Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Communicatie --- Miscommunicatie --- Effectieve communicatie
Choose an application
Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën. Voor effectieve communicatie is het van belang dat niet de intentie van de zender centraal staat, maar de leefwereld van de ontvanger. Wanneer je de leefwereld van de ontvanger centraal zet, is de kans op effectieve communicatie het grootst. 'De Psychologie van Communicatie'reikt handvatten aan om de psychologische opstelling van de zender (grondhouding) en de ontvanger (leefwereld) te analyseren. De effect-bevorderende factoren, die voortkomen uit onder andere filosofie, neurowetenschappen, psychologie en sociobiologie vergroten het raamwerk van de situatie en de interventiemogelijkheden. Dit leidt tot nieuwe uitgangspunten voor effectieve communicatiestrategieën. Inspirerend en praktisch tegelijk. Bron : http : www.bol.com
Communicatiepsychologie --- Communicatiestrategieën --- Effectieve communicatie --- Communicatie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie
Choose an application
Interpersoonlijke communicatie --- Communicatie --- Communicatiemiddel --- Effectieve communicatie
Choose an application
Advertising. Public relations --- Public relations --- Management --- Communicatiestrategieën --- Effectieve communicatie --- Communicatiemanagement --- Planning --- Praktijk --- Public relationspraktijk --- Communicatiestrategie
Choose an application
Voorlichting --- Communicatie --- Overheidscommunicatie --- Nederland --- Voorlichtingscampagnes --- Effectieve communicatie --- 695 Communicatie --- Voorlichtingscampagne --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Communicatietheorie --- Literatuur
Choose an application
In this insightful, engaging and entertaining book, you will learn the amazing secrets of effective communication gleamed in recent years from neuroscience and behavioural economics. You'll discover 8 simple rules that you can effectively, simply apply to your business and work so your messages are never ignored.https://www.pearson.com/uk/educators/higher-education-educators/program/Fagan-Hooked-Why-cute-sells-and-other-marketing-magic-that-we-just-can-t-resist/PGM1097333.html
Communicatie --- Marketing --- Persuasieve communicatie --- Neurologie --- Gedragseconomie --- Effectieve communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Bedrijfspsychologie --- Financiewezen --- Verpleegkunde --- Reclame
Choose an application
Binnen het hoger onderwijs staat het ontwikkelen van communicatie- en sociale vaardigheden steeds meer centraal. Dit handboek biedt studenten een uitstekende basis om op een effectieve manier te leren communiceren en samenwerken in groepen. Het verwerven van deze cruciale competenties zal hen toelaten om de professionele loopbaan met vertrouwen tegemoet te stappen. Het boek onderscheidt zich van vele andere werken doordat bewust wordt gekozen voor een evidence-based aanpak. De vele bruikbare suggesties en concrete tips zijn gepuurd uit toegepast wetenschappelijk onderzoek. Kortom, een handige en gefundeerde leidraad voor studenten uit verschillende disciplines. https://www.academiapress.be/nl/effectief-communiceren-en-samenwerken-0
Communicatie. --- Sociale vaardigheden. --- Communicatie --- Effectieve communicatie --- Teamwerk --- Feedback --- Vergaderen --- Vergadertechnieken --- Onderhandeling --- Besluitvorming --- Communicatieve vaardigheden --- Interculturele communicatie
Choose an application
Accountability is voor veel organisaties inmiddels een geïntegreerd onderdeel van professionele communicatie geworden. In die organisaties zijn 'doen we de goede dingen?' en 'doen we ze goed?' vragen die vanzelfsprekend zijn in de dagelijkse praktijk. Maar waar begin je als organisatie, afdeling of professional met accountability van communicatie?Uitgemeten behandelt alle stappen in de accountabilitycyclus. Ze zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, bij verschillende organisaties binnen de overheid en het bedrijfsleven. Het boek biedt een kader voor 'doenkers': professionals die strategie en onderbouwing belangrijk vinden, maar ook leren door te 'doen' in de praktijk. Aan de hand van voorbeelden, methodieken en werkvormen kun je de accountabilitycyclus voor en met je eigen organisatie doorlopen. De accountabilitycyclus heeft de volgende voordelen:Op basis van de accountabilitycyclus laat je zien hoe communicatie bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.Het helpt je als afdeling of professional om te beoordelen waarvoor je verantwoordelijkheid wil of kan nemen en waarover je verantwoording kunt afleggen.Door de cyclus te volgen, draag je bij aan kwaliteitsverbetering en professionalisering van communicatie.Bron : http://www.adfoshop.nl
Mass communications --- communicatiemanagement --- massacommunicatie --- Accountability --- Effectiviteit --- Effectieve communicatie --- Prestatiemeting --- Bedrijfscommunicatie --- Communicatie --- Organisaties. --- Communicatie ; organisaties
Choose an application
Samenwerking is de spil van bijna alle menselijke prestaties en hoort bij ons zoals vliegen hoort bij vogels. Vogels hebben geen hoogtevrees en vliegen op grote hoogte, zonder angst voor de diepte en de val. Hoe anders gaan wij om met samenwerking. Ook al hoort dit bij onze menselijke natuur, de diepte en de val houden ons voortdurend bezig. Broodnodige samenwerking wordt vaak vermeden of dichtgetimmerd in procedures en regels. Trainingen beïnvloeden en overtuigen behoren tot de populairste middelen, in de hoop dat ze grip opleveren. En hoe vaak zetten we niet alles op alles, zodat ?wij? de beslissende stem of doorzettingsmacht krijgen? Ongelijkwaardig samenspel is het gevolg en dat vergroot juist de kans op mislukking. Door onze zorgen leren we niet beter vliegen, maar houden we onze ?hoogtevrees? in stand en staan we zelf effectieve samenwerking in de weg.Dat kan ook anders! Professionals in het publieke domein kunnen in een diep betrokken en gelijkwaardig samenspel de krachten bundelen met elkaar, met cliënten, patiënten, leerlingen, studenten, deelnemers, klanten en met de bonuspartners die zij meebrengen. De partners, broers of zussen, kinderen, ouders, vrienden, buren of bijvoorbeeld vrijwilligers en mantelzorgers.Diep betrokken en gelijkwaardig samenspel brengt wederzijds vertrouwen en empathie. Zo ontstaat een krachtige alliantie waarin iedereen voelt en weet er voor elkaar toe te doen en samen het beste te willen. Dit maakt de samenwerking vanzelfsprekend en dat brengt gezamenlijke en duurzame resultaten. Naast voldoening, een goed gevoel en blijheid. Dit samenspel is binnen handbereik. De handreikingen in dit boek laten zien hoe.https://www.swpbook.com/boeken/33/kwaliteitsontwikkeling/2504/werk-samen
Samenwerking --- Gelijkwaardigheid --- Professionele ontwikkeling --- Teamontwikkeling --- Openbare dienst --- Zorg- en welzijnssector --- Relatie cliënt --- Effectieve communicatie
Choose an application
Communicatie --- Effectieve communicatie --- Miscommunicatie --- Manipulatie --- Audiovisuele communicatie --- Televisie --- Radio --- Media --- Tijdschrift --- Dagbladsector
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|