Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
L'école peut-elle être juste et efficace ? : de l'égalité des chances à l'égalité des acquis
Author:
ISSN: 07775245 ISBN: 9782804162733 2804162737 Year: 2012 Volume: *106 Publisher: Bruxelles : ©2012 De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Après une réflexion critique sur le concept d'équité en matière d'éducation, l'ouvrage s'attache à un bilan des recherches sociologiques et pédagogiques afin de cerner les acquis et d'identifier les champs d'incertitude et-ou d'ignorance.


Book
Growing gaps : educational inequality around the world
Authors: ---
ISBN: 0199732191 0199742596 1282880764 9786612880766 9780199742592 9780199866182 019986618X 9780199732180 0199732183 9780199732197 Year: 2010 Publisher: New York ; Oxford : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Outlining the world-wide race for educational advantage, this book takes a comparative approach. Covering almost every continent, this book provides an overarching examination of who is actually able to benefit from economic growth and who, because of the educational demands it brings about, it shuts out.

L'école peut-elle être juste et efficace ? : de l'égalité des chances à l'égalité des acquis
Author:
ISSN: 07775245 ISBN: 2804134776 9782804134778 Year: 2000 Volume: *26 Publisher: Bruxelles : De Boeck Université,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'examen détaillé des recherches en éducation permet, dès à présent, de dégager des pistes d'action pour rendre l'école plus efficace et plus juste. Après une réflexion critique sur le concept d'équité en matière d'éducation, l'ouvrage s'attache à un large bilan des recherches sociologiques et pédagogiques entreprises dans le domaine afin de cerner les acquis manifestement importants et d'identifier les champs d'incertitude ou d'ignorance encore en place. Les enseignants mais aussi les décideurs politiques trouveront ici les bases scientifiques indispensables à leur(s) action(s). Les chercheurs découvriront des pistes de recherche à explorer afin de faire progresser le champ des connaissances utiles à la pratique.


Book
Vers une école juste et efficace : 26 contributions sur les systèmes d'enseignement et de formation : une approche internationale
Authors: --- --- --- ---
ISSN: 13762265 ISBN: 2804147126 9782804147129 Year: 2005 Volume: *11 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Chacun aspire sans doute à une école à la fois plus juste et plus efficace, mais les aspirations individuelles sont-elles compatibles avec celles de la société ? Si oui, comment devraient s’organiser les systèmes d’enseignement et de formation ? Plus de trente auteurs, issus de huit pays et d’une quinzaine d’équipes de recherche dans des champs très variés se sont attelés à ces questions. Le lecteur trouvera ici des analyses pour une meilleure compréhension des systèmes nationaux, mais aussi des éléments de comparaisons internationales.


Book
Inequality in Education : Comparative and International Perspectives
Authors: --- ---
ISBN: 9048126517 9048185076 9786612364327 1282364324 9048126525 9789048126514 Year: 2009 Volume: 24 Publisher: Dordrecht : Springer Netherlands : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inequality in Education: Comparative and International Perspectives is a compilation of conceptual chapters and national case studies that includes a series of methods for measuring education inequalities. The book provides up-to-date scholarly research on global trends in the distribution of formal schooling in national populations. It also offers a strategic comparative and international education policy statement on recent shifts in education inequality, and new approaches to explore, develop and improve comparative education and policy research globally. Contributing authors examine how education as a process interacts with government finance policy to form patterns of access to education services. In addition to case perspectives from 18 countries across six geographic regions, the volume includes six conceptual chapters on topics that influence education inequality, such as gender, disability, language and economics, and a summary chapter that presents new evidence on the pernicious consequences of inequality in the distribution of education. The book offers (1) a better and more holistic understanding of ways to measure education inequalities; and (2) strategies for facing the challenge of inequality in education in the processes of policy formation, planning and implementation at the local, regional, national and global levels.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by