mee een zandkasteel, kies het lekkerste ijsje, wandel met oma en opa op de dijk;;;Sfeervolle illustraties van Ingrid Godon, een internationaal gewaardeerde illustratorBron: https://www.bol.com/nl/p/naar-zee/1001004004880674/
Kindergarten --- Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Excursies --- Zeeën --- Strand --- Picknicken --- Prentenboeken zonder tekst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Vakantie --- 3+ --- Avontuur --- Prentenboek --- prentenboeken --- zee --- vakantie --- Excursie --- Zee --- Picknick --- Fauna --- Flora --- Spel --- Veld
Choose an application
Haal een museum in school wordt beschreven hoe het werken met door kinderen zelf gemaakte musea een plek kan krijgen binnen het onderwijs. Haal een museum in school is ontleend aan en gericht op de praktijk. Maar het is tevens een pleidooi voor onderwijs waarbinnen kinderen zelfstandig kunne handelen en respect leren krijgen voor elkaar.
458.3 --- 474.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- excursies --- musea --- onderwijsstrategieën --- 458.9 --- 471.45 --- 477 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Muzische vorming --- LO --- Museumbezoek --- Museums ; kinderen --- School en museum --- 474.59 --- Schoolmusea --- schoolreizen en werkweken --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Overige bijzondere onderwerpen --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Musea --- Kunstzinnige opvoeding --- Museum --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
This book explores the politics of place marketing and the process of urban reinvention in Berlin between 1989 and 2011. In the context of the dramatic socio-economic restructuring processes, changes in urban governance and physical transformation of the city following the Fall of the Wall, the new Berlin was not only being built physically, but staged for visitors and Berliners and marketed to the world through events and image campaigns which featured the iconic architecture of large-scale urban redevelopment sites. Public-private partnerships were set up specifically to market the new Berlin to potential investors, tourists, Germans and the Berliners themselves. The book analyzes the images of the city and the narrative of urban change, which were produced over two decades. In the 1990s three key sites were turned into icons of the 'new Berlin': the new Postdamer Platz, the new government quarter, and the redeveloped historical core of the Friedrichstadt. Eventually, the entire inner city was staged through a series of events which turned construction sites into tourist attractions. New sites and spaces gradually became part of the 2000s place marketing imagery and narrative, as urban leaders sought to promote the creative city. By combining urban political economy and cultural approaches from the disciplines of urban politics, geography, sociology and planning, the book contributes to a better understanding of the interplay between the symbolic politics of representation through place marketing and the politics of urban development and place making in contemporary urban governance.www.routledge.com
Place marketing --- Urban renewal --- 711.164 --- 911.3:33 --- Model cities --- Renewal, Urban --- Urban redevelopment --- Urban renewal projects --- City planning --- Land use, Urban --- Urban policy --- Boosterism (Place promotion) --- Destination marketing --- Place promotion --- Placemarketing --- Marketing --- Publicity --- 711.164 Planologie: saneringsplannen --- Planologie: saneringsplannen --- Economic geography --- Germany --- Economic conditions --- Internationalisering --- Excursies --- Stadsvernieuwing --- Ecologie --- Berlijn --- Excursie --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector
Choose an application
378.147.3 --- 58.08 "324" --- 502.05 --- 582.47 --- 582.32 --- 582.29 --- 582.28 --- 582.35 --- 635.051.7 --- 635.051.7 Deciduous plants --- Deciduous plants --- 582.28 Eumycetes. True fungi. Moulds. Mycology --- Eumycetes. True fungi. Moulds. Mycology --- 582.29 Lichens --- Lichens --- 582.35 Pteridophyta. Ferns. Fernlike spore plants --- Pteridophyta. Ferns. Fernlike spore plants --- 582.32 Bryophyta (Muscineae). Mosses and liverworts. Bryology --- Bryophyta (Muscineae). Mosses and liverworts. Bryology --- 582.47 Coniferae. Conifers --- Coniferae. Conifers --- 502.05 Fieldwork. Observations and recordings in the wild --- Fieldwork. Observations and recordings in the wild --- 378.147.3 Excursies; studiereizen van studenten --- Excursies; studiereizen van studenten --- 58.08 "324" Botanic techniques. Experimental methods. Equipment--Winter --- Botanic techniques. Experimental methods. Equipment--Winter
Choose an application
Dit informatieve boek biedt weetjes over het thema "Eropuit" en maakt het mogelijk de woordenschat van de lezer te vergroten; de cd bevat luisterfragmenten.
genre-thema"">
Choose an application
Dit informatieve boek biedt weetjes over het thema "Einde schooljaar" en maakt het mogelijk de woordenschat van de lezer te vergroten; de cd bevat luisterfragmenten.
genre-thema"">
Choose an application
Wereldoriëntatie is een volwaardig leerdomein naast taal, wiskunde, muzische vorming en lichamelijke opvoeding. Dt is niet altijd zo geweest. De auteur heeft de evolutie van nabij gevolgd en mee gestuurd. Hij geeft aan wat W.O. voor alle leerjaren kan betekenen en welke inhoud er aan kan worden gegeven. In het eerste deel worden de uitgangspunten van W.O. en het belang van sociale wereldoriëntatie beschreven? W.O. kan een motiverende context zijn voor andere leeractiviteiten zoals wiskunde, morele opvoeding... In het tweede deel bespreekt hij de werkvormen : modelsituatieschetsen, rollenspel, simulatiespel, werken met beeldmateriaal, observaties en excursies, interviews en gastsprekers, exploreren van attitudes, waarden en gevoelens.
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- #KVHB:Onderwijs; lager --- #KVHB:Wereldorientatie --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- Basisonderwijs --- Cartoon --- Didactische werkvormen --- Enquête --- Ervaringsgericht onderwijs --- Excursie --- Excursies --- Foto's --- Interview --- Leerwandeling --- Lucht --- Natuuronderwijs --- Observeren --- Planspel --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Sociale wereldoriëntatie --- TV --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Thematisch werken --- Waardevorming --- Wagenschein --- Werkstukken --- Werkvormen --- Zelfstandig werk --- basisonderwijs : didactiek : w.o. (ler) --- 476.15 --- Wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- Wereldoriëntatie; algemeen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|