Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Occupational diseases --- Ergotherapy --- Industrial hygiene --- Industrial safety
Choose an application
nutrition and dietetics --- child development --- language and speach therapy --- ergotherapy --- physiothreapy and rehabilitation --- odiology --- Medical sciences --- Medical sciences. --- Basic medical sciences --- Basic sciences, Medical --- Biomedical sciences --- Health sciences --- Preclinical sciences --- Sciences, Medical --- Life sciences --- Medicine
Choose an application
farming --- 364.4 zorgverlening, welzijnswerk --- 364.4.04 groene zorg --- 364.4.04 zorgboerderijen --- 061.3 symposia --- landbouwbedrijf --- 326 --- zorgverlening --- geestelijke gezondheidszorg (gez) --- Conferences - Meetings --- Social Sciences and Humanities. Agricultural Economics --- Agricultural Economics (General). --- Ergotherapy --- Congresses --- Farms --- Belgium --- Agriculture
Choose an application
Psychiatrische Ergotherapie orientiert sich an der Frage, wie die Handlungsfähigkeit psychisch erkrankter und stationär untergebrachter Menschen im Alltag wiederhergestellt werden kann. Dabei fußt sie allerdings auf einem kaum explizierten und untertheoretisierten Alltagsverständnis. Julie Sascia Mewes' ethnografische Studie analysiert, welche impliziten Alltagsvorstellungen in die räumlichen, materialen und sozialen Arrangements der »Alltagswerkstatt« ›eingeschrieben‹ sind, ob und wie für die Akteur*innen ›neue‹ Alltage entstehen und welche Fähigkeiten sie dafür wiedererwerben sollen. »Die Studie ist für ergotherapeutische Fachkreise interessant, da sie einen unbefangenen Blick auf die deutsche Ergotherapie in der stationären Psychiatrie aus Sicht einer externen Beobachterin bietet.« Maria Neuling, Ergotherapie und Rehabilitation, 58/11 (2019)
Science and Technology Studies; Praxeografie; Alltagstheorie; Ergotherapie; Gesundheitswissenschaften; Körper; Leben; Medizin; Kulturanthropologie; Pflege; Behinderung; Praxeography; Everyday Theory; Ergotherapy; Health Sciences; Body; Life; Medicine; Cultural Anthropology; Care; Disability Studies --- Care. --- Cultural Anthropology. --- Disability Studies. --- Life. --- Medicine.
Choose an application
Physiotherapy. Alternative treatments --- patiënt-therapeut relatie --- ergotherapie --- thuiszorg --- kwaliteitsmeting --- Ergotherapy --- departement Gezondheidszorg 09 --- multidisciplinair team --- 612.5 --- bejaarden (ouderen) --- bejaardenzorg --- ergotherapie (bezigheidstherapie) --- thuisverpleegkunde --- 364.4 --- 615.8 --- Ergotherapie --- Thuiszorg --- (zie ook: wijkverpleegkunde) --- Multidisciplinair team --- Onderzoek --- Oost-Vlaanderen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Ouderenzorg --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Kinderen leven in een drukke, rumoerige en snelle wereld. Ze krijgen veel indrukken te verwerken en moeten presteren. Er wordt echter te weinig gedaan om kinderen te leren omgaan met al die prikkels en spanning. Kindermindfulness is een methode die kinderen leert stilte en veiligheid in zichzelf op te zoeken en meer voeling te krijgen met hun eigen lichaam. Het helpt kinderen psychologisch flexibeler zijn en op die manier hun welbehagen en weerbaarheid te vergroten.Een stille plek niet ver hier vandaan laat therapeuten kennis maken met de principes van mindfulness en is een voorbeeld van hoe de mindfulnesstechnieken geïntegreerd kunnen worden in het werk met kinderen. Dit boek beschrijft een volledig uitgewerkte training in mindfulness voor kinderen van 6 tot 12 jaar. In elke sessie wordt een thema uitgewerkt en een techniek aangeleerd waar kinderen in een moeilijke situatie op kunnen terugvallen. De training wordt progressief opgebouwd en bestaat uit een grote variatie aan oefeningen: multi-sensorische oefeningen, cognitieve oefeningen, korte meditaties, doeopdrachten,? in combinatie met de axenroos-methode. Kinderen leren zo om meer bewust te worden van hun gedachten, gevoelens en lichaamsgewaarwordingen zonder deze te oordelen. Kindermindfulness kan in aangepaste vorm gebruikt worden voor alle kinderen, rekening houdende met hun specifieke behoeften.
