Narrow your search

Library

UGent (2)

ULB (1)


Resource type

book (3)


Language

English (1)

French (1)

Portuguese (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2005 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Educação intercultural : concepções e praticas em escolas portuguesas
Author:
ISBN: 9728339011 9789728339012 Year: 1995 Publisher: Lisboa : Ministerio da educação, Secretariado coordenador dos programas de educação multicultural,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Entrer en pédagogie antiraciste : d'une lutte syndicale à des pratiques émancipatrices
Author:
ISBN: 9782957749843 Year: 2023 Publisher: Paris : Shed publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'école républicaine française est un espace où nommer et analyser les les formes institutionnelles du racisme peut s'avérer périlleux. En 2017, le syndicat SUD Education 93 organise un stage de formation à la pédagogie antiraciste destiné à la communauté éducative, qui fera l'objet d'attaques judiciaires et médiatiques sans précédent. Au-delà de la controverse, l'ouvrage revient sur les outils proposés au cours des stages préparés par la commission antiraciste du syndicat donnant ainsi accès à une ressource pionnière en la matière en France. Les analyses des rouages du racisme à l'école se mêlent à des contributions d'enseignantxes, de CPE, d'assistantxes d'éducation et de parents pour intégrer concrètement l'antiracisme aux méthodes d'apprentissage et d'accueil des élèves et de leur famille. Empruntant à la pensée de bell hooks, Amílcar Cabral, Elise et Célestin Freinet ou Paulo Freire, Entrer en pédagogie antiraciste met en avant une multiplicité de démarches.

Power & voice in research with children
Authors: ---
ISBN: 0820474142 9780820474144 Year: 2005 Publisher: New York : P. Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This volume critically examines issues of power and voice in research with children. Chapters focus on the relationship between researchers and children and explore how to more adequately represent the complexities, multiple perspectives, and understandings that emerge when the research process more fully includes children and youth. Contributors explore issues of imposition and power that are inherent in traditional research and even more problematic with children. Authors document how children's voices can guide us in learning about research methodologies, theories, and praxis, as well as about issues of race, identity, class, linguistic diversity and gender within larger postcolonial contexts and research traditions."--Jacket.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by