Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Denkkaders ? je innerlijke overtuigingen ? zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer effect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf. Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve interventies.In dit boek komen tien bekende onderwijsexperts aan het woord die ieder een denkkader voor succesvol leiderschap voor hun rekening nemen. Elk hoofdstuk behandelt een denkkader dat is gericht op leren zichtbaar maken, met als doel de leerprestaties naar een hoger niveau te tillen. Dit boek biedt:de meest actuele bevindingen uit het Visible Learning-onderzoek, inclusief de factoren die elk denkkader ondersteunen;praktische ideeën voor schoolleiders om strategieën met een grote impact te implementeren in scholen;praktijkvoorbeelden, checklists en oefeningen om leraren te helpen hun eigen denkkaders te verduidelijken en te verfijnen.Als je deze denkkaders cultiveert, is de kans groot dat jouw leiderschap een positief effect zal hebben op schoolsucces.https://shop.bazalt.nl/10-denkkaders-voor-schoolleiders-om-leren-zichtbaar-te-maken
Schoolleider --- Schoolontwikkeling --- Onderwijs --- Effectieve school --- Didactic strategies --- schoolorganisatie --- positief denken --- leren
Choose an application
Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve school --- Leren --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
40
School management --- #gsdbP --- 741 Schoolorganisatie --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- KHM --- zelfevaluatie --- onderwijs --- kwaliteitszorg --- 450.6 --- resultaten en selectie, schoolvorderingentests, examens, zittenblijven --- Schoolmanagement --- Zelfevaluatie --- Kwaliteitszorg --- Effectieve scholen --- Provincie West-Vlaanderen --- Effectieve school
Choose an application
Doeltreffend schoolbeleid is een herwerking en tegelijk update van het eerder uitgegeven Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid. Het boek biedt een houvast aan alle personeelsleden van scholen en schoolgemeenschappen en aan begeleiders van onderwijs die mee vorm en inhoud geven aan het schoolbeleid. De auteurs presenteren acht ‘dragers’ van beleidsvoerend vermogen die van doorslaggevend belang zijn voor het realiseren van een geslaagd schoolbeleid: doeltreffende communicatie, ondersteunende professionele en persoonlijke relaties, gedeeld leiderschap, gezamenlijke doelgerichtheid, responsief vermogen, innovatievermogen, een geïntegreerd beleid en reflectief vermogen. (Bron: covertekst)
Onderwijsmanagement. --- School management --- 720 Onderwijs --- 741 Schoolorganisatie --- Onderwijsmanagement --- 450.2 --- 458.1 --- onderwijsmanagement --- Organisatie - Management --- Onderwijsorganisatie --- schoolbeleid --- Onderwijsbeleid --- Scholen --- Effectieve scholen --- Schoolmanagement --- schoolorganisatie --- schoolmanagement --- Schoolbeleid --- beleidsvoerend vermogen --- 371.1 --- 370 --- School (instelling) --- Effectieve school --- Nederland --- Kust
Choose an application
ÿKlassenmanagement is een nieuw basisboek voor de lerarenopleiding voor het basisonderwijs. Goed klassenmanagement leidt tot gelukkige leraren en gelukkige kinderen. Leraren die goede klassenmanagers zijn maken bewust gebruik van klassenmanagementstrategieën en staan met plezier voor de klas. Ze hebben overzicht over de groep en kunnen hun aandacht over meerdere zaken tegelijk verdelen. Kinderen kunnen tot betere leerresultaten komen. Goed klassenmanagement en pedagogisch vakmanschap gaan hand in hand.Klassenmanagement gaat gepaard met de meest actuele theorie op het gebied en heeft een directe koppeling met de praktijk in de vorm van casuïstiek en actievragen. Het onderwerp klassenmanagement wordt belicht in combinatie met groepsdynamica en leiding geven, effectieve instructie, taakafstemming (interactievaardigheden) en het omgaan met kinderen met verschillen. Het biedt een uitgebreide toolbox aan klassenmanagementstrategieën, beschreven vanuit de positieve psychologie. Het boek is tot stand gekomen door interactie met pabo-studenten en -docenten.
