Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Electrical engineering --- Machine elements --- Motorcars engineering --- kennis --- Nobelprijs --- wetenschappelijke evidentie --- wetenschapsbevordering --- mechatronica --- elektriciteitstheorie --- chemie --- economie --- geneeskunde --- fysiologie --- elektriciteit --- fysica --- aandrijftechniek
Choose an application
Science --- Qualitative methods in social research --- Quantitative methods in social research --- wetenschappelijke evidentie --- paramedische beroepen --- evidence-based nursing --- wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- onderzoeksmethoden --- evidence-based methodiek --- toegepast wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
Onderwijs in wetenschapWetenschappelijk onderzoek is van groot belang voor elke discipline in de gezondheidszorg. In de paramedische zorg wordt dan ook steeds meer aandacht besteed aan de methodologie van weten-schappelijk onderzoek. Voorop staat daarbij de vertaalslag van beschikbare wetenschappelijke kennis naar de zorg in de dagelijkse praktijk.In Onderwijs in wetenschap zijn alle basisprincipes van wetenschappelijk onderzoek bijeengebracht en toegespitst op beroepsgroepen in de zorg. Het boek biedt een systematisch overzicht van de methodologie van wetenschappelijk onderzoek. Aan bod komen onder meer het formuleren van een goede probleem- en vraagstelling, de keuze van een adequate onderzoeksopzet, meetmethoden en meetfouten, data-analyse en de interpretatie van onderzoeksresultaten.Deze nieuwe (tweede) editie behandelt diverse onderwerpen in meer detail, zoals beschrijvende en toetsende statistiek, en gaat uitgebreid in op kwalitatief onderzoek en prognostiek. Ook de prak-tische kant van het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek krijgt aandacht. Aan de hand van een stappenplan kan de beginnend onderzoeker zelf een gedegen onderzoek opzetten en uitvoeren. Alle onderwerpen worden op toegankelijke wijze behandeld en worden verhelderd aan de hand van voorbeelden uit de paramedische praktijk.Deze nieuwe (tweede) editie behandelt diverse onderwerpen in meer detail, zoals beschrijvende en toetsende statistiek, en gaat uitgebreid in op kwalitatief onderzoek en prognostiek. Ook de prak-tische kant van het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek krijgt aandacht. Aan de hand van een stappenplan kan de beginnend onderzoeker zelf een gedegen onderzoek opzetten en uitvoeren. Alle onderwerpen worden op toegankelijke wijze behandeld en worden verhelderd aan de hand van voorbeelden uit de paramedische praktijk.Na het succes van de eerste editie die speciaal voor fysiotherapeuten was geschreven, is Onderwijs in wetenschap nu geschikt voor de gehele paramedische beroepsgroep. Een bijzonder nuttig boek voor zowel studenten als praktiserende paramedici die hun vakkennis op peil willen houden.
Science --- Qualitative methods in social research --- Quantitative methods in social research --- wetenschappelijke evidentie --- paramedische beroepen --- evidence-based nursing --- wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- onderzoeksmethoden --- evidence-based methodiek --- toegepast wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
Science --- evidence-based methodiek --- Psychiatry --- therapiekeuze --- geestelijke gezondheidszorg --- wetenschappelijke evidentie --- hulpverlening --- C6 --- wetenschap --- gezondheidsleer --- geestelijke gezondheidszorg (x) --- 615.85 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Psychologische en psychiatrische therapieën --- Psychoanalyse --- psychoanalytische theorie --- psychoanalytische theorie. --- Psychoanalytische theorie. --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- evidence-based
Choose an application
Connaissance [Théorie de la ] --- Epistemologie --- Epistemology --- Epistémologie --- Evidence --- Evidentie --- Kenleer --- Kennisleer --- Kennistheorie --- Kentheorie --- Knowledge [Theory of ] --- Theorie of knowledge --- Theorievorming --- Théorie de la connaissance --- Knowledge, Theory of --- Proof --- Belief and doubt --- Faith --- Logic --- Philosophy --- Truth --- Theory of knowledge --- Psychology
Choose an application
Medical statistics --- Medicine --- Research Design --- Data Display --- Data Interpretation, Statistical --- Statistics as Topic --- Medical writing --- Research --- Statistical methods --- Didactics of medicine --- Quantitative methods in social research --- publiceren --- tijdschriftartikelen schrijven --- kwalitatief onderzoek --- medische statistiek --- wetenschappelijke evidentie --- Hygiene. Public health. Protection --- Medicine - Research - Statistical methods --- RESEARCH DESIGN --- DATA DISPLAY --- DATA INTERPRETATION --- STATISTICS --- HEALTH PROFESSIONS --- STATISTICAL --- MEDICAL RESEARCH
Choose an application
What do we do if different studies appear to give different answers? When applying research to questions for individual patients or for health policy, one of the challenges is interpreting such apparently conflicting research. A systematic review is a method to systematically identify relevant research, appraise its quality, and synthesize the results. The last two decades have seen increasing interest and developments in methods for doing high quality systematic reviews. Part I of this book provides a clear introduction to the concepts of reviewing, and lucidly describes the difficulties and traps to avoid. A unique feature of the book is its description, in Part II, of the different methods needed for different types of health care questions: frequency of disease, prognosis, diagnosis, risk, and management. As well as illustrative examples, there are exercises for each of the sections. This is essential reading for those interested in synthesizing health care research.
