Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UGent (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2006 (2)

2000 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
De E3 Begeleider : effectief, enthousiast, elektronisch : ervaringen uit de praktijk van het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789001300098 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Kennis en kwaliteit : opleiding en nascholing van leraren
Authors: ---
ISBN: 9044110039 Year: 2000 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek is een verscheidenheid aan vormen van kruisbestuiving samengebracht. Vormen die veelal leiden tot een groeiende kennis van en inzicht in leerprocessen bij leerlingen, leerprocessen bij (aanstaande) leraren en leerprocessen bij opleiders en onderzoekers. De auteurs doen op een toegankelijke manier veslag van uiteenlopende ontwikkelingsprocessen en onderzoek. Aan bod komen onder meer praktijkkennis van leraren, ervaringsleren, integratie van bijvoorbeeld informatie- en communicatietechnologie, en de pedagigische opdracht, didactische modellen en de omgang tussen leraren en leerlingen. Het gaat allemaal om de kwaliteit van het onderwijs.


Book
De E3 Begeleider : effectief, enthousiast, elektronisch: ervaringen uit de praktijk van het hoger onderwijs.
Authors: --- --- ---
ISBN: 900130009X Year: 2006 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste jaren heeft het onderwijsveld steeds meer oog voor de mogelijkheden en waardevolle dimensies van elektronische ondersteuning in het onderwijs. Deze ondersteuning kan vele vormen aannemen. Te denken valt aan een eenvoudige aanvulling op bestaand contactonderwijs met elektronische communicatiemiddelen zoals discussiegroepen of e-mail maar ook complete elektronische leeromgevingen waarin studenten en docenten gezamenlijk het onderwijsleerproces vormgeven. Hoe dan ook, er is altijd sprake van elektronische communicatie. Bij elektronische communicatievormen die waardevol moeten zijn voor het leerproces moet de student houvast geboden worden en moet het leerproces gestructureerd worden. Het leren van studenten staat daarbij voorop, maar studenten moeten tevens leren met verantwoordelijkheid en vrijheid om te gaan. Daarbij is begeleiding nodig. Het begeleidingsaspect wordt in de rol van de docent steeds belangrijker. Dit praktische boek helpt docenten bij de vraag hoe studenten elektronisch zo optimaal mogelijk te ondersteunen binnen de beschikbare tijd. Wat houdt nu dit begeleiden via elektronische communicatie in? Waar moet een docent rekening mee houden? Welke vaardigheden heeft hij nodig? De lezer kan op deze, en andere vragen dit boek antwoord vinden.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by