Meditatie --- Mindfulness --- Kinderen. --- kinderpsychologie --- kinderpsychotherapie --- Social psychology --- kinderpsychiatrie --- zelfontplooiing --- mindfulness --- Ergotherapy --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Child psychotherapy --- 172 --- 607.3 --- Mindfulness ; kinderen --- Meditatie ; kinderen --- axenroos --- kinderen --- oefeningen --- psychotherapie --- trainingen --- Levenskunst --- Individuele psychotherapie --- Psychotherapie --- Kinderen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek
Choose an application
Ouderen nemen in de huidige maatschappij een steeds prominentere plaats in. Hun wensen en behoeften veran- deren en ze wensen zich zo lang mogelijk te blijven ontwik- kelen en autonoom te blijven. Deze demografische tran- sitie heeft tevens invloed op de hulpverleners in de oude- renzorg. Het is één van de taken van de ergotherapeut om - rekening houdend met de wensen en behoeften van de oudere en zijn omgeving - deze oudere te helpen zo lang mogelijk zijn zelfstandigheid te behouden. Dit boek biedt een basis waarop de ergotherapeut zich kan beroepen om kwaliteitsvol hulp te verlenen. Het beschrijft de valkuilen van bepaalde visies die de maatschappij heeft op deze bevolkingsgroep. De normale veroudering van de oudere persoon wordt op een positief realistische manier besproken, gebaseerd op het kader van de International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF - WHO). De taakgebieden van de ergotherapeut worden gespecificeerd. Het kwalitatief hulpverlenen wordt onder- bouwd door theorieën uit het methodisch, cliëntgericht, evidence based en ethisch handelen. Praktijktoepassingen maken het geheel herkenbaar voor zowel de beginnende als de ervaren ergotherapeut. Het boek Ergotherapie in de gerontologie richt zich zowel naar hogeschoolstudenten als naar hulpverleners in het werkveld en werd samengesteld dankzij een constructieve samenwerking tussen de hogescholen en het werkveld.
Ergotherapie --- Gerontologie --- Ouderen --- 364.65 --- 612.67 --- Hulpverlening --- Bejaarden --- gerontologie --- gerontologie. --- Gerontologie. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- bejaarden --- Geriatrics --- ergotherapie --- Sociology of social care --- hulpverlening --- Ergotherapy --- Handbooks, manuals, etc. --- Occupational therapy for the aged --- Aging --- Physiology --- PXL-Healthcare 2015 --- geriatrie --- PXL-Handboeken --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Bachelor in de ergotherapie
Choose an application
Kinderen met een beperking willen net hetzelfde als alle andere kinderen: leren, spelen, sporten, plezier hebben met vrienden, onafhankelijk zijn en deel uitmaken van de samenleving. Ontwikkelingsproblemen worden al snel gelinkt aan de kindertijd, maar de gevolgen lopen vaak verder in de adolescentie en de volwassenheid. De aard van de activiteiten verandert dan wel, de nood aan ondersteuning om volwaardig te participeren blijft bestaan. Dit boek vertrekt vanuit een visie op ergotherapie op basis van het Person Environment Occupation model. Het accent ligt op de mogelijkheden van personen met ontwikkelingsproblemen en het creëren van kansen om deze mogelijkheden te benutten. Ondersteuning op maat, cliënt- en contextgerichtheid zijn ingrediënten voor een maximale fit tussen de persoon, zijn omgeving en de activiteiten, met maximale participatie als ultieme doel. Het boek vertrekt vanuit handelingsproblemen binnen verschillende levensdomeinen en legt in korte casusvoorbeelden de link met problematieken en diagnoses. Zo geeft het een basis aan de ergotherapeut om de dagelijkse praktijk te onderbouwen en kennis te delen met collega's. Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen is het resultaat van een constructieve samenwerking tussen de hogescholen, het werkveld en de beroepsvereniging. Ergotherapie ; kinderen
ontwikkelingsstoornissen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblemen - Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblematiek --- Ergotherapie --- 615.8 --- 605.32 --- ergotherapie --- kinderen --- hulpverlening --- Ontwikkelingsproblemen --- Internationale Classificatie voor het menselijk Functioneren --- ontwikkeling --- ontwikkeling. --- Ontwikkeling. --- orthopedagogiek --- snoezelen --- Orthopedagogics --- bewegingsstoornissen --- basale stimulatie --- Ergotherapy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Healthcare 2014 --- ICF; International Classification of Functioning --- ergotherapeutische modellen --- Ontwikkelingsprobleem --- International Classification of Functioning, Disability and Health
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|