klassenmanagement --- lager onderwijs --- Educational psychology --- Primary education --- groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Groepsdynamiek --- leiding geven --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leraren lager onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Zelfstandig werken --- Adaptief onderwijs --- Effectieve scholen --- Kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Effectieve school
Choose an application
Het thema werd benaderd vanuit twee invalshoeken. Ten eerste wordt verslag gedaan van een empirisch onderzoek naar kenmerken van effectieve scholen, uitgevoerd in het technisch en beroepssecundair onderwijs in Vlaanderen. Ten tweede leggen de onderzoekers deze casus onder de methodologische loep. Ze gaan na aan welke methodologische vereisten schooleffectiviteitsonderzoek moet voldoen om generaliseerbare uitspraken te kunnen doen over kenmerken van effectieve scholen. Afrondend worden enkele methodologische suggesties geformuleerd voor toekomstig onderzoek in dat domein. (Bron: covertekst)
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- School management --- onderwijsorganisatie --- Technical, artistic and vocational education --- Flanders --- TSO --- BSO --- 774 Beroepsonderwijs en technisch onderwijs --- 050375.jpg --- Beroepsonderwijs --- Technisch onderwijs --- onderwijs --- schooleffectiviteit --- secundair onderwijs --- Vlaanderen --- onderzoeksrapporten --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Effectieve scholen --- Effectieve school --- Emigratie
Choose an application
Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de mindframes of denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze praktische gids met vragenlijsten, schema?s, checklists en oefeningen laat voor elke school precies zien hoe de denkkaders kunnen worden toegepast."Voor 10 mindframes om leren zichtbaar te maken bewerkten John Hattie en Klaus Zierer de resultaten uit Hatties indrukwekkende boek Leren zichtbaar maken tot tien denkkaders voor succesvolle leerkrachten en docenten. Voorbeelden zijn: 'Ik evalueer mijn impact op het leren van mijn leerlingen? en ?Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen ?hun best doen??. Elk hoofdstuk begint met zelfreflectievragen over het denkkader (bijvoorbeeld of je er goed in bent, wat je doel is, enzovoort), een korte schets om het denkkader tastbaar te maken en de leerdoelen met betrekking tot het denkkader. Daarna volgt een bespreking van factoren uit Leren zichtbaar maken die het denkkader ondersteunen. Elk hoofdstuk sluit af met voorstellen voor en voorbeelden van handelen, een checklist voor het handelen en oefeningen.10 mindframes om leren zichtbaar te maken is een zeer praktische gids voor scholen en leerkrachten om de tien denkkaders en het succes van de leerkracht ? en dus van de leerling ? te maximaliseren." prof. dr. dr.h.c. Paul A. Kirschner, universiteitshoogleraar en hoogleraar Onderwijspsychologie (i.h.b. Leren en Cognitie), Open Universiteit(Bron: https://www.pelckmanspro.be/10-mindframes-om-leren-zichtbaar-te-maken.html)
454.2 --- Leren --- Leerprocessen --- Relatie leraar - leerling --- onderwijspsychologie --- zelfreflectie --- didactiek --- Didactics --- leren --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- 371.3 --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- 370 --- leerprestaties --- Zelfreflectie --- zelfregulatie --- Denken --- Lesgeven --- 370.02 --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- Onderwijspsychologie. --- 701 Didactiek
Choose an application
Dit boek biedt directies van scholen, personeelsleden en leerkrachten handvatten om hun schoolbeleid te evalueren en te verbeteren. Hiertoe worden acht dragers van beleidseffectiviteit gepresenteerd die doorslaggevend zijn bij het voeren van een geslaagd schoolbeleid: doeltreffende communicatie, ondersteunende professionalele en persoonlijke relaties, gedeeld leiderschap, gezamelijke doelgerichtheid, responsief vermogen, innovatief vermogen, een geïntegreerd beleid en reflectief vermogen.
Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsmanagement. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vlaanderen. --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- School management --- Education and state --- 371.014 --- onderwijs --- schoolbeleid --- 458.1 --- schoolmanagement --- Effectieve scholen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijsorganisatie --- Schoolmanagement --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Zelfevaluatie --- Schoolbeleid --- Schoolcultuur --- Schoolleiders --- Schoolstructuur --- Organisatiecultuur --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- leerkrachtenbegeleiding --- personeelsbeleid --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- onderwijsinnovatie --- communicatie --- cultuurverschillen --- kwaliteitsbewaking --- leidinggeven --- management --- organisatie --- School --- Effectieve school --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext.
onderwijsbeleid --- onderwijsbetrokkenheid --- tevredenheid --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- leermotivaties --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- onderwijseffectiviteit --- CIPO-model --- leeruitkomsten --- evidence-based onderwijs --- welbevinden --- leerwinst --- 474.2 --- Effectieve scholen --- Onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 473 --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolbeleid --- Welbevinden --- Onderwijsstrategieën --- 373.3 --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Elementary school teaching --- Curricula --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- kwaliteitsaspecten --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Schoolprestaties --- Kwaliteitszorg --- Cipo-model --- Onderwijsrendement --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Patiënt
Choose an application
"In November 2008, John Hattie's ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than 15 years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning. Visible Learning for Teachers takes the next step and brings those ground breaking concepts to a completely new audience. Written for students, pre-service and in-service teachers, it explains how to apply the principles of Visible Learning to any classroom anywhere in the world. The author offers concise and user-friendly summaries of the most successful interventions and offers practical step by step guidance to the successful implementation of visible learning and visible teaching in the classroom. This book: - Links the biggest ever research project on teaching strategies to practical classroom implementation - Champions both teacher and student perspectives and contains step by step guidance including lesson preparation, interpreting learning and feedback during the lesson and post lesson follow up - Offers checklists, exercises, case studies and best practice scenarios to assist in raising achievement - Includes whole school checklists and advice for school leaders on facilitating visible learning in their institution - Now includes additional meta-analyses bringing the total cited within the research to over 900 - Comprehensively covers numerous areas of learning activity including pupil motivation, curriculum, meta-cognitive strategies, behaviour, teaching strategies, and classroom management. Visible Learning for Teachers is a must read for any student or teacher who wants an evidence based answer to the question; 'how do we maximise achievement in our schools?'"-- Provided by publisher.
Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsonderzoek. --- Leerprestaties. --- Visual learning. --- leermethoden --- Teacher education. Teacher's profession --- evidence-based methodiek --- Research on teaching --- onderwijsstrategieën --- School management --- lesvoorbereiding --- Visual learning --- 472.7 --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- onderwijsorganisatie --- 371.12 --- Didactiek --- Leraren : lesgeven --- 454.2 --- Learning, Visual --- Learning --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Reflective teaching. --- Student-centered learning. --- Learner-centered education --- Learner-controlled instruction --- Student-centered teaching --- Active learning --- Teaching --- Teachers --- Self-rating of --- 370.02 --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- VLP --- Visible learning --- Reflective teaching --- Student-centered learning
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|