Systematic reviews (Medical research) --- Evidence-based medicine. --- Meta-analysis. --- Medicine --- Psychometrics --- Social sciences --- EBM (Medicine) --- Evidence-based healthcare --- Clinical medicine --- Reviews, Systematic (Medical research) --- Evidence-based medicine --- Research --- Evaluation --- Statistical methods --- Decision making --- Nursing --- wetenschappelijke evidentie --- evidence-based nursing --- wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- literatuurstudie --- evidence-based methodiek --- Meta-Analysis --- Meta-analysis
Choose an application
This anthology brings together thirteen major essays by leading scholars and researchers in multiple fields across the sciences and humanities. In addition, each essay is accompanied by a never-before-published critical response and a rejoinder by the author of the original essay.
Theory of knowledge --- Approche interdisciplinaire dans l'enseignement --- Critical theory --- Enseignement multidisciplinaire --- Enseignement pluridisciplinaire --- Evidence --- Evidentie --- Integrated curriculum --- Interdisciplinaire aanpak in het onderwijs --- Interdisciplinaire benadering in het onderwijs --- Interdisciplinaire methode in het onderwijs --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinarité dans l'enseignement --- Interdisciplinarité en éducation --- Interdisciplinary approach in education --- Interdisciplinary studies --- Kritische theorie --- Méthode interdisciplinaire dans l'enseignement --- Pluridisciplinarité --- Programmes d'études intégrés --- Théorie critique --- Études interdisciplinaires --- Études multidisciplinaires --- Études pluridisciplinaires --- Interdisciplinary research --- Recherche interdisciplinaire --- Critical theory. --- Evidence. --- Interdisciplinary research. --- Théorie critique --- IDR (Research) --- Research, Interdisciplinary --- Transdisciplinary research --- Research --- Proof --- Belief and doubt --- Faith --- Logic --- Philosophy --- Truth --- Critical social theory --- Critical theory (Philosophy) --- Critical theory (Sociology) --- Negative philosophy --- Criticism (Philosophy) --- Philosophy, Modern --- Rationalism --- Sociology --- Frankfurt school of sociology --- Socialism
Choose an application
According to the Aristotelian philosophy of science, the principles of demonstation do not themselves need to be proved. Why not? What is peculiar to them? To show that, Scholasticism makes use of a phrase derived from Boethius: the principles are "per se nota" ("selbstverständlich" in the German translation adopted in this work). Thomas Aquinas in particular addresses in a few telling passages in his works the conditions that make a proposition "per se nota". This work tries to clarify the conditions stated by Aquinas. On the one hand it illustrates the context in which these conditions are introduced, namely the question of the self-evidence of the existence of God; on the other hand, it deals with the historical background and the philosophical prerequisites of Aquinas' position. All this not only provides a historically based interpretation of Aquinas' thought, but also offers a rich supply of material to reconstruct an important chapter in the history of ideas.
Ancient logic --- Antieke logica --- Evidence --- Evidentie --- Logic [Ancient ] --- Logic [Medieval ] --- Logica [Antieke ] --- Logica [Middeleeuwse ] --- Logica van de Oudheid --- Logique ancienne --- Logique de l'Antiquité --- Logique médiévale --- Medieval logic --- Middeleeuwse logica --- Scholasticism --- Logic, Medieval --- God --- Scolastique --- Dieu --- History --- Proof --- History of doctrines --- Histoire --- Existence --- Histoire des doctrines --- Thomas, --- Contributions in logic --- Self-evidence (Logic) --- Logic, Medieval. --- 1 THOMAS AQUINAS:16 --- Knowledge, Theory of --- Logic --- Filosofie. Psychologie-:-Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie--THOMAS AQUINAS --- Thomas Aquinas, Saint --- -Views on logical self-evidence --- 1 THOMAS AQUINAS:16 Filosofie. Psychologie-:-Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie--THOMAS AQUINAS --- Logique médiévale --- Akʻvineli, Tʻoma, --- Akvinietis, Tomas, --- Akvinskiĭ, Foma, --- Aquinas, --- Aquinas, Thomas, --- Foma, --- Thomas Aquinas, --- Tʻoma, --- Toma, --- Tomas, --- Tomasu, --- Tomasu, Akwinasu, --- Tomasz, --- Tommaso, --- Tʻovma, --- Тома, Аквінський, --- תומאס, --- תומס, --- اكويني ، توما --- Thomas Aquinas --- Contributions in logic. --- History. --- Ākvīnās, Tūmās, --- اكويني، توما, --- آکويناس، توماس,
Choose an application
Medical literature --- Medicine --- Evidence-based medicine. --- Evidence-Based Practice. --- Journalism, Medical. --- Research. --- Evaluation. --- Research --- Evidence-Based Medicine. --- Medical Journalism --- Laboratory Research --- Research Activities --- Research and Development --- Research Priorities --- Activities, Research --- Activity, Research --- Development and Research --- Priorities, Research --- Priority, Research --- Research Activity --- Research Priority --- Research, Laboratory --- Ethics, Research --- Didactics of medicine --- evidence-based methodiek --- IR (information retrieval) --- kwalitatief onderzoek --- gezondheidszorg --- wetenschappelijke evidentie --- Hygiene. Public health. Protection --- Methods in social research (general) --- meta-analyse --- Evidence-based medicine --- Evidence-Based Medicine --- Journalism, Medical --- Life sciences literature --- EBM (Medicine) --- Evidence-based healthcare --- Clinical medicine --- Systematic reviews (Medical research) --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Clinical sciences --- Medical profession --- Human biology --- Life sciences --- Medical sciences --- Pathology --- Physicians --- Evaluation --- Research&delete& --- Decision making --- Health Workforce --- Evidence-Based Practice